Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Képtelen bejegyzés: Balatontól Balatonig

2016.05.27. 08:58 iramszarvas

Alig tíz hete vagyunk túl a Balaton Szupermaratonon, és máris itt az Ultrabalaton. Ami engem illet, ez az időszak nem az alapos felkészülésről és az eddigiek tetézéséről szólt: egyedül abban bízhatok, hogy a Böszmére gyűjtött erő az UB-n is segít átjutni.

A Böszmét másfél hét pihenés követte, majd beelfogtam a Vivicittába való felkészülésbe. Szerettem volna javítani az 1:34 fm pb-men. Úgy gondoltam, erre jó esélyem van, elvégre a Böszmére való felkészülés során jelentősen nőtt az alappulzusos tempóm, így reméltem, hogy a gyorsabb sem fog annyira igénybevenni. A gyorsítókon is jól ment a 4:15 körüli, alatti tempó. 17-én viszont nem éreztem magam igazán formában, és az időjárást sem ítéltem kedvezőnek a pb-re. Úgy éreztem, ha tudnék is egy-fél percet javítani, azért nagyon oda kellene tennem magam, és nem éreztem kifizetődőnek a szenvedést. Ezért inkább Irmát kísértem, neki 1:45 volt a célja. Az első kilométereken éreztem, hogy jól tettem, hogy nem erőltettem: iszonyatos ellenszélben kezdtünk, és szinte végig olyan volt, mintha mindig ellenszelet kapnánk, hátszelet soha. Irma ugyan pb-t futott, de a cél nem jött össze, pár másodperccel kicsúsztunk az 1:46-ból is. A körülményekhez képest ez is szép eredmény.

Ezután kezdődött volna az igazi erősítés a hosszú távra és a sorozatterhelésre: futás munkába és haza, napi kétszer 16 km. Sajnos ennek második hetében IT-problémáim lettek, és ezek később sem nagyon múltak. Egy alkalommal pl. a János-hegyre futottam fel, és mire a Moszkvára visszaértem, megint éreztem. Ott meg kellett állnom egy lámpánál, és elindulni már nem igazán tudtam, inkább leállítottam az órám és hazasántikáltam. Bevetettem nyújtást, hengerelést masszőrt, de csak látszólag segített. Az UTH-t a 12. km után fel kellett adnom, mert a meredek lejtőkön úgy beállt az IT-m, hogy alig tudtam lejönni a hegyről. Utána ugyan jól tudtam volna futni, de tudtam, hogy lesz még néhány ilyen lejtő, és nem akartam kicsinálni magam.

Ezután jött még újabb masszázs, kinetape, manuálterápia stb., de csak remélni tudom, hogy ez segített. Nagy lejtő mindenesetre kevés lesz az UB-n, és leginkább az szokott betenni, így reménykedem, hogy bírni fogom végig.

Összegzés

A legutóbbi számláláskor 917 km-nél tartottam, ehhez jött a Böszme 195 km-e négy nap alatt – ehhez képest a következő tíz hétben mindössze 436 km-t futottam (ami átlagban is alig több, mint heti egy maraton). Pillanatnyilag 1548 km-nél tartok, ami éves szinten nem rossz. A tendencia viszont erősen romlik. Jó lenne 24 óra alatt 110 km-rel szépíteni.

3 komment

Címkék: edzés sérülés félmaraton terepfutás

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr228750682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.05.27. 11:18:30

Huha, jobbulást az IT-dnek! múltkor volt a hosszútávon egy nyújtós videó, én azt csinálom, kifjezetten ITre nyújt, nagyon jó, azóta nem nagyon van problémám. illetve most két verseny után nem nyújtottam, egyből érzem...
nem tudod véletlenül mennyit lépsz percenként? a lépésszám növelés általában jót tesz az ITnek.

iramszarvas 2016.05.30. 09:55:33

@rrroka: Az UTH-n pl. 68 volt, de pl. az utolsó, nagyjából sík edzésemen 85. Szerintem ez normális.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2016.05.30. 10:05:08

@iramszarvas: igen a 85 (170) az egészen jó, én is kb így nyomom aszfalton (terepen nem lehet értelmezni ezt :) ), szeretném 180 körülre felvinni. nekem most így UB után 3x20 kirivel és nyújtással tök hibamentes, aminek nagyon örülök
süti beállítások módosítása