Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Spar Maraton – jó hely, magas ár, jó döntés

2012.10.10. 08:00 iramszarvas

A Spar Maraton a Vivicittához és a Nike Félmaratonhoz hasonlóan a legnagyobb szabású budapesti futóversenyek egyike, így valamiképpen alapmű, része a kánonnak, előbb-utóbb minden fővárosi (és környéki) futóban felmerül, hogy egyszer itt is kéne indulnia. Pannonfunk ezúttal komolyan nyomta, iramszarvas pedig a záróbusz elől, 5:30-as iramfutóként szondázta az élményt.

spar.png1. Helyszín (-1 – +2)

iramszarvas: Igen, monoton a hosszú Duna-part. De gondoljuk végig, hol lehetne még végigvezetni a versenyt, hogy izgalmasabb legyen, de ne túl szűk úton haladjon? Kifelé (Robert Károly – Hungária – Könyves Kálmán krt.) aligha. Be lehetne vinni a Margit-szigetre – de ehhez két hidat kellene lezárni, miközben csak az egyik felük lenne kihasználva. Talán Budán meg lehetne kerülni a Várat és a Gellért-hegyet (ha lemondunk ezek megmászásáról – az azért már egy másik műfaj felé kacsintgatna), de ez megint sokkal több lezárást igényelne. Ha belegondolunk, az útvonalat talán változatosabbá lehetne tenni, de sokkal látványosabbá nem. És valljuk be, a Duna-part jelentős része igencsak megbecsülendő esztétikai élmény. Szerintem kár fanyalogni. 2 pont

pannonfunk: Szrintem az útvonal rendben volt. Tavalyhoz képest most nem mentünk le rögtön a Roosevelt Széchenyi térre, hanem az Operaház körül körözgettünk, de ez kifejezetten jól jött, egyrészt énekeltek az Operánál, másrészt az elején is több fordító volt, és lehetett spottingolni a szembejövőket. Természetesen a legjobb a budai rakpart a Lánchídtól az Árpád hídig, mert ott szinte a teljes mezőny jön szembe. Megérdemel 2 pontot

2. Útvonal (-1 – +2)

iramszarvas: A kijelölés majdnem tökéletes volt. Mivel a mezőny legvégén haladtam, ahol nem volt túl nagy a tömeg, sajnos azt is láttam, hogy a kiszalagozás nem mindenhol teljesen egyértelmű – még ha a mezőny nagy részének ez nyilván fel sem tűnt. Mivel a feladat egyszerűsége miatt maximális pontszámot úgysem adhatok, ezért inkább nem vonok le. 1 pont

pannonfunk: A kijelölés jó volt, nekem egyetlen dolog nem tetszett, hogy 35 környékén az egyik frissítőhöz letereltek a Jászai fölötti hajóállomás elé. Az a szétesett, macskaköves vacak nem esett jól ott a lábamnak. Nem kicsit, nagyon. Ezért most duzzogok egy picit, és szigorú leszek,  1 pont

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

iramszarvas: Alapjában véve meg voltam elégedve, de úgy gondolom, egy ennyire hosszú versenyen nem árt, ha kissé változatosabb a frissítés. Egy idő után só szerint unom a banánt, bármennyire is szeretem. Persze lehet, hogy ha normál tempóban futom a versenyt, ez sem tűnik fel annyira. 1 pont

pannonfunk: A frissítések rendben voltak. Semmi extra, de szinte mindenütt volt izo. Valahogy én nem kívánom az evést, ilyenek az adottságaim, egy kevés banánnal teljesen jól elvoltam, az is szinte inkább a kálium pótlásához kellett. Voltak saját frissítőim is, egy váltó első tagjaként is futottam, és a váltótársaim előrevitték az egyéni frissítőimet. Azt majd egy külön posztban kifejtem, hogy vajon miért nincs maratonon magnézium pótlására lehetőség. De nem tudom, hogy van-e egyáltalán olyan verseny a világon, ahol ez megoldott. Összességében meg voltam elégedve, az önkéntesek is nagyon kedvesek voltak, itt nem leszek szigorú, mehet a 2 pont

4. Csomag (-1 – +2)

iramszarvas: Az indulócsomag egy tornazsák, benne a chippel, rajtszámmal, egy szivaccsal és némi reklámmal. A zsák mondjuk nem ér fel a kassai, a római vagy a prágai maraton táskájával, de a befutónál kapott csomag az ottaninál több dolgot tartalmazott: egy sört, két vizet (ízesített és natúr), többféle snacket, ráadásul még egy krémet is, ami később nagyon jól esett kidörzsölt hajlataimnak. Nem mondanám minden idők legbőkezűbb maratonjának, de alapjában véve (pl. a Nike-val összehasonlítva) jó az irány, biztatásul 2 pont.

pannonfunk: Megmondtam előre, hogy addigra fog elfogyni a BSI raktáráról az az Abonettes borzalom, mire pont addiktív leszek rá. Kerestem is már, mert már vágytam arra a borzalmas fűrészpor állagra és rettenetes ízre, erre nem volt a csomagban. A puffasztott rizses csokinak viszont esélye sem volt a hosszútávú túlélésre, pillanatok alatt eltűnt, mint ahogy a citromos sör is. Jó volt a szénsavas körte-citromfű ízesítésű ásványvíz is, az íze bizar volt, de én kívánom a hosszú futások után a szénsavas italokat, és nagyon jól esett. A Gilette krémet is majdnem beburkoltam, már emeltem a szájamhoz, amikor megszólalt a vészcsengő, hogy lehet, hogy ez nem ennivaló. Viszont hiányoltam a vitaminporokat, amiket a Kékes után és a Nike után is kaptunk. Határeset, de legyen 2 pont

5. Póló (-1 – +2) 

iramszarvas: Piros technikai póló. 2 pont

pannonfunk: Borzalmas szabású technikai póló, hihetetlen, hogy még az L-es is pici rám, úgy el van szabva. Az anyaga sokkal jobb, mint a tavalyi, vagy amit a Vivicittára kaptunk, de mivel vágja a nyakamat, én ebben nem tudok futni. Rosszabb minőségű technikai, ez a szabályaink alapján 1 pont, kár, mert ha egy picit jobb lenne a szabása, lehetne max. pont is itt.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2) 

iramszarvas: Őszintén szólva nem kerestem, de úgy tűnik,hiába tettem volna. 0 pont

pannonfunk: Semmi extra, 0 pont

7. Ár (-1 – +2)

iramszarvas: Elég nehéz meghatározni: a korai nevezés 8000 forint (törzsfutóknak 6500), de a verseny előtti időszakban már 19000. A korai ár elfogadható, ha nem is alacsony, a kései viszont pofátlanul magas. Érthető, ha a nevezést fontolókra megpróbálnak nyomást gyakorolni annak érdekében, hogy minél hamarabb határozzák el magukat – de ez a nyomás túl erős. Ha szüség van rá, akkor is lehetne szofisztikáltabban gyakorolni – pl. kései nevezőknek már nem járna a póló, hanem külön kellene megvenniük, ha mégis szeretnének stb. Én mindenesetre az általam fizetett összegből indulok ki, és ha beleszámítom, hogy ezért pólót, tornazsákot és egyebeket is kaptam (míg pl. a Nike-n hasonló árért nem jár egyik sem), akkor azért nem olyan vészes. 1 pont

pannonfunk: Drága. Persze én a Nike-n idén 2000 Ft-ért indultam, mert előző este adtak át nekem egy ultrakorai, januári nevezést féláron, meg elszoktam én a BSI versenyektől, erre nem adok többet, csak 0 pontot

8. Extrák (-1 – +2)

iramszarvas: Volt tésztaparti, de maga a tészta elég gyenge volt – milyen túrós tészta az, amihez nem jár tejföl? Szerencsére legalább a sör hideg volt. Ami figyelemre méltó, hogy a befutóban fóliát lehet kapni – ez sincs mindig mindenhol. Elájulva nem vagyok, de elégedetlenségre sincs okom. 1 pont

pannonfunk: Ha véletlenül mégis megeszem a Gilette krémet, az elég extra lett volna... A tészta szétfőtt volt, és valóban nem volt hozzá tejföl, a sör viszont jó volt. A sok zenét, felállított szurkolói pontot majd a hangulatnál számítom be, így csatlakozom Iramszarvashoz, 1 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

iramszarvas: Erre nem lehet panasz. Többen futnak jelmezben, és remek a közönség. Idén a bátortáborosok nyújtottak különösen remek alakítást. 2 pont

68998_469840936393943_783799728_n.jpegpannonfunk: A hangulat nagyon jó volt, köszönhetően a sok fordító miatti spottingolásnak, a jelmezes futóknak (nálam mindent vitt az itt látható futó, akinek a nadrágjára felvarrt hatalmas plüskutya futás közben úgy ugrált, mintha élő lenne, és folyamatosan harapna bele a futó fenekébe), és a meglehetősen sok szurkolónak. Az Opera előtt a kórus pont Händel művét énekelte, amely az evangélikus énekeskönyvben "Győzelmet vettél, ó, feltámadott" kezdettel található meg. 38 után vagy a célegyenesben jól jött volna még egyszer hallani :) 2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

iramszarvas: A nagy budapesti versenyek problémája, hogy nagyon hasonlítanak egymásra. Ha már valaki végigfutotta a Vivicittát vagy a Nike-t, nehéz megmondani, hogy miért fussa végig mindenképp a Spart is (és persze fordítva méginkább). Hogy valamelyiken mindenképpen induljon, azt mindenképpen javaslom, de külön-külön egyikről sem tudom ezt mondani. 1 pont

pannonfunk: Nekem ez volt a második maratoni versenyem, és nagyon élveztem. Ez részben persze magamnak is köszönhetem, mert PB-t futottam nem túl jó felkészülés után, de helyesen választottam meg a kezdő tempót, és jól jött a verseny előtt a rápihenés is. Ha már lehetek itt szubjektív, én itt megadom a 2 pontot

Összegzés

iramszarvas: Összesen 13 pont – Nagy pontveszteség egyedül a zuhanyzó hiánya miatt jelentkezik, persze a budapestieket ez kevéssé érinti. Egyébként meg az ár a verseny Achilles-sarka. És mennyivel növelné meg a költségeket egy kis tejföl a tésztára? A fogyasztói élményt viszont alaposan emelné. A dolog ilyen apróságokon múlik. Szerencsére összességében azért sokkal inkább a pozitívumok dominálnak.

pannonfunk: Összesen 13 pont. Nem volt ez egy rossz verseny, kicsit jobb szponzorálással, kényeztetéssel lehetett volna jobb is. A BSI rendezvényei közül az egyik legjobb.

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

3 komment

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr834827502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caddy 2012.10.10. 16:22:03

"Aki így fut, az bátor,
nem fél az árnyékától,
aki így fut az bátor,
hajrá Bátor tábor!" :):)

A Bátor táborosok előtt le a kalappal mellettük lehetetlen volt nem szurkolni, ráadásul a Nyugati felüljáró előtt táboroztak. Tökéletes.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.10. 20:06:14

Ez a pólókérdés itthon nagyon érdekes. Prágában és Kassán is Adidas technikait kaptunk. Kassán eddig Mizuno volt, de most, hogy maratonon indultam, már az Adidas volt a főszponzor. :(( Az expón sem árulták a korábbi évek pólóit emiatt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.10.14. 15:02:59

a macskaköves frissítés 35-nél katasztrófálisnak tűnt a burkolat miatt és klóros ízű volt a víz is, a fordító után visszafele azonban feltűnt, hogy van kólájuk is, és szó nélkül, sőt kedvesen adtak a nem reguláris oldlaról is, ráadásul coke volt, ami akkor szuperjól esett.
Nekem az M-es póló tök jó, pannonfunk, nem lehet, hogy azért tűnik elszabottnak, mert feszes szabású, nem laza?
süti beállítások módosítása