Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Vér nem folyt...

2013.08.21. 08:00 iramszarvas

Akik eddig nem értesültek róla, legutóbbi posztomból azok számára is kiderülhetett, hogy kéremszépen itt vérhólyagügy van. Ne köntörfalazzunk: a vérholyag az én lábamon nőtt a S!6 alatt.

1001426_659410710738284_642590404_n_.jpgMár futás közben éreztem, hogy mintha meggyűrődött volna a jobb lábamon a zokni, de ilyen apróságokkal nem volt időm foglalkozni. Problémát egyébként sem éreztem, a hátam sokkal inkább foglalkoztatott. A végén is inkább a nyújtással voltam elfoglalva, illetve ülve próbáltam kissé pihentetni a darakamat (L. Szülek István képét jobbra). Amikor aztán elmentem átöltözni, és levettem a zoknimat, valami pirosat pillantottam meg a szemem sarkából. Nahát, gondoltam, kidörzsölte a zokni, és véres lett? Nos, vér nem folyt, de egy termetes vérhólyagot láttam a lábamon, a belső talpélen, ott, ahol a lábfej a legszélesebb. Ez az utólagos mérések alapján 3*4 cm-esnek bizonyult. (A jó ízlés érdekében fényképet nem készítettem.)

Természetesen sokfelé eldicsekedtem futásom eredményével, ennek köszönhetően szakszerű véleményeket kaptam arról, hogy mit kell az ilyen vérhólyaggal csinálni. Időrendi sorrendben ezek a következők voltak:

  1. Azonnal ki kell szúrni.
  2. Nem szabad azonnal kiszúrni, mert nagyon csípni fog. Ellenben várni kell egy napot, amíg alatta el nem kezd kialakulni a bőr, és azután kell kiszúrni.
  3. Nem szabad kiszúrni, hanem tűvel egy cérnát kell átvezetni rajta. A cérna szép fokozatosan leereszti az összegyűlt folyadékot, a bőr szépen visszalapul.
  4. Nem szabad vele semmit csinálni, néhány nap alatt felszívódik.

Én az utóbbira voltam a leginkább kíváncsi, így ezt a tanácsot követtem. Nos, a vasárnap hajnalban keletkezett vérhólyag szerda este még mindig megvolt, bár valamennyire folyamatosan apadt, de úgy látszott, a folyamat el fog tartani még néhány napig. Csütörtök reggelre azonban a hólyag teljesen kiürült, csak a kinyúlt bőr lifegett egy kissé. Ez aztán csütörtök este kiszakadt, a cafatokat levágtam, alatta ott volt a friss, egészséges bőr.

Az élni és felszívódni hagyni tehát tökéletes stratégia. Figyelembe kell azonban venni, hogy nyár van, és megoldható volt, hogy olyan papucsot vegyek, melyben nem dörzsölődik folyamatosan a hólyag. A talpon nyilván még problémásabb a dolog, hiszen ott folyamatosan nyomásnak, dörzsölésnek van kitéve, így bármikor kiszakadhat. De úgy tűnik, ha a hólyag épségét semmi sem veszélyezteti, legjobb hagyni felszívódni.

2 komment

Címkék: sérülés

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr845466715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2013.08.21. 20:04:43

A cérnás dolog is működik, utána szalicilos alkohollal lekenni (csíp mint állat... :P ), hogy ne fertőződjön el, leragasztani sebtapasszal. De ezt akkor érdemes, hogy ha annyira telítve van, hogy a nyomás fájdalmat okoz. Ha nem fáj, akkor a hagyjuk, majd felszívódik is jó stratégia.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.08.26. 12:34:05

Ez tökéletes stratégia akkor ha van időd és lehetőséged békén hagyni. A kiszúrós, cérnaátvezetős dolgok arra vannak ha egy túra vagy verseny kellős közepén ér a hólyag és menni kell tovább, vagy ha bármi okból nem megoldható a láb kímélése, a szellős lábbeli ésatöbbi. (illetve ha olyan vagy mint én, hogy nem tudod csak nézni, hogy ott van :)
süti beállítások módosítása