Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

VI. PDF - Evolta Húsvéti Dunaparti Félmaraton

2012.04.09. 08:00 iramszarvas

Low budget verseny egy köpésnyire a főhadiszállásomtól – ezt nem lehet kihagyni! Beneveztem az ELTE-BEAC Polythlon Triathlon Klub által szervezett VI. PDF - Evolta Húsvéti Dunaparti Félmaratonra.

1. Helyszín (-1 – +2)

A Duna-part igazán tetszetős, tulajdonképpen nem is értem, miért nem futottam még erre soha edzésképp. Az egyik magyarázat talán az, hogy a Budafoki út nem a legfestőibb környék, ráadásul nem alegkellemesebb ott futni, amikor nagy a forgalom (most nem volt az). A másik, hogy a Fibula utcai öböl után (itt oldalt éppen a 6. kilométer bumszlija takarja) a kerékpárút minősíthetetlen volt, kb. fél méterre gyűrte fel a gyökérzet – most csodálatos módon rendbe lett hozva. Bár az útvonal tényleg szolgál néhány fantasztikus panorámával, a 2 pontot azért ennél nagyobb dolgokra tartogatnám. 1 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

Az útvonal narancs jelekkel volt jelölve, általában jól követhetően. De csak általában, mert egy ponton így is sikerült róla letérnem. Ennek részben az a magyarázata, hogy az előttem haladó viszonylag távol, úgy 30 méterre lehetett, és az elágazás egy emelkedő után volt, tehát véletlenül sem láthattam, előttem merre mentek. Az utasítás szerint csak egyenesen kell menni, és az adott részen párhuzamos, igen tompa szögben ágazott ketté az út. Ráadásul én a klasszikus útvonalon haladtam, több helyen is fel volt festve, hogy arra visz a PDF – csak nem az idei narancssárgával. Sajnos ennek az apróságnak igen súlyos következményei lettek, úgyhogy nem hagyhatom figyelmen kívül.

Nem túl jelentős, de nem volt rendező minden kereszteződésnél. Ahol volt, ott is megtörtént, hogy pirosnál értem oda, és esze ágában sem volt biztosítani az átfutásomat. Igaz, lehet, hogy látta, hogy megoldom magam is, mindenesetre ez nem adott nagy biztonságérzetet.

A másik jelentős dolog, hogy már majdnem a célba értem, éppen hajráztam, amikor arra eszméltem, hogy a földön fekszem, a mellkasomat jókora ütés érte, a tenyeremről és az ujjaimról lejött a bőr, folyik belőle a vér. Gyorsan konstatáltam, hogy a lábaim szerencsére épek, így felpattantam, és befutottam. Később megnéztem, mi is történt:

Nos, alul látszik az az álcázott tereptárgy, amelyben felbuktam. Az is látszik, hogy mennyire van innen a cél. Sőt, az is, hogy a rekortánon teljesen értelmetlen bóják vannak végigrakva. Elég lett volna egyetlen bóját erre a buktatóra helyezni. Ezek után nem igazán kérdéses, hogy hány pontot adhatok.  -1 pont.

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

Az első meglepetés akkor ért, amikor az ötödik kilométernél sem volt frissítőpont. Hozzá vagyok szokva, hogy a legtöbb versenyen öt kilométerenként van frissítés. Gondoltam, akkor ki kell bírnom a hetedikig. Szerencsére csak 6,5-ig kellett, de itt nem volt iso, csak víz, illetve minden másért ki kellett volna térnem egy, a pályától kb. 10 méterre álló asztalhoz. Mivel a folyadékpótláson kívül másnak nem igazán éreztem szükségét, nem tettem meg. A következő állomás a fordítónál volt, ami ugye 10,5 km lenen, de a kerülőm miatt nekem volt az 11 is. Itt volt iso, de összesen két pohárnyi volt kiöntve, és az egyiket egy versenytárs kaparintotta meg. Volt még csoki és nápolyi, illetve banán, de csak egészben, én meg annyit nem tudtam volna lenyomni, egy fél banánt elhajítani pedig pofátlanságnak éreztem volna.  Reméltem, hogy annál a pontnál, ahol odafele nem volt iso, legalább visszafelé lesz, csak így takarékoskodnak vele. Nem, nem volt. Lenyomtam két pohár vizet (ezen az ott álló segédkezők mind oda, mind vissza jót kacagtak), és mentem tovább abban a tudatban hogy több frissítőállomás nem lesz. Egyszer csak úgy félúton innen a cél felé elfutok néhány rendező mellett, és látom, hogy egy bódécska oldalában el van rejtve egy frissítőasztal. Odafelé ez egyáltalán nem látszott, mert takarásban volt, a szervezők meg véletlenül sem nyújtottak poharat vagy jelezték más módon, hogy ott frissítő van. Visszafele pedig már egyáltalán nem figyeltem, nem számítottam rá, léte csak akkor tudatosult bennem, amikor már elhagytam. A frissítési problémák szerintem rontottak is a teljesítményemen, és ezen az sem segített, hogy a befutóban viszont bőséggel volt iso, nápolyi, csoki, mazsola stb. Mindezekért tehát nem szívesen adok pontot. 0 pont.

4. Csomag (-1 – +2)

Csomag nem volt. 0 pont.

5. Póló (-1 – +2)

Póló sem. 0 pont.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2)

Őszintén szólva zuhanyzót nem is kerestem, de a verseny honlapja sem jelzi, hogy lett volna. Öltöző ugyan volt, de a szabályok értelmében pedig ezért nem jár pont. 0 pont.

 7. Ár (-1 – +2)

Előnevezéssel 1500 forintot fizettem, amire azt mondhatom, hogy szinte ingyen van. Viszont a szabályainkra kell hivatkoznom, amely szerint azt kell számolnom, hogy magán a versenyszervezésen túl mit kapunk a pénzünkért. Ez esetnem majdhogynem semmit – a frissítésekkel nehéz lenne leenni ezt az összeget. 1 pont.

8. Extrák (-1 – +2)

Extra nem volt, azon kívül, hogy sorsoltak különböző dolgokat – mivel azonban szerencse függvénye, hogy a nyereményekben ki részesül, ezt nem vehetem be.

Itt sajnos további negatív tapasztalatokról kell beszámolnom. Miután szó szerint több sebből véreztem, elsősegélyt szerettem volna kérni. Senki nem tudta, kihez forduljak, majd kész kabaréba fordult a helyzet, olyan kijelentések hangzottak el, hogy „van orvos, de éppen fut”. A filmekben bezzeg mindig mindenhol akad egy orvos.

 

Aztán előkerült egy elsősegélydoboz, amivel egy csaj viccelődött, hogy ő majd beköt, de hát ő nem orvos. Ezután mindenféle fertőtlenítés nélkül kezdett volna gézt tekerni a kezemre, és tiltakozásomra közölte, hogy hát fertőtlenítő – az nincs. Mondtam, hogy jó, akkor ne bohóckodjunk, mire megsértődött. Őszintén szólva nekem furcsa, hogy egy ilyen versenyen nincs orvos (vagy hogy fut), ahogy az is, hogy egy sportcsarnokban, ahol bármikor történhet sérülés, nem tartanak fertőtlenítőt. Mindenesetre ettől függetlenül is 0 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

Ugyanaz a helyzet, mint Baján volt: baj nem volt a hangulattal, de különösképpen nem is volt. Útszéli drukkerek tulajdonképpen egyáltalán nem voltak, és a szervezők sem voltak túl szupportívek, volt, ahol még a köszönésemet sem fogadták. Nekem személy szerint mondjuk nem hiányzik, de tudom, hogy sokaknak igen. (Persze lehet, hogy valakit idegesít, hogy vadidegen emberek biztatgatják, nekik az ilyen pont jó.)  0 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

Ezek után biztos mindenki azt várja, hogy mindenkit eltanácsoljak ettől a versenytől, de erről szó sincs. A fent leírtak ellenére jó versenynek tartottam. A hibák egy része csak azért jött ki, mert pechem volt. Ha szorosabban követem az előttem haladót, aligha térek le az útról, és tudtommal senki másnak nem sikerült eltaknyolnia abban a szarban. Ha a frissítőpontokhoz sikerül jobban elosztani az embereket, és legalább egy olyan kerül oda, aki hajlandó egy poharat nyújtani, a frissítés is jobban sikerül. Függetlenül a történtektől a verseny szimpatikus volt, és senkit le nem beszélnék róla: sőt, aki vacillálna, azt inkább biztatnám egy próbára. 1 pont

Összegzés

Megint egy kis verseny vegyes tapasztalatokkal. Összesen 2 pont, ami iszonyúan kevés, inkább riasztónak tűnhet még annak ellenére is, amit a 10. pontban írtam. Igazán a 2. és 3. pontnál súlyos a veszteség, de ha itt jobb lenen a helyzet, akkor sem lenne több 5 pontnál... Aki gondolkozik, azon, hogy jövőre induljon-e, annak inkább a 10. pont újraolvasását ajánlanám.

Azt azonban el kell mondanom, hogy a végeredményem 1:42:51 lett. A PB-m 1:42:31. Ha nem taknyolok egy hatalmasat, akkor bizonyára beállítottam volna a PB-t. Ha nem omlik össze a frissítésem, akkor megdöntöttem volna. Ha pedig nem futok 300-500 méterrel többet, akkor nemhogy megdöntöttem volna, hanem életemben először talán lemegyek 1:40:00 alá is. (Persze ebben benne van a hátszél – de az ellenszél is!)Lehetnék kurva dühös, de inkább örülök, mert végre látszik, hogy van fejlődés. Hogy papíron nem tudom igazolni? Ki nem szarja le...

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr374371945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása