Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Rotary Maraton - Debrecen

2012.04.09. 18:50 ulrik

Megkésve bár, de törve nem, essék néhány szó Debrecenről. A tavaszi versenyszezon nyitányaként Debrecenbe utaztunk. Voltak váltók, voltak egyéni félmaratonisták és voltak, akik a klasszikus távra neveztek. A Nagyerdő környékén egy nyolcadmaratoni pályát (kb. 5.3 km) alakítottak ki. Én az Édesnégyes csapatával futottam 4 fős váltóban, melyből 17 km volt az én részem. Elég meleg volt, az első frissítőpontot kihagytam, ami később picit megbosszulta magát: 12 km környékén eléggé visszaesett a teljesítményem. A 17 km-es váltópontot 1:30 körül értem el. Utána 6-8 percig sétáltam a váltó 2 másik tagjával, nem nagyon volt kedvem újra futni. De messze volt még a cél, ezért lassú kocogásba kezdtem. Meglepetésemre kezdett visszajönni az erőm és szűk 11 perces utolsó 2 km-t tudtam futni. Az FM időm így 2:03 lett.

Nézzük a versenyversenyt:

(az értékelés szempontjairól itt olvashattok)

1. Helyszín (-1 – +2)

Ulrik: A Nagyerdő egy kellemes környezet. Az útvonal részben a családi házak között vezetett. A rajt/cél területe egy nagy lelátóval rendelkező atlétikai pályán volt. Mivel különlegesnek nem tudnám nevezni az értékelésem: 1 pont

iramszarvas: A Nagyerdő legendás helyszínnek számít, kicsit csalódás, hogy kb. a Városligetet vagy a Népligetet idéző park. A versenyt azzal harangozták be, hogy micsoda remek útvonal, átfut még az állatkerten is – nos, nekem úgy tűnt, az inkább a Vidámpark, egy fia állatot sem lehetett látni azon az 50 méteres szakaszon. (Persze hosszas nézelődésre amúgy sem lett volna idő, de akkor meg minek a propaganda?) A környezet persze így is kellemes, egy pontot én is adnék rá, de... Debrecen az ország második legnagyobb városa. Igen kellemes részekkel rendelkezik, pl. jó lenen végigfutni a Piac utcán, szembe a nagytemplommal , vagy az egyetem főépületével futni szemben. Ezek igazán festői útszakaszok lennének – ehelyett a Nagyerdőben kell keringeni. Márpedig a szabályaink szerint az ilyesmiért levonás jár. 0 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

Ulrik: Az útvonal és a biztosítás teljesen rendben volt. A helyi adottságok miatt nem volt különlegesen nehéz feladat, de ezt hiba nélkül hozták:  1 pont.

iramszarvas: Az útvonal kijelölésével nem volt probléma. Valami viszont már akkor is feltűnt, pedig akkor még nem estem orra.

 

 

 

Nos, itt futott be a pálya az állítólagos állatkertbe. Az útvonal közepén egy hatalmas fatörzscsonk. Szerintem eleve elég gyengeelméjű, aki a fa elé helyezte a kaput, illetve a fa kivágása után sem rendezte a talajviszonyokat, na de hogy erre vezetni el egy futópályát? Szerintem csoda, hogy nem történt baleset. 0 pont

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

Ulrik: A bő 5 km-es pályán egy frissítőpont volt. Lehet azon vitatkozni, hogy sok-e vagy kevés, szerintem ennél némileg sűrűbben kellett volna, főleg az elég meleg időjárás miatt. Könnyedén elfért volna még egy pont a pályán. Volt víz, isoital és szőlőcukor is. 0 pont.

iramszarvas: Minden körnél volt frissítés, azaz kb. 5 kilométerenként. Nekem is jól esett volna sűrűbben, de úgy gondolom, ennél többet nem lehet elvárni, a kínálat pedig  jó volt. Ráadásul a befutó után is korlátlanul lehetett frissíteni, ami nagyon jól jött.  1 pont

4. Csomag (-1 – +2)

Ulrik: A csomagban némi szóróanyag, édesség, de egyik sem különleges. A rajtszámmal kedvezményesen mehettünk be a közeli Aquaticumba, de nem sok szolgáltatást nyújtó fürdő... 1 pont.

iramszarvas: A csomagtól én sem voltam elájulva. Első pillantásra kifejezetten gazdagnak tűnt, de pl. olyan pufi volt benne, melyet nem szívesen vennék a számba, emellett Zoo szelet – a második „állatkert”, ami nem jött be. Volt még összehajtható pörgős naptár – de mihez kezdjek vele? Szóval a szervezők sok szponzort összeszedtek, akik aztán adakoztak, de ebben nem telt nagy örömem. Részemről 0 pont.

5. Póló (-1 – +2)

Ulrik: Egyszerű pamutpóló volt. 0 pont.

iramszarvas: Nehéz helyzetben vagyok, mert a bajaira nullát adtam, és ez legalább egy tisztességes felvehető fehér póló, egyetlen szerényen elhelyezett, egyáltalán nem zavaró felirattal. Csajozni aligha ezt veszem fel, de azért tisztességes megoldás, részemről 1 pont.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2)

Ulrik: Mivel az öltözőt nem kerestem fel, nehezen tudom értékelni. Annyi biztos, hogy volt ilyen, de mint kiderült, zuhany nem. 0 pont.

iramszarvas: Öltöző volt, de a térkép szerint sem volt zuhanyzó, és a szabályok értelmében ilyenkor nem jár pont. 0 pont

 7. Ár (-1 – +2)

Ulrik: Egy közepes ár/érték arányú verseny számomra. 1 pont.

iramszarvas: Emlékezetem szerint 4000 forint volt. Ulrikhoz hasonlóan ítélem meg. 1 pont.

8. Extrák (-1 – +2)

Ulrik: Számomra semmilyen extra dolgot nem nyújtott a verseny. Igazából hiányoltam, hogy a maratoni váltókon kívül mindenki kapott érmet (még a 2 km-es távon indulók is). 0 pont

iramszarvas: Én itt számolnám el az Aquaticum-belépőt – ha lenne miért. 4000 forint helyett 990-ért léphettünk be. Csakhogy ha szaunázni vagy gőzfürdőzni, esetleg termálvízben ázni szerettünk volna, azért már extra percdíjat kellett volna fizetni. Márpedig szerintem egy félmaraton vagy pláne maraton után inkább ilyenekre vágyik az ember, mint csúszdázásra. Ulrik megjegyzését annyiban igazságtalannak érzem, hogy azért kaptunk más olyan extrákat is, amelyet más versenyen nem. Így például kaptunk ingyen hot-dogot (persze lehet, hogy ezt Ulrik a csomagba számolja), más kérdés, hogy ez is hihetetlenül semmilyen volt. Pontban tehát egyetértek. 0 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

Ulrik: Nem volt különösebb hangulat az útvonalon.  0 pont

iramszarvas: Erre a legnehezebb visszaemlékeznem. Mindenesetre voltak az úton fúvószenekarok, ami jó. Más kérdés, hogy ezek hol fújták, hol csak üldögéltek, ami nem jó. De szemtanúja voltam annak, is amikor valaki biztatta őket, hogy játsszanak, mire úgy néztek vissza, mint a hülyegyerekekre. Nagyon nem jó. Ráadásul a szervezés borzalmas volt, hosszan kellett sorba állni a csomagfelvételhez és a csomagmegőrzőhöz. Az egész városban semmilyen tábla nem volt, mely segítette volna az odaérkező idegen tájékozódását. Ha Schwartz-Nagy Attila – akinek ezúton is köszönöm a kedvességét – nem segít, és nem veszi fel helyettem a csomagom, akkor le is maradok a rajtról. Az ilyesmi pedig nem javítja a hangulatot, úgyhogy részemről is 0 pont.

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

Ulrik: Mivel Debrecen szép város és ez volt a szervezők második versenye, bízhatunk abban, hogy jövőre jobb lesz. Társaságban igen kellemes. 1 pont

iramszarvas: Én nagyon vártam ezt a versenyt, és eléggé csalódtam. Négy kört kell futni, és azért annyira nem festői helyen, hogy ez különösebben élvezetes legyen. A debrecenieket és környékbelieket persze nem akarom lebeszélni arról, hogy kihasználjanak egy ennyire kézre eső versenyt, de azt senkinek nem javasolnám, hogy távolabbról utazzon oda, amíg nem változik a pálya. Ez a félmaratonistákra vonatkozik: ha valaki maratont akarna futni, azt kifejezetten lebeszélném a nyolckörös változatról. 0 pont

Összegzés

Ulrik: Összesen 5 pont, a fentieken túl nem nagyon tudok mást hozzáfűzni.

iramszarvas: Összesen 3 pont. Külön kiemelném a szervezési problémákat, illetve a pálya útvonalát, mint a verseny gyengéit. Sajnos több dologban is érezhető volt, hogy ott van mögötte az igyekezet, de az eredmény mégsem meggyőző. Reméljük, idővel jobb lesz, de én jövőre bizonyára kihagyom, ha nem lesz nagyon nyomós okom elmenni.

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr814373877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása