Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Cocafutás (feminista poszt)

2012.05.22. 08:00 iramszarvas

Igazán itt lenne az ideje, hogy Vitya értékelje a Terep 50-et, illetve Ulrik a WINK félmaratont, de addig is, míg ők melegítenek, hadd szóljak pár szót egy olyan versenyről, amelyen ott sem voltam.

Amióta hallottam róla, sosem volt szimpatikus a Coca-Cola Testébresztő Női Futógála. Kezdetben gondoltam, biztos péniszirigység, aztán ezt a lehetőséget elvetettem. Mégis arra gondoltam, leginkább az zavarhat, hogy ez valami olyan, amiből ki vagyok rekesztve. Talán ez volt az oka, hogy soha nem is gondoltam végig, hogy mi bajom is van vele, elintéztem annyival, hogy a rossz természetem. Aztán a kolléganőmmel, aki szintén fut, beszélgetni kezdtünk róla, és rájöttem, hogy nem csupán erről van szó. Őszintén szólva, nehéz lenne pontosan felidézni, az alábbi gondolatok közül melyek származnak tőle, és melyek bukkantak ki belőlem. Mindenesetre amit itt leírok, azért engem terhel a felelősség, engem lehet szidni.

Kezdjük azzal, hogy a versenyen csak nők indulhatnak. Mi értelme van ennek? Fordítsuk meg rögtön az egészet: mi lenne, ha egy versenyen csak férfiak indulhatnának? Tudjuk, voltak ilyen idők, a jogos felháborodás ennek véget vetett. Na de akkor miért kell női versenyt hirdetni? Erre az az érv, hogy mert a férfiak jobbak, és hogy a nők ne érezzék magukat örök hátrányban. Igaz, a világcsúcs férfiaknál maratoni távon 2 óra 3 perc, nőknél 2 óra 15 perc, ami azt mutatja, hogy az élmezőnyben valóban van különbség. Na de ez alatt? Elég sok női futót ismerek, aki messze jobb nálam, sőt, nálam sokkal jobbaknál is. Azt sosem hallottam tőlük, hogy őket frusztrálná, hogy vannak náluk gyorsabb fiúk. De jó, legyen nekik verseny, hadd szakítsák át ők a célszalagot!

Csakhogy mi folyik a Coca-colánál? Azt mondja a versenykiírás, hogy

A kínálat bőséges, bármelyik sportos hölgy megtalálhatja a kedvére való távot és mozgásformát.
Aki rendszeresen edz, az egyéni 7,5 km-en mérettetheti meg magát, ez a táv párosban (4 + 3,5 km) is teljesíthető.
A kezdő futókat a 3,5 km-es futótáv várja, a gyalogolni vágyók pedig 2,8 km-t tehetnek meg.

WTF? Akikről eddig beszéltem, azok nem igazán ezeken a távokon szoktak indulni, hanem félmaratonokon, maratonokon. Jó, biztos van, aki a rövid távokat szereti, de miért nincs legalább egy félmaratoni táv? Na, jó, ne becsüljük le a rövid távot, hiszen mi is szoktuk méregetni egymás szigetköreit, pedig az sem egy komoly táv. De mit olvashatunk még?

Az idei év egyik újdonsága, hogy Coca-Cola Testébresztő Női Futógálán a sikeres célba érést, a Coca-Cola Testébresztő iramfutók segítik:

Három tempót diktálnak:

  • piros lufi - 5 perces tempó - Galántai György

  • fehér lufi - 5:30-as tempó - Szirmai Zoltán, Filip Krisztián

  • zöld lufi - 6:00-es tempó - Kovács Zoltán, Mencser Zoltán

Hoppáhoppá! Mi van? Öt perces tempó hét kilométeren? Hát, ez nem azoknak a sebessége, akikről eddig beszéltem! Vegyük észre: ez az egész nem azoknak szól, akik eddig azért nem nyertek versenyt, mert a pasik lenyomták őket. Hát akkor kinek?

Nyilvánvalóan azoknak, akik, mondjuk úgy, nem a legsikeresebb futók. Kezdők, edzetlenek, vagy olyanok, akiknek ritkán nyílik alkalmuk futni, vagy túlsúllyal küszködnek, vagy akik valamilyen sérülés miatt nem tudnak gyorsan futni. Azoknak, akik egy igazi versenyen, ahol mások sokkal gyorsabban haladnak, bénának érzik magukat, ezért nem szívesen mennek el ilyenre. (Hangsúlyoznám: nem bénák, és főként nem a jobb futók tartják őket annak. A futók nem szoktak lebénázni másokat, mert valakihez képest mindenkit le lehetne bénázni.) Erre nagyon jó a Testébresztő. Csak egyet nem értek: miért csak nők?

A férfiak között talán nincsenek olyanok, akik a hat perces tempót is legfeljebb úgy bírják hét kilométeren át, ha egy iramfutó sarkában lihegnek? Vagy úgy sem? Miért csinálunk úgy, mintha a gyengébb teljesítmény női privilégium lenne? És a dolgot fokozandó: az iramfutók egytől egyig férfiak. Ők, a nagyok, az erősek, kísérik a szegény kis ügyetlen nőket.

A Testébresztő elvben valamilyen feminista esemény lenne a nőkért, ennek ellenére a nőkre nézve igencsak előnytelen sztereotípiákat erősít meg: a nők nem jó futók (hosszú távot nem hirdetünk nekik, gyors iramfutóra sincs szükségük), és egy férfi eleve csak jobb lehet (távol is tartjuk őket, nehogy frusztrálják szegény ügyetlen csajokat). Félreértés ne essék, nem állítom, hogy a szervezők ezt szeretnék sugallni. Valószínűleg csak meggondolatlanságból mosnak össze két jól megcélozható réteget: a női futókat és a gyengébb futókat. Ettől persze még lehet egy széles réteg, akinek ez remek alkalom a futásra, de igazi versenyre már nem menne el. De pont számukra ez azt sugallja, hogy egy óra alatt lefutni hét és fél kilométert már szép teljesítmény. Persze az is, ha onnan nézzük, hogy valaki egy sokkal rosszabb helyzetből idáig eljut, vagy ha valaki még hetven évesen is teljesíti. De nagyon nem jó üzenet az, hogy egy nő ne is várjon többet magától, mert a női futás az ennyi. (A férfiak meg menjenek komoly versenyekre.)

És még két kérdés. Bár hivatalosan csak nők indulhattak a versenyen, a képekről kiderült, hogy több nőnek öltözött férfi is indult. A rendezők szerencsére nem távolították el őket. Az egyik kérdés az, hogy vajon miért indultak el ezek a pasik? Pusztán poénból? A diszkriminációjuk elleni tiltakozásképp? Azért, hogy megmutassák, hogy le tudják nyomni a csajokat? Nem tudjuk, azt is legfeljebb valószínűsíthetjük, hogy különböző okokból. És vajon hogy fogadták őket a nők? Viccesnek találták? Vagy sértőnek? Úgy érezték, csúfot űznek belőlük? Remélhetőleg senki nem bántódott meg. De ha a nőket nem zavarja, hogy férfiak is futnak közöttük, akkor ismét ott a kérdés: mi értelme van egy női versenynek?

Végül egy jó hír: szombaton a Káli futónapok félmaratonját szombaton Kelemen Nóra nyerte meg. Nem a női mezőnyt verte, ő futott be először. Gratulálunk!

38 komment

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr534530410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.05.22. 08:42:14

Tavalyelőtt, amikor elkezdtem futni, tökjó volt, hogy volt a CC, akkor még ősszel. Emlékszem, mennyire felnéztem az egyik barátnőmre, aki a 10 kilin indult. Én a kb. három kilis távot tudtam akkor lefutni. Aztán tavaly visszavették a hosszabb távot 7,5 kilire, amire már morogtam egy kicsit, szerettem volna tízet futni. De megoldottam úgy, hogy mindkét távot lefutottam, így már jó volt a verseny, főleg, hogy közben volt egy hatalmas zuhé is.
Idén nem indultam a CC-n, nem fért bele a tavaszi versenyek közé, mert nekem nem ez volt a kihívás idén tavasszal. Helyette futottam otthon 15 kilit, részben dombokon.
Nekem azzal nincs különösebb bajom, hogy külön női versenyt indítanak, holott értem, hogy ez is diszkrimináció. Megvan a maga hangulata, ami jó tud lenni, amihez hozzátartoznak a beöltözött pasik is. Viszont azt én se értem, miért ekkora távokkal indítják. És a férfi iramfutókon is meglepődtem, nekem is az jutott eszembe, hogy szerencsétlen nőknek férfi iramfutóra van szükségük, hogy végig tudjanak evickélni a távon... Az iramfutók sebességén én nem akadtam fenn ;)
Szóval valami van abban, amit írsz, hogy ez így inkább valóban a kezdő/gyengébb futóknak jó, őket biztos, hogy tudja motiválni.

Oh Dae Su 2012.05.22. 08:52:43

Maximálisan egyetértek veled! Mellesleg a feminizmus szerintem épp nem a férfiak kirekesztéséről szól. Épp ellenkezőleg! Szóval szerintem minden olyan sportesemény, aki valakiket (akárkiket) is kirekeszt az épp a sport szellemével ellentétes.

Vitja 2012.05.22. 09:21:20

Ezen a női futáson én is régen gondolkozom, hogy mi az ami zavaró benne. Köszönöm neked, hogy ilyen frappánsan rámutattál az ellenmondásokra. Kiváncsi lennék arra a felháborodásra
Talán nem feltétlenül témába vágó, de gondolatébresztőként megemlíteném, hogy vannak echte női, illetve férfi sportok. Ilyen rsg, szinkronúszás, másik oldalról ökölvívás, bírkózás, súlyemelés .... Nos láthatjuk, hogy a férfi sportokban a nők sikerrel helyet követeltek maguknak (sajna), míg fordítva ez nem igaz (szerencerssére).
P.s.: Egyes feminista aktivistákat az is zavar, hogy külön értékelik a női indulókat.

T@Z 2012.05.22. 09:57:46

Egyetértek veled! Én is szívesen futottam volna egy jót, női jelmez nélkül. Olyan nagy egyenjogúság van, hogy már a szórakozóhelyeken is sokszor csak a fiúknak kell fizetni, a lányoknak ingyenes. Érdekes, csak férfi futóversenyt nem rendeznek Magyarországon, csak nőit ellenben igen. Khmm... Részemről én kifejezetten szeretek nőkkel együtt futni, és gyönyörködni örömükben, mosolyukban a befutónál. ;)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.22. 11:14:50

Én szívesen néztem volna Kriszt (vagy a többieket) hátulról :D (de sajnos más programom volt aznap, csak a reggeli rajtot tapsikoltam végig)

Komolyabb hangvételben nem szólnék hozzá. Te így látod, én nem :)

Siluka 2012.05.22. 13:38:33

mivel azt írtad itt válaszolsz, nem másolnám be ide is a második hozzászólásom, de kíváncsi lennék a válaszodra

iramszarvas 2012.05.22. 16:54:37

@Siluka: Mivel akik itt olvasnak, nem látnák, mire válaszolok, célszerűbb lenne, ha leírnád ide is a véleményedet. :)

Siluka 2012.05.23. 06:45:42

Fejérváry Dóri ‎László nem fejtettem ki, mert nem gondoltam, hogy ez lesz belőle (szerintem erősen túlzás ami kerekedett) de ha gondolod összeszedem sorba, hog az ÉN női szememmel hol tévedsz:
1: "Na de akkor miért kell női versenyt hirdetni? Erre az az érv, hogy mert a férfiak jobbak, és hogy a nők ne érezzék magukat örök hátrányban." Nem, ennek pusztán annyi oka van, hogy a nők szeretnek "csak maguk között" csinálni dolgokat, ebbe belefér a srácok poénkodása a beöltözéssel, mert attól még női esemény marad
2: a távokra: akár versenynek, akár gálának hívjuk ennél nem az a lényeg (szerintem) hogy ki mennyit tud futni, hanem hogy csajok együtt vagyunk, mienk az a nap és ebbe teljesen belefér, hogy inkább rövidebb távok vannak, amin többen el mernek indulni, többeknek lesz sikerélmény :) aki tud hosszabbat az úgyis elmegy a "komolyabb" versenyekre is
3: az iramfutók tempójával egyáltalán nem értem a problémád, ha jól tudom ilyen tempót szoktak általában menni, jó motiváció lehet és az is hogy "jó pasik" után futunk (persze ízlések és pofonok, de az elv)
4: "És a dolgot fokozandó: az iramfutók egytől egyig férfiak. Ők, a nagyok, az erősek, kísérik a szegény kis ügyetlen nőket." Ha van olyan nő, akinek ezzel kapcsolatban ez jutott eszébe, annak őszinte részvétem
5: "A Testébresztő elvben valamilyen feminista esemény lenne a nőkért" kezdetű bekezdésed az előzők végképp kicsavarása, így szerintem a válaszaimból egyértelmű, hogy miért nem értek egyet vele.
6: A pasis kérdést is már érintettem, szerintem azt is túlbonyolítod. A beöltözött pasi szerintem mindenkiben inkább azt váltja ki hogy mekkora poén, milyen menő és dob egyet a hangulaton. Ráadásul nem mellékes, hogy a beöltözött pasik nem elszáguldoztak, hanem pont a mezőny közepén-végén ökörködtek vagy csak pusztán a jelenlétükkel adták a hangulatot :)
Azt hiszem ezt elég korrektül megfogalmaztam, így már elfogadod?

‎Fejérváry Dóri: Végre valami, amivel lehet kezdeni valamit.

1. Továbbra sem látom az ellentmondás feloldását. OK? nők szeretnek maguk között csinálni vmit. Elfogadom, legyen. De ha már a srácok beöltöznek, akkor nem női esemény. Ha viszont jó, ha ott vannak a srácok, miért kell őket eleve kizárni? HA ki vannak zárva, miért nem baj, ha mégsincsenek?

2. Ha a nőknek igényük van a szeparált futásra rövid távon, miért nem tételezed fel, hoyg hosszabb távon is van? Ha neked jó most a csajfutás, miért gondolod, hogy amikor majd rendszeresen futsz félmaratonokat, maratonokat, akkor nem lesz az?

3. Sokkal nagyobb iramok is szoktak lenni. Ha ilyen nincs, az azt sugallja, hogy igény sincs rá. Plusz: ha jól esik pasik után futni, akkor az iramfutókon kívül a többit miért kell kizárni?

4. Van benne valami. De akkor mi is a baj azzal, ha más versenyzők férfiak?

5. Egy női rendezvényt nehezen tudok másért elképzelni, mint hogy a nők részesüljenek valami olyasmiben is, amelyet nem mindig kapnak meg. Egy rendes futóversenyen sajnos bizonyos értelemben tényleg másodrendű a szerepük, mert van ugye a győztes, és van a női győztes... Itt viszont már a kiírás is azt sugallja, hogy hát igen, a nők azok, akik nem futnak jól...

6. Ha az, hogy egy pasi gyorsabban fut, frusztrál egy nőt, akkor az, hogy míg ő úgy fut, hogy alig kap levegőt, egy pasi meg közben bohóckodik, miért nem? Vagy ha nem ez az ok, miért jó a külön női futóverseny? Tökre el tudnék képzelni hatvan éven felülieknek kiírt futóversenyt, de ha ott fiatalok jelennének meg és járókerettel bohóckodnának, az nem biztos, hogy minden öregnek vicces lenne – sokkal inkább sértő. (Ja, igen, az öregek sem feltétlenül lassabbak, hogy szavam ne feledjem.)

Szóval semmiről nem győztél meg, de ez legalább az egyet nem értés korrekt kifejezése volt.

Fejérváry Dóri ‎Fejes László próbáld újraolvasni és értelmezni amit írtam, mert még mindig túlbonyolítod szerintem :) itt nem ezekről a hú de mély és átgondolt elvekről van szó, hanem örömfutásról és innentől az ellenérveid elvesztik az értelmüket :) amúgy 1:eshez felteszed újra azt a kérdést amit elsőre is megmagyaráztam 2: futottam már félmaratont, valószínűleg még jó páran, attól még itt nem a táv volt a lényeg, de ezt is írtam elsőre 3: és az kit és miért frusztrál hogy nincs rá igény? valószínűleg nem véletlen ezeket indították csak hanem megnézték, hogy ki milyen célidőt írt be... egy 45 perc alatt beérni akarót hol a halálba kéne hogy érdekeljen hogy van-e 4 perc körüli iramfutó?! szerintem eszébe se jut, hogy kéne, aki meg olyat fut valószínűleg tisztában van vele, hogy EZ nem AZ az esemény amikor erre igény van. A nők az ilyeneket elég jól megszokták érteni ;) 4: az hogy akkor nem női futás. Tudod a nemek aránya nem mindegy ;) 5: Pedig el lehet képzelni, hogy pusztán azért van, hogy csajoskodás legyen és Jéééé tényleg :D 6: nem hiszem hogy egy nőt zavar hogy egy pasi gyorsabban fut, erről szó se volt. és ezek szerint neked az se esik jól ha valaki bekiabál szurkolni mert ő nem dögledezik melletted? vagy ha valaki lehagy mert valami nem jön össze de megpróbál bíztatni az is pfujj de gonosz lenézés? mert szerintem ez akkor elég szomorú hozzáállás.

És mindezt leírtam, de feleslegesnek érzem, mert az alapgondolatát nem vagy hajlandó elfogadni az eseménynek: Nem teljesítmény és verseny szempontból emelték ki a nőket. Nincsen semmi feminista jellege. Nem az a lényeg, hogy most akkor nők nyernek. Annyi a lényeg, hogy !Csajos nap!. Se több, se kevesebb. Jól hangzik és jó buli. Ne komplikáld túl

Akkor itt vannak az előzmények

Siluka 2012.05.23. 06:46:32

egy helyen rosszul másoltam és nem látszik hogy te szólítasz meg engem, de úgy érzem egyértelmű lesz mindenkinek ;)

iramszarvas 2012.05.23. 08:25:07

1. Nem magyaráztál el semmit.

a. "a nők szeretnek "csak maguk között" csinálni dolgokat, [...] mert attól még női esemény marad"
b. "ebbe belefér a srácok poénkodása a beöltözéssel,"

Elfogadom, hogy a nők szeretnek valamit külön csinálni. De akkor azt a férfiaknak illik komolyan tiszteletben tartani. Ha csajbulit szervezel, és én beálltok egy üveg pezsgővel és egy tál sütivel, akár szoknyában, akkor nem jópofa vagyok, hanem bunkó, aki nem tartja tiszteletben, hogy te csajbulit akarsz. Ha viszont ezt örömmel fogadod, akkor valójában nem is csajbulit akartál, hanem jelmezbált. És akkor most el kéne ismerned, hogy valójában nincs igényed női futásra, bármilyen bulifutással ugyanolyan elégedett lettél volna.

2. Nem arról van szó, hogy hol mi a lényeg. Mindenki olyan távon indul, amilyenen akar. A lényeg ott van, hogy a. női futásnak hirdetik; ba. csak rövid távot hirdetnek, bb. csak lassú iramfutókkal -- ami viszont azt sugallja, hogy a női futóknak erre van igényük. Ez teljesen független kérdés attól, hogy te jól tudtad-e érezni magad, vagy sem, és attól is, hogy akkor ezt most ilyenként illesztetted be a versenynaptáradba.

3. "egy 45 perc alatt beérni akarót hol a halálba kéne hogy érdekeljen hogy van-e 4 perc körüli iramfutó?!" Akkor ezzel most azt akarod mondani, hogy ami a te igényeidnek megfelel, azt már nem lehet kritikával illetni? Ha ez a BKV-figyelő lenne, és azt írnám, hogy tömött reggel a hetes busz, akkor idekommentelnél, hogy neked pl. volt ülőhelyed, és szerinted a dolog úgy van rendben, ahogy van?

4. Ezt a nemek aránya nem mindegy dolgot nem értem. Ez egyértelműen női futásként van meghirdetve, nem "legalább 90%-ban nőt tartalmaz" futásként. Arról nem is szólva, hogy miért is nem mindegy a nemek aránya? Mert arra még mindig nem kaptam választ, hogy tkp. mitől jó az, ha csak/főleg nők vannak.

5. Ja, hát szerintem meg pffff, háát na izé, ááá, na érted?

6. Én nem tudom, valójában kiket frusztrál, én szerintem sosem hallottam olyat, aki ezt nyiltan kimondja. De ez volt eddig az egyetlen racionális érv, amit az ügyben hallottam. Ha szerintem nincs is ok a frusztrációra, ez az, amiről el tudom fogadni, hogy valaki érzelmileg így éli meg, esetleg még akkor is, ha ő is tudatában van annak, hogy értelmetlen a frusztrációja. Ezért tudnék elképzelni pl. szenior futást hatvanon felülieknek, vagy dagikocogást 28 bmi felettieknek vagy hasonlókat. Ők is indulhatnának rendes versenyen, vannak, akik indulnak is, de el tudom fogadni, hogy vannak közöttük, akiknek szükségük van az ilyenekre.

És még egy dolog. Ehhez a bejegyzéshez már az első komment arról szól, hogy valaki jelzi, hogy igen, nő létére azért nem tudott jelentkezni a női futásra, mert nem volt elég hosszú táv. Ráadásul nem is olyan kiemelkedő képességű futó, mint akikről írtam, hanem olyan, akinek egy félmaraton is igen komoly küzdelem. Engem ugyan fikázhattok azzal, hogy mit tudom én, nem is érint az ügy stb., de hogy tudjátok egymás vállát veregetni a fácsén, hogy nem baj, jó kis rendezvény volt ez, nem érdekes, miket írogatok, ha egyszer egy hozzátok hasonló sporttársatok jelzi, hogy bizony, őt bántja a dolog? Hogy nem vagytok képesek túllátni azon, hogy most ti jól éreztétek magatokat? Miért van ezzel minden kérdés lezárva?

Mert ugye: "még mindig túlbonyolítod szerintem :) itt nem ezekről a hú de mély és átgondolt elvekről van szó, hanem örömfutásról és innentől az ellenérveid elvesztik az értelmüket". Szóval az a baj, hogy gondolkodom?

Siluka 2012.05.23. 15:00:54

nem fogok pontonként reagálni mert láthatólag se megérteni nem szeretnéd, se nem veszed figyelembe azt amivel indítottam, hogy ez az ÉN véleményem, ami nyomokban tartalmazhatja másét is.
Oké, hogy te találtál egy olyat akinek túl rövid volt a felkészüléséhez, de a másik oldalon meg találsz olyat aki sokkal komolyabb távokat fut, terepen és mégis jó volt neki. Azért tudunk túllátni azon, hogy 1 embernek (vagy akár 10nek)nem tetszett/túl rövid/rossz a szellemiség/fene tudja mi lehet még mert maradék 1500nak meg tetszett és így meglehet, hogy nem ő képviseli az átlagot. Márpedig nem nagyon találsz olyan dolgot ami mindenkinek tetszik.
Az utolsó mondatodra még annyit, hogy nem, nagyon jó dolog gondolkodni, DE teljesen felesleges olyan dolgokkal kapcsolatban mély értelmet és elveket keresni, ahol ez egyáltalán nem cél, mert úgy persze, hogy ellentmondásokat találsz meg mindenféle kicsavarható dolgot.
Én részemről itt lezárom ezt a párbeszédet, mert ennél többet már nem lehet kihozni belőle.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.05.23. 20:12:18

@Bozót: Engem érdekelne a véleményed. Megírhatnád valahol. A blogodat is szeretem olvasni :-)))

iramszarvas 2012.05.23. 21:25:29

@Siluka:

Húha. Láthatólag még mindig nem érted, hogy ez az egész nem a tetszett vagy nem tetszett kérdéséről szól.

Nem tudom, miről érdemes gondolkodni vagy miben érdemes "mély dolgokat keresni" szerinted. Én azt gondolom, hogy ha egy női futást hirdetnek, akkor kézenfekvő azon elgondolkodni, hogy mit is kínál ez a nőknek, illetve mit sugall a nőkről...

kúlcsi 2012.05.23. 22:21:55

@iramszarvas: Ott volt 4 000 nő/lány/néni, és ahogy elnéztem, mindenki iszonyú jól érezte magát. Innentől kezdve azt gondolom, hogy ez a verseny pont azt kínálta, amire a csajok vágytak. Amúgy igazad van, szemétség, hogy csak női futás van, kéne egy Savanyú Jóska futás is, hogy te és barátaid se maradjatok ki semmi jóból.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.05.24. 00:16:58

@Siluka: Igen, úgy tűnik, nem én képviselem az átlagot :) Csak magamat próbálom képviselni, pontosabban azt elmondani, hogy idén miért nem mentem a CC-ra :) Azért teszem ezt egyébként, hogy látsszon, hogy van, aki ezt így élte meg; amúgy igazából azt hiszem, nem nagyon hiányoltam idén ezt az eseményt. (Ha nagyon hiányoltam volna, írtam volna róla a blogomon.)

A verseny reklámszövege úgy szól, hogy "bármelyik sportos hölgy megtalálhatja a kedvére való távot és mozgásformát". Nos, én nem találtam. És utána azt írják, hogy aki rendszeresen edz, indulhat az egyéni 7,5 km-es távon... Persze, nyilván indulhatnék, de mit csináljak, ha tényleg jobban szeretek hosszabbat futni? Nem azért, mert "jobb" futó vagyok bárkinél, teljesen átlagos, sőt, az átlagnál gyengébb futónak tartom magam, de ha elmegyek futni, akkor szeretem úgy érezni, hogy csinálok valamit, és 7,5 km-től nem fogom ezt érezni. Hangsúlyozom, hogy ez az én mostani szubjektív élményem erről a távról, én érzem ezt most a saját magam által futott 7,5 km-rel kapcsolatban (mielőtt bárki megsértődne azon, hogy ezzel leszólom az általa vasárnap vagy bármikor lefutott 7,5 km-t vagy bármekkora távot). Remélem, egyértelmű voltam, de még egyszer: saját jelenlegi élmény a saját futásommal kapcsolatban, semmi köze nincs más élményéhez és más futásához. És mint szubjektív élményt, kérem tiszteletben tartani. (Amúgy nagyon jól emlékszem, hogy 3*200 méterrel kezdtem, és arra is, hogy másfél éve 55 perc alatt futottam le 7 km-t...)

Úgyhogy szépen versenyen kívül futottam egy jót, olyat, amilyenre éppen kedvem volt: kedvesazelet.blog.hu/2012/05/20/a_kekes_arnyekaban_bodzaillat_csanakmadar_es_jo_meleg

Azt is tudom, hogy ez elsősorban közösségi esemény: ha most éppen ez esett volna jól, akkor nyilván én is elmentem volna, mint sokan mások, akik hosszabb távokat szoktak futni. Tavaly voltam is, jól is éreztem magam rajta. Idén meg máshol éreztem magam jól. De lehet, hogy ha lett volna hosszabb táv, akkor inkább itt futottam volna...

iramszarvas 2012.05.24. 07:20:22

@kúlcsi: Semmi olyasmit nem írtam, hogy magával a rendezvénnyel baj lett volna. Azt nem tudjuk, hányan mentek volna mondjuk női félmaratonra, vagy legalább 12 km-re: egyről már legaláb tudunk, annak ellenére, hogy ez nem tömegek által olvasott blog. És hozzászólásod egyáltalán nem érinti azt a kérdést, amiről ez a bejegyzés szól: hogy ez a kiírás mit sugall a női futásról.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.24. 10:31:43

@Sekiwake: Köszi, de igazából semmi egetrengetőt nem tudnék írni. Egyszerűen azt gondolom, hogy ez a "verseny" nem sugall semmi negatívat a női futásról, mert kimondva-kimondatlanul nem a komolyan versenyző női futókat célozza, hanem azokat akik nem nagyon mozgolódnak, a versenyként beharangozott eseményekre nem mennének el, mert frusztrálná őket az "elvárt" teljesítmény, a szintidő, a hosszabb távokon induló futók látszólagos profizmusa, a sok sportos esetleges pasi lenéző pillantása, és hasonló vélt vagy valós félelmek. A BSI bevallottan a tömegeket célozza meg, így van ez a női futógálánál is, ami épp ezért nem is viseli a verseny nevet, hogy a kezdőbb, félénkebb, embereket is odacsábítsák.
Én speciel nem hallottam nőktől semmilyen negatív vagy feminista hangú kritikát a versennyel vagy annak kiírásával kapcsolatban, egyedül a tavaly megnyirbált távot említették. Ezzel egyet is értek, hülyeség volt pont egy ilyen "se rövid se hosszú" 7.5km-re csökkenteni, a 10 már egész normális volna. Bevállalhatna éppenséggel a BSI egy női félmaratont is, de azt gondolom, nem érné meg nekik. És ebben semmi antifeminista felhang nincs, csakis gazdasági és marketing szempontok.

A férfi iramfutók egy jópofa poén és valljuk be, sokkal vonzóbb, mintha egy csaj után futnánk, mi csajok :) Javaslom, Iramszarvas, nézz meg pár külföldi női futást, mondjuk úgy az óceánon túl. Ez az itthoni egy ovis kirándulás azokhoz képest.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.24. 10:43:18

@Bozót: bocs, hiba: nem esetleges pasi, hanem a pasik esetleges lenéző pillantása :-)

iramszarvas 2012.05.24. 11:09:05

@Bozót: Komolyan, nem tudok másra gondolni, mint hogy el sem olvastad, mit írtam. „Javaslom, Iramszarvas, nézz meg pár külföldi női futást, mondjuk úgy az óceánon túl. Ez az itthoni egy ovis kirándulás azokhoz képest.” Akkor ez nem azt jelenti, hogy „jobb helyeken” komolyan veszik a női futást, és nem ultrarövid távokat ajánlanának nekik? Az az pont azt nem csinálják, amit én kifogásolok?

És én is azt mondtam, hogy semmi baj azzal, ha vannak rövid távok gyengébb futókkal, és az sem, ha vanank női versenyek. Ott van valami gond a fejekben, ahol ez a kettő automatikusan összekapcsolódik.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.24. 11:16:08

@iramszarvas: Nem a táv miatt javasoltam, hogy nézz meg külföldi versenyeket. Igen, komolyan veszik, olyannyira, hogy szmokingos csávók osztják a frissítőt és hasonlók...a táv részletkérdés. Ahogy írtam, szerintem marketing és pénzügyi szempontok motiválják a BSI-t a távok megválasztásában.

Elolvastam amit írtál, sőt az összes hozzászólást is. Várom, hogy egyetlen veled egyetértő nő hozzászólását olvashassam. Komolyan érdekel, hogy a bármelyik nő fejében megfordult-e az általad vázolt gondolatmenet.

iramszarvas 2012.05.24. 11:31:23

@Bozót: Annak, hogy mi motiválja a BSI-t, semmi köze ahhoz, hogy mit sugall az eseményük. Olyan ez, mintha azt mondanám, hogy a hamburger egészségtelen, mire azzal jönnél, hogy a gyorséttermeket nem az egészség motiválja, hanem a bevétel, ráadásul nézzem meg, hányan szeretik a hamburgert...

A gondolatmenetre éppen egy nővel való beszélgetés közben jutottam (ezt le is írtam), és nekem úgy tűnik, csiripiszli is egészen pontosan értette, miről beszélek, és nem látom, hogy ellenvéleményt fejtett volna ki.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.24. 11:47:28

Én azt látom, hogy rajtad kívül mindenki le..fütyüli, mit sugall ez az esemény. Már ha sugall tényleg bármit...

Fogyasztói társadalom. Azt fogják kínálni amit el lehet adni. Szerinted mennyien neveztek volna egy women-only félmaratonra?

Csiripiszli a távot kifogásolta, nem látom, hogy bármi antifeminista felhangot érzett volna rajta. Nem indult, mert nem bulifutáshoz volt kedve, kihívásnak meg kevésnek érezte a távot. Teljesen elfogadható érv. Ha lesz komoly igény, talán a BSI vagy más szervező bevállal egy hosszabb távot is. Nem érzek rá nagy esélyt. Én azt gondolom, ez a rendezvény éppen egy kis "beetetés" azoknak akik még nem kóstoltak bele a futóversenyekbe. Most teljesítették ilyen "kicsit steril" környezetben a 7kilit, talán jövőre bevállalják a Vivit, aztán ősszel akár a félmaratont. Közben pedig eljönnek nosztalgiázni és bulizni a női futásra.

Ne hidd, hogy szándékosan nem akarlak megérteni. Rá lehet cibálni a gondolatmeneted, az érveid az eseményre, csak szerintem nem érdemes.

iramszarvas 2012.05.24. 12:06:44

@Bozót: „Szerinted mennyien neveztek volna egy women-only félmaratonra?” Fogalmam sincs, de meg lehetett volna próbálni. Éppen ezért azt is nehéz elfogadni, hogy nincs rá igény. Továbbá megfordítható a kérdés: hányan férfi nevezett volna egy hasonló „bulifutásra”. Vagy „beetetésre”, ha úgy tetszik.

„Rá lehet cibálni a gondolatmeneted” Szóval azt mondod, hogy azért tulajdonképpen igazam van. :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.24. 12:30:01

@iramszarvas: Nem, azt mondom, hogy minden érvet és ellenérvet meg lehet erőszakolni. Mert a szavak már csak ilyenek.

iramszarvas 2012.05.24. 12:48:25

@Bozót: Hmmm.. Ezek szerint ha azt akartam volna írni, kihozhattam volna, hogy ez a versenykiírás antiszemita?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.05.24. 22:42:15

@Bozót: Köszönöm a választ! Én mindenkinek a véleményével azonosulok :-) Teljesen meggyőzhető vagyok :-)

shig 2012.05.25. 01:29:03

Szerintem semmi nőellenes nincs a BSI szervezte női futógálában, minden ilyen belemagyarázás erőltetettnek tűnik. Tudod, mi az, ami sért engem, mint nőt? Hogy a munkahelyemen nincs női WC, vagy átmegyek a másik épületben levő öltözőnkbe, vagy felmegyek 2 emeletet, vagy a férfi WC-be megyek, a piszoárt használó pasik legnagyobb felháborodására. Na, ez tényleg kihozza belőlem a feministát.
Visszatérve a futásra: Bozóttal értek egyet, a BSI részéről az egész egy marketingfogás, a lényeg, hogy minél több nőt mozgósítsanak, és ezt nyilván a kisebb távokkal tudják elérni. Az vitatható, hogy a 10 km-t miért csökkentették le, de ennek sincs köze a nőellenességhez. Aki hosszabb távokat akar futni, az nyilván nem ezen a rendezvényen fog elindulni, aki gyorsabb iramfutókat szeretne, az sem. Akinek nem tetszik, annak nem kell neveznie rá, ilyen egyszerű.
Hamarosan megrendezésre kerül majd a régi zsidónegyedben zsidó kötődésű alapítványok által szervezett futás, ahol a leghosszabb táv a 10 km. Nyilván senki nem gondolja, hogy ez egy antiszemita rendezvény, mert csak 10 km a leghosszabb táv, és aki ezeket az alapítványokat támogatja a nevezésével és részvételével, az le van nézve, mert nem szerveznek FM-t, csak ilyen kis gagyi távokat... Sőt, elég abszurd gondolat lenne.
Az, hogy egy NŐI futóversenyen NŐnek öltözött férfiak vannak, az poén. A viccet lehet érteni, meg nem érteni. Az már a vicc halála, ha magyarázni kell.
Egészen őszintén: a te posztodból az jön át nekem, hogy te nem szimpatizálsz azzal, hogy van egy csak nőknek rendezett futás. Sőt, zavar téged, különben nem áldoztál volna rá ennyi időt. Megpróbáltad megmagyarázni magadnak, hogy miért ellenszenves számodra, erőltetett érveket kreáltál, úgy beállítva magad, mintha a nők többségének a véleményét képviselnéd, miközben a nők fejében meg sem fordul hasonló gondolat.
Szerintem fogadd el, hogy minket, nőket nem zavar, hogy rendezett a BSI egy női futógálát rövid távokkal, lassú iramfutókkal.

Egyébként kíváncsi lennék a valódi okokra, hogy miért zavar téged, hogy rendeznek egy futógálát csak nőknek?

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.25. 07:07:54

@iramszarvas: Kicsavart, megerőszakolt érvekkel mindent meg lehet ideologizálni :)

Egyébként nem egészen. Azt kívántam sugallni, hogy ez a verseny SZÁMODRA sugall valamit, ez egy tök szubjektív dolog. Számomra meg mást sugall. Nem ül a hamburgeres példád szerintem. Itt nem tényekről, hanem véleményről, benyomásról van szó. Inkább olyan, mintha megjelenek vörös miniszoknyában és ez számodra azt sugallja, könnyűvérű vagyok, míg másnak csak azt, hogy szeretek miniszoknyát hordani :)

iramszarvas 2012.05.25. 08:28:57

@shig: Sehol nem írom, hogy a BSI nőellenes lenne. Ez iszonyú baromság lenne. Pontosan ezt írom: "Valószínűleg csak meggondolatlanságból mosnak össze két jól megcélozható réteget: a női futókat és a gyengébb futókat."

Megpróbálok még egy párhuzammal élni, hátha világosabb lesz. Tegyük fel, hogy egy könyvesbolt nőnapi könyvnapokat hirdet, és bizonyos könyveket nőnap előtt olcsóbban árul. Namármost ha ez csupa szerelmes-romantikus regény meg szakácskönyv, akkor azzal azt a sztereotípiát sugallja, hogy a nők ilyet olvasnak. Mintha nem olvasnának a nők komoly irodalmat, történelmi könyveket, műszaki szakirodalmat. Ebből még nem következik, hogy a kereskedő tényleg azt hiszi, hogy a nők csak ilyet olvasnak (a saját fogalmából tudja jól, hogy nem), az sem, hogy ne lehetne sok ezer nő, aki örömmel veszi meg az akció keretében a legújabb Coelho-t vagy Stahl-kötetet, sőt, az sem, hogy akár a következő héten ne vehetné meg egy nő egy másik akció keretében a Napoleon-életrajzot vagy a Java haladóknak című szakmunkát. De az joggal kifogásolható, hogy az akció mégiscsak hamis sztereotípiákat erősít meg. És persze az is várható, hogy ha valaki kifogásolja, akkor az akcióval elégedett vásárlók nem fogják érteni. :) (Az pedig teljesen érdektelen, hogy egy vállalkozás valamit a bevétel miatt csinál. Naná.)

Szerintem elég könnyen belátható, hogy ha azt akarnám, hogy ne legyenek női futóversenyek, akkor nem azzal jönnék, hogy miért nincs félmaraton is. :) Úgyhogy szerintem ezt a szálat nyugodtan ejtheted. Abból nem csinálok titkot, hogy nem látom annak racionális okát, hogy legyen (amivel nem állítom, hogy ne lehetne ilyen is, mindenesetre eddig még senki nem hozott fel ilyet), de ettől függetlenül elfogadom, hogy ha a nők valamiért szeretnek ilyenen részt venni, ám legyen. A beöltözött fiúkkal kapcsolatban sem az a kérdés, hogy lehet-e vicces, nyilván lehet. De ha nekem nőként komoly igényem van arra, hogy kizárólag nőkkel fussak, akkor ne tolakodjon oda egy pasi ilyenekkel poénkodni. Ha pedig nem zavar, akkor azt jelenti, hogy tulajdonképpen még sincs igazi igényem női futásra. Ha pedig senkit nem zavar, akkor nincs valódi igény női futásra. Akkor a Testébresztőt sem azért szeretik a résztvevői, mert női, hanem mert vicces, mert könnyű, mert jó a hangulat. És akkor meg lehet hirdetni bulifutásként, mindenkinek. És nem fog hamis sztereotípiákat sugallni.

(Ja, a Run of the Jew nyilván arról szól, hogy a zsidónegyedben legyen, nem pedig zsidóknak. Legalábbis nem hallottam olyat, hogy gojok nem regisztrálhatnak. A távot a befutandó terület határozza meg. Szóval kár idekeverni. :)

@Bozót: Nem számomra sugall valamit, mert én pontosan tisztában vagyok azzal, hogy milyen női futók vannak. Elsősorban a kívülállóknak sugall valamit. Ha a hamburgeres példám nem ül, remélem, a könyves jobban tetszik. És naná, hogy véleményekről van szó! Azokról a véleményekről, amelyeket egy ilyen kiírás generál. (Mellesleg egyáltalán nem egyértelmű, hogy a hamburger egészségtelen.)

shig 2012.05.25. 08:49:38

A példám nagyon is jó a zsidó negyedben való futásról. A nevezéssel a szervező alapítványokat támogatja az ember. No már most, akkor megalázzák a támogató embereket, mert max. 10 km-es távot hirdetnek meg? Vannak körversenyek, szóval lehetne hosszabbat is szervezni.
Ha egy üzlet nőnapi akció keretében csajos könyveket hirdetne meg, akkor nekem az jutna az eszembe, hogy nem megy az üzlet, és így próbálnak megszabadulni a könyvektől.

Nem akarlak kiábrándítani, de szerintem nem sok nő tiltakozna, ha egyáltalán nem lenne csak női futóverseny. De van, nem csak nálunk, hanem még a világ számos nagyvárosában, és szeretjük, mert buli, mert jó a hangulat. A BSI megszervezi, mert van rá igény, eladható. Ez üzlet. A fentiek miatt egyáltalán nem zavar senkit, hogy nőnek öltözött férfiak is szaladgálnak velük, sőt, vicces, jópofa dolog.
Egyébként ha szeretnél bulifutást szervezni kis távokkal, előtted a lehetőség. Biztos az is sok embert vonzana, mert az emberek szeretik jól érezni magukat. Ne akarj többet belelátni, mint ami benne van.

shig 2012.05.25. 09:05:12

Bozótnak van igaza, amit leírtál, az a te benyomásod a női futógáláról, amivel szemlátomást a kommentelők nagy része nem tud azonosulni. Itt a vitát le is zárhatjuk, mert nem tényekről, hanem érzésekről, impressziókról van szó.
(Kicsit olyan érzésem van, mint amikor egy jobboldali rendezvényen beszóltak a helyszínt biztosító piros kabátot viselő mentősöknek, hogy hogy merészelnek kommunista színben megjelenni. És itt most nem a pártok a lényegesek, hanem ez egy extrém példa arra, hogy hogyan bírhat valami valaki számára a többségi felfogással szemben más jelentéssel.)

iramszarvas 2012.05.25. 09:33:35

@shig: Sajnálom, hogy enm látod be azt az egyszerű tényt, hogy ha valakiknek kínálnak valamit, akkor ezzel óhatatlanul is azt sugallják, hogy az illetőknek arra van szükségük. A valamit támogató emberek köre viszont nem sorolható úgy egy kategóriába, mint egy nem, származás, bőrszín vagy hasonló alapján kiválasztott csoport. Pl. nem zár ki senkit (mint a Testébresztő a férfiakat).

Az sem releváns, hogy hányan mit gondolnak róla. Amikor a feminista mozgalom azzal állt elő, hogy a nőknek is legyen joguk munkát vállalni, a legtöbb nő azt mondta, hogy nehogy már, nekik nagyon jó az, hogy a gyerekeket nevelik, oszt annyi. Nyilván, mert erre voltak szocializálva.

A mentős példa meg azért irreleváns, mert a mentős semmit nem mondott a kommunizmusról, itt viszont egyértelműen női versenynek van meghirdetve, adott távokkal és iramfutókkal, ezeket nem én látom bele. Az meg, hogy milyen előfeltételezések bújnak meg ezek mögött, könnyen belátható.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.25. 21:30:05

@iramszarvas: Röviden? A kívülállók sz@rnak rá. Aki meg benne van, annak az ábra szerint teljesen megfelel így ahogy van.

A jó hambi egészséges :) Éhes is lettem.

iramszarvas 2012.05.25. 21:43:33

@Bozót: A kivülállók szarnak rá, ezért alkotnak gyorsan véleményt pont ebből. Edzett nő az, aki hét és fél kilométert fut.

És igen, az emberek sok mindenre szarnak, és nem szeretnek gondolkodni. És azt különösen nem szeretik, ha valaki megteszi helyettük.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.05.25. 22:05:37

@iramszarvas: Valóban, én például utálom, ha helyettem gondolkodnak. Van rá saját hardverem és szoftverem is :)

bellone 2012.05.26. 10:02:46

Szép nagy lufi lett, ami nagy eredmény hiszen nincs benne semmi. Gratulálok!

iramszarvas 2012.05.28. 11:29:53

@bellone: Hát, igaz, alig több, mint a te mélyértelmű, bölcs és konstruktív kommentedben. :) Köszönöm!

bellone 2012.05.28. 17:17:02

@iramszarvas: Én meggyőzhető vagyok: tényleg elég gyenge minőségű lett a kommentem.
süti beállítások módosítása