Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Motiválatlanok Klubja

2011.12.20. 10:29 ulrik

Mindig is szerettem volna különböző klubok, csapatok, csoportok tagja lenni. Mert jó közösségben lenni és jó olyanokkal lenni, akikkel valami összeköt. Hát most egy negatív dolog köt össze másokkal: a totális motiválatlanság. Fejben oké vagyok. Vágom, hogy menni kellene, még a terveim is megvannak. De az a brutális 5 lépés most nagyon nehéz...

No persze tudok ám én kifogásokat gyártani: nincs időm, sok a munka, hideg van, sötét van, év vége van, itt a karácsony. De ezek tényleg csak kifogások. Bár tény, fáradt vagyok. Sok volt a dolog, sok volt a szervezés...

Mi az oka ennek a lustaságnak? Mi az ellenszer? Menjek akkor is, amikor nincs kedvem? Amikor szenvedés 1-2 km futása is, mert fáj, húzódik. A nyavalya tudja. Tegnap mentem egy kanyart Sanyosz mesterrel a Szigeten. Brutál jó idő volt. Nem volt rajtam túl sok cucc, de gyakorlatilag melegem volt. Fájtak a lépések, de csak nem szólhattam, hogy "Mester, álljunk meg!". Nem, az ciki lett volna. Ha egyedül megyek, 1000%, hogy megállok és sétálok. Egyetlen porcikám sem kívánta a futást, a lépéseket. De az jó volt, hogy ott voltam. Amikor nem figyeltem a futásra, hanem ittam Mesterem szavait, vagy számoltam a szembejövőket, akkor elfeledkeztem arról, hogy nem jó a futás. Meg is kaptam, hogy túl gyorsak vagyunk, lassítsak már le. Ekkor bevillant, hogy "á, nincs is kedvem futni, nem esik jól".

Ebből is látszik: fej... Fejben nem voltam ott, fejben vagyok alapvetően fáradt. Az agyam vetíti ki a fájdalmat, mert nem akar futni. Persze, ez lehet egy óvintézkedés valamilyen tényleg fizikai dolog miatt. De fizikálisan semmi bajom. Nem fáj semmim. Ezek azok a harcok, amikor a fej viaskodik a testtel. Egyik menne, a másik nem engedi. Ilyenkor nehéz eldöntenem, hogy mi is a helyzet, mit kellene tennem avagy nem tennem.

Amikor véget ért a tegnapi kocogós 7 km, úgy éreztem: jól esett. Jól eső lüktetés fogott el. Igazából TUDOM, hogy a futás (vége) mindig jól esik. Mindig feltölt. Mégis nehéz mostanában rávenni magam, hogy megtegyem az első 5 lépést. Nem vagyok fázós típus, a hideg nem zavar. Még csak a sötét sem. 

Nem volt rövid év. Hát, most megalapítom a Motiválatlanok Klubját. Szeretnék hamar kilépni belőle... :)

Ha úgy érzed - sajnos - itt a helyed, akkor lépj be ide, majd amint lehet, akkor rögtön ki: Motiválatlanok Klubja facebook csoport

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr653477572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.12.20. 10:39:48

Ulrik, te tudod, milyen a túledzettség, így tudod meddig lehet feszíteni a húrt...
tagnak jelentkezem...kurva motivált vagyok, de a testem azt mondja elég...:-P

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 10:42:06

@ringsider: jaja, tudom... Csak azt nem, hogy most mit csináljak. Legyen pihenés? Vagy valami apró futások, egyfajta szinten tartással? Attól félek leginkább, ha teljesen leállok, nem lesz erőm újra belekezdni...

moriczjuci 2011.12.20. 10:43:55

jelentkezem felvételre..... Szigorúan csak rövid időt szándékozom a klubban eltölteni. :-)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.12.20. 10:46:13

@ulrik: 5 hét alatt toltam 2 marcsit meg egy 50 kilis versenyt, azóta nem vagyok az igazi...én próbáltam visszavenni a mennyiséget, de nem segítettet érdemben, múlt 7v égi 2*20 kili komoly nehézségekkel ment...
örök jótanács, ha akkor mész futni, amikor újra kedved van...:-)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 11:00:09

@ringsider: köszi, megfogadom :)

Azért ez az 5 heted elég kemény volt így...

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.12.20. 11:01:38

@ulrik: így alakult, utána kellett volna kihagynom 2-3 hetet egyből, de taknyos kölyök vagyok, még nem tapasztaltam ilyet...:-)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 11:01:40

@moriczjuci: oké! A szabályok kemények, amennyiben a legkisebb jelét mutatod a motivációnak, repülsz! A Klub nem tűri meg a devianciát! :D

moriczjuci 2011.12.20. 11:05:02

@ulrik: én már úúúúúúúúúúúgy várom, hogy páros lábbal rúgj ki! :-D

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.12.20. 11:15:14

Csakazértsem leszek tagja a klubnak, bár bevallom, múlt szerdán olyan fáradtnak éreztem magam, hogy kihagytam a futást. (Idén ez már a második ilyen alkalom volt.) Mostanában amúgy sokszor nekem sincs kedvem, de azért szinte mindig ráveszem magam, és utólag nagyon örülök. Ha nagyon nehéz az indulás, akkor kinézek valami változatosabb útvonalat, ez sokszor segít. A szigeten körözgetést az agyad nem bírja már tolerálni egy idő után, de pl. egy Gellérthegy csodákat tud művelni.

Tényleg, erről jut eszembe: akkor holnapután lesz közös gellérthegyezés, ugye?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.12.20. 11:15:22

Pont ma írtam én is erről a blogunkon. Én is így vagyok most, szerintem simán év végi fáradtság, majd januárban újból erőre kapunk, nem kell aggódni. Akkor menj futni ha kedved van, én most ezt csinálom, kicsit engedek a gyeplőn.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 11:31:50

@moriczjuci: oké, figyellek!!! :)

@azilinha: igen, lesz bizony :) Felkerült a tervezett útvonal térképe is. :)

@pantomimes: igen, olvastam. Sokfelől hallom ugyanezt. Jó érzés valahol, hogy nem egyedi eset. :)

Szirénke 2011.12.20. 11:33:15

Én is jelentkeznék :( Siófok óta egyszerűen nincs kedvem futni. Ezt a mondatot még leírni is szégyellem, komolyan... A verseny után 2 hétig egy métert sem futottam, gondoltam pihenek egy kicsit, és visszajön a kedvem. De nem jött... Azóta kb 4x voltam, de nem kívánom, nem esik jól. Csak azért megyek, mert félek, hogy rájövök, nem is vagyok futó, csak egy fellángolás volt.. Nyugtassatok meg hogy elmúlik, és újra számolni fogom a perceket hogy a tűsarkút futócipőre cserélhessem! Válaszokat várok " Teljesen kétségbe esve" jeligére

pannonfunk 2011.12.20. 11:58:30

Fussatok lassan, ahogy jól esik, élvezzétek a tájat, hallgassatok közben zenét. Tegnap 7-re lett állítva az óra fél 7 helyett, így nem tudtam menni futni, annyira motíválatlan voltam, hogy a végén felkelni, és elmenni dolgozni alig bírtam... Ma csakazért is elmentem egy tízes hullámvasútra, és csakazért sem néztem rá az átlagtempómra az első 5 kilométeren. a vége 6'38" lett, múlt héten csütörtökön ugyanez 5'56" volt... De nem bánkódok miatta :)

Ezt próbáljátok ki futás közben:

www.youtube.com/watch?v=crTSavys5kQ

Mert ha legyőzítek a motíválatlanságot, akkor tényleg azok vagytok :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 12:05:27

@pannonfunk: hát pont ez a baj: nem esik jól. UTÁNA már tényleg jó, de most az oda vezető út az, ami nehéz. Persze, senki sem gondolta, hogy könnyű lesz :)

pannonfunk 2011.12.20. 12:21:20

@ulrik: B vitamin, napfény. Az mindig jól jön :) Magamat is emlékeztetnem kell most, hogy ne felejtsek el este enni élesztőkivonattal megkent pirítóst. Én a rajongók klubbjába tartozom. És ti? marmite.com/

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.12.20. 13:06:19

na most már elég :-) ez a közösségi hipnózis elég ijesztő. Rosszul közelítitek meg a dolgokat. A futás nem kényszer, nem eszköz. Mozgásforma, egyeseknek szimbolizálja a szabadságot örömet okoz. Ha nem okoz örömet nem kell csinálni. Van más... Amúgy meg olyan mint a szex, ha nem csinálod egy idő múlva hiányzik. érdemes kivárni. :-)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.12.20. 14:56:21

@szasza75: nálam az a gond, illetve én abban látom a problémát, hogy totál kettős a dolog. Bizonyos szempontból vágyok a futásra, mozgásra, de egy másik felem most nagyon küzd ellene. Vannak távlati, hosszabb távú célok, amik miatt van egyfajta kényszer is rajtam. Hogy ez jó, vagy nem jó? Nem tudom.

Szasza, Neked van egyébként olyan, hogy úgy indulsz neki, hogy nincs hozzá kedved, de tudod, hogy valamiért muszáj nekiindulni?

"közösségi hipnózis" :) Ez jó. Tudod, igazad van. A közösségnek hatalmas ereje van. Sokszor ez visz előre :) Ad egy másfajta ízt a futáshoz :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.12.20. 15:19:34

@ulrik: Persze van, de ez az érzés addig tart amíg nem teszem meg az első 5 lépést. Az 5 lépés! de nem a szobában, hanem már a szabadban.
Amúgy meg...szinte most kezdtetek futni, csupa olyan dolog van amit nem éltetek át, még nem is rutinszerű az egész. Kicsit korainak érzem ezt a "motiválatlan vagyok" érzést. Még cél is lehet dögivel, ha olykor nem mindig élmény.

Szerintem az első "hópelyhes futás" átlendít a nehézségeken. Mindig eszembe jut, hogy az mennyire kurva jó.

iramszarvas 2011.12.20. 20:29:49

@ulrik: Én azt mondanám, hogy ha tényleg nincs kedved futni, akkor most hagyd abba, és várd ki, míg visszajön. Ha a mozgást kívánod, akkor menj el, próbáld ki a kettlebellt, a spinninget, a menj túrázni a naposabb hétvégéken, ússzál stb. Vagy csak pihenj. Mert ha mondjuk áprilisban lesz tök herótod a futástól, akkor megszívtuk...

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.12.20. 23:26:25

Mi ez a b*ziskodás? :):):)
Igaza van Szaszának!Ébresztő van Hölgyek,Urak!
Fejeket fel,szájakat mosolyra húzni :):):)
Hajrá előre Mindenkinek!

pannonfunk 2011.12.21. 12:17:59

btw, én is kicsit motíválatlan vagyok, így, hogy több, mint 100 km-rel vezetek rrroka és Lemur Miki előtt. + karácsonyi mizéria. + munkahelyi mizéria.

Szóval két ünep között ki jön LSD-zni a hegyekbe? Pantiomimessel megyünk, már le van zsírozva, csak a részletek (melyik nap, merre) nincsenek meg. De kb. 30 kili, 6'40"-7'00" közötti tempóban.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.12.22. 06:10:28

@pannonfunk: Én mennék szívesen mondjuk a fele távra, csak ezt a tempót szintes terepen nem tudom tartani :( Na nem baj, majd eljön az az idő is, amikor gyorsabb leszek :)
süti beállítások módosítása