Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Run in Art

2018.02.02. 16:59 Vitja

firenze-1.jpg Sokan úgy gondolják, hogy ha valaki komolyan veszi a futást, az jobban teszi, ha nem variál a terep és az aszfalt között. Bár én is igyekszem lelkiismeretesen tenni dolgomat, ha már nem kevés időt áldozok rá, mégis úgy vélem, hogy számomra ez a változatosság a követendő, hiszen hét közben nagyon ritkán van lehetőségem a hegyekben edzeni.
A Piros85-tel záruló őszi terepfutó szezonnal párhuzamosan aszfalton is igyekeztem helytállni, aminek betetőzéseként Firenze reneszánsz csodái vártak rám november végén. Az út a Suhanj!6-ot, a Budapest Félmaratont, a 4Kompfutást és Koló Emlékfutást érintve vezetett Toszkánába. 

 

suhanj_logo.jpg

Augusztus közepén Szigetmonostoron megrendezésre kerülő Suhanj!6 éjszakai hatórás versenyen minden évben elindulok, amióta a versenyt megrendezik, tehát 6. alkalommal vártam az éjféli rajtot. Igazi alapozóverseny, nincs más dolgom csak egyenletes, 5:30-6:00 közötti tempóban végig menni. Persze a vége mindig fájdalmas, de a napkelte eddig átsegített a holtponton. Most is egész jól haladtam, majd 3 óra futást követően fájó érzést éreztem a vádlim alatt, egyszerre mindkét lábamon. A kérdés nem az volt, hogy futni, hanem hogy járni tudok-e. Bizony, ez Achillesz-ín húzódásnak tűnt, így sajgó lélekkel, életemben először döntöttem úgy, hogy nem futom végig a 6 órát ezen a versenyen (33 km, 3:10:43). A versenyt követő konzílium során jöttünk rá, hogy az alig két hetes cipőváltás okozhatta a problémát; a két cipő drop-ja (sarok-orr közötti méretkülönbség) között akadt némi eltérés. Szerencsére később, mikor jobban hozzászokott a lábam az új dorkóhoz, már nem éreztem futás közben ezt az elviselhetetlen fájdalmat.

ppic_29_wizzair_felmaraton_emelo_0229.jpg

A Suhanjhoz hasonlóan az őszi versenynaptáramból nem maradhat ki a Budapest Félmaraton sem. Korábban 20 alkalommal értem célba itt, így "törzsfutóként" szinte kötelező a részvételem. Bár elvben a szeptember már őszi hónapnak tekinthető, azonban általában 25-30 fok vár ránk itt és az árnyékmentes szakaszoknak köszönhetően nem egyszer szirénázó mentőautók sietnek az elájulni készülő dehidratált futókhoz. 
Most sem fáztunk, ami nekem futómozgást végezve nem igazán jó hír. Igyekeztem azért a tervezett 5 percen belül tartani a tempót; 12 km-ig sikerült is. 1:48:12, 165-ös átlagpulzus, 5:04/km.

kompfutas.jpg
Szeptember végén az emlékezetesre sikeredett Schneeberg-i turnét követő hétvégén ismét Szigetmonostoron vártam a rajtjelre, ahol a település mind a 4 kompkikötőjét (Göd, Dunakeszi, Leányfalu, Határcsárda) érintő 2 körös pályán mérettettem meg magam. Kb. 5 km egyenetlen talajú mezei futás, a többi aszfalton halad, benne összesen 77 m szinttel, Családias rendezvény, cca. 100 induló, szép érem, a befutócsomagban házi mentáskörtelekvár almadarabkákkal. A második körben főként a mezei futás részen lassultam. 23,04 km alatt 1:56:40-et karcoltam. 5:03/km, átlagpulzus: 162. 
Estefelé Irma és Iramszarvas esküvői buliján pótoltam a délelőtt elégetett kalóriákat.

kolo.jpg

eszti.jpg

Októberben a korábban megénekelt börzsönyi Lokomotív és bükki Less Nándor túrákat követően a számomra szintén kötelező Kolonics Emlékfutáson régi sporttársakkal közösen emlékeztünk meg szeretett bajnokunkról. Bár az időjárás most nem fogadott kegyeibe, mégis szép számmal futottunk a viharos szakadó esőben az olimpiai 5 próba egyik állomásán. Eszti lányom 2 km-es távon nagyon szép idővel ért célba. 
A félmaratoni távon sokáig Lacik (Iramszarvas, Chevy One) között haladtam a gyorsasági állóképességet fejlesztve, igaz a gyeplőt mégsem engedhettem el, hiszen 4 nap múlva  a Piros85 is várt rám.  1:45:07, 150-ös átlagpulzus, 4:58/km.

A Piros85 teljesítése okozta eufóriát nem sokáig élvezhettem, szép csendben teljesítettem Mesterem útmutatásának megfelelően az edzéstervet. November 9-én hajnalban nyújtás közben beállt a derekam. A hirtelen nyilalás nagyon megijesztett, majd miután talpra álltam, éreztem, hogy azért járni tudok még. Aznap a sok feladat elterelte a figyelmemet szerencsére, csupán ülőhelyzetből felállva maradtam még derékszögben egy-két másodpercig. Érdekes módon futás közben annyira nem zavart a derékfájdalom.
Ilyen előzményeket követően elengedtem a 3:30 körüli PB-vel kapcsolatos reményeket, csupán egy művészileg jól komponált teljesítésre vágytam.

Péntek hajnalban útra kelve alig 1000 km-t megtéve értünk Toszkánába.
Elkerülve a tumultust, a rajtcsomagot még péntek este átvettük, majd szombaton sportszakmailag is indokolt módon nyakunkba vettük a várost. Kora reggel utunk természetesen a Uffizi képtárba vezetett, ahol szájtátva ámultunk a Mediciek által összegyűjtött műkincseken. Innen levezetéskén a Galleria dell'Accademia-hoz igyekeztünk; Michelangelo szobra méltán lett világhíres. E szokatlan perspektívából jól látható, hogy Dávid a hosszútávfutáshoz is remek izomzattal  rendelkezik, a másnapi versenyen simán az élmezőnyben futott volna.

david.jpg

Szállásunkra igyekezvén a történelmi belvárosban lépten-nyomon építészeti csodákra bukkantunk, miközben a másnapi pálya előkészítésével kapcsolatos munkákra is felfigyeltünk.
A pasta-party-t követően nomen est omen a Bohémélet operaelőadást csodálhattuk meg.

firenze-2.jpg

A versenynapján a futás szempontjából ideális - hűvös, kissé borús - idő köszöntött ránk.
Elsősorban egy jó futást vártam, magamba szívva Firenze gyönyörét is. 12 fok és borús idő, majd a rajt után a futáshoz hasonlóan az eső is jól esett, 2 és 7 km, majd 22 és 35 km között túlságosan is.  
Kolónak köszönhetően 7 km-nél magyarul szóltak hozzám. Majd 15 km-es közös futásunk alatt azt is megtudtam, hogy Viki családjával érkezett Körmendről, hozzánk hasonlóan marathon-turisták és  a hosszútávfutás eredetileg kitörést jelentett két kisgyermek nevelését érintő napi rutinból. A sűrű esőcseppek ellenére nagyon élveztem a futásunkat, ami egy szép parkon keresztül hamarosan az Arno partjához vezetett és a Ponte Vecchion keresztül az Uffizit is érintve tettünk egy szép hurkot a belvárosba. 22 km-nél elköszöntem Vikitől, visszakapcsolva egy fokozatot az ismét elviselhetetlenné váló esőben, amit a viharos szél még pikánsabbá tett. A rövidnadrág most már kevésnek bizonyult, nem kicsit fáztam és nagyon görcsössé vált a mozgásom. Az 5 perc körüli km-ek 5:30 fölé kúsztak. 30 km környékén a városi atlétikai stadionban is tettünk egy kört, ahol a kijáratnál egy spontán vizesárkot is legyűrtünk. A belvárosba érve kisütött a nap, majd az egyenletlen reneszánsz macskaköveken csúszkálva vált felejthetetlenné a célba érkezés: 3:48:36.

diploma_4665_1_-page-001.jpg

    

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr113591433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása