Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Pozsonyi Diéta

2013.03.26. 21:47 Vitja

Kaposvárt követő időszakban Mesterem kemény tempót diktált. Nincs is ezen mit csodálkozni, hiszen a célverseny - Marathon de Paris - már a nyakunkon van. Az elmúlt 5 hetes intervallumban heti 4 edzést teljesítettem.

Hétfőnként egy átmozgató jellegű 8-10 km laza szaladás a hétvégi hosszú futások okozta fáradtság regenerálására szolgáltak. Kedden már a gyorsításon volt a hangsúly. A különböző résztávos edzéseken (2x3km, 3x2km, 6x1km, 2x5km) a kívánt versenytempót - 5perc/km -  próbáltam belőni. Csütörtökön az iram-állóképesség fejlesztésé volt a főszerep; 12-16 km közötti szakasz első felét egyenletes tempóban nyomtam, majd a második felében iramjáték (200m erős - 200m laza 10-12 ismétléssel) tette színesebbé a programot. A hét csúcspontját a hétvégi hosszú-lassú (LSD) futások jelentették. 28-34 km-es távon alacsony pulzussal (138-144 bpm) teljesítettem a táv első 2/3-át, annak érdekében, hogy égjen a zsír rendesen. A táv maradék 1/3 részén kissé megrogyott állapotban a maratoni tempót próbáltam imitálni a kívánt pulzustartományban (150-160 bpm). Szerintetek jól esett?

És most egy nagyon fontos eseményről szeretnék beszámolni. Február elején történt, hogy kisleányom osztálytársának anyukája, Németh Györgyi egy e-maillel lepett meg minket, arra kérve, hogy támogassuk őt szavazatunkkal egy blogversenyen. Beleolvasva Györgyi blogjába (http://futasvelem.blogspot.hu), hamar kiderült, hogy szintén zenész és noha már a gyerkők közel 2 éve koptatják együtt az iskolapadot, ez mindeddig nem derült ki.  Intenzív levelezésbe kezdtünk, aminek az lett a vége, hogy Györgyi, mint helyi futónagykövet meghívott az általa szervezett "Gödi-Futókör" edzéseire. Eddig két alakalommal sikerült csatlakoznom a csapathoz. Egy nagyon jó hangulatú számomra kellemes iramú 11 kilit nyomtunk és közben sikerült megbeszélni a helyi "közügyeket" is. Nagy szerencsének tartom, hogy tagja lehetek ennek a csapatnak. Később, a célversenyt követő lazább időszakban  igyekszem intenzívebben részt venni a helyi futóéletben.

 A cca. 4 hét alatt 300 km-t toltam le, majd elérkezett az idő, hogy egy tesztversenyen tegyem magam próbára. Még tavaly Iramszarvassal Pozsonyt szemeltük ki, hogy pontosan szemügyre vegyük azt a helyet, ahol országunk XVII-XIX. századi történetében oly sok fontos esemény történt. Az edzéseredmények alapján egy jó iramú versenyre készültem, azonban a hirtelen jött visszahűlést nem vettem oly komolyan és jól ráfáztam. Csütörtök estére hőemelkedésem lett és taknyom-nyálam is összefolyt. Feleségem próbált lebeszélni a versenyzésről. Abban maradtunk, hogy ha nincs lázam és a közérzetem is megfelelő, akkor nem futamodunk meg. Szerencsére már pénteken sem volt lázam és kezdtem jobban is érezni magam, így szombat dél körül a lovak közé csaptunk. pozsony-pozsony-latkepe-szazadfordulo_2.jpg

Vasárnap reggel igen cudar idő fogadott minket, -1 fok, enyhe havazás és a szél is kellemetlenkedett. Mit mondjak, március végén nem erre számítottunk. Egy viszonylag új, modern bevásárló központban volt a versenyközpont. Sosem gondoltam, hogy egy plázában fogok egy futóversenyre bemelegíteni a márciusi télben. Az orromat ugyan fújtam egy kissé, de nem éreztem nagyon letörtnek magam. A rajtot követően a pálya a külváros felé vezetett, 2-3 km után értem be a 3:30-as maratoni iramfutókat, majd 4:45/km körüli tempóban haladtam, igyekeztem könnyedén, lazán futni és arra ügyeltem, hogy a pulzus 165-170 között maradjon. A belvárosba érve kb. 15 km-nél drasztikusan visszaesett a tempóm; rendesen megrogytam. Ezt hirtelen a megfázásnak tudtam be, így nem is akartam nagyon kizsigerelni magam, nehogy komolyabb szövődményei legyenek a náthának. Egyébként sem esett már túl jól a futka, majd nem sokára a Duna-partra értünk, ahol pont a pofánkba csapott a szembeszél. Hát, mit is mondjak; ezúttal a Koronázóvárosban nem koronázta túl nagy siker erőfeszítésemet. Nem volt más hátra, mint hogy fejben azért egyben maradjak. Amennyiben a Diétai Magyar Múzsa beszámolna az eseményről, ide kívánkozna még, hogy végül 1:46:07-es eredménnyel csaptam a célba, ami pontosan 5 perc/km-es átlagsebességet jelent. Ha mással nem is, ezzel mondjuk ki is egyeznék a közelgő maratoni versenyen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr825174223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása