Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Tényleg atom!

2012.10.02. 08:00 iramszarvas

Régi adósságot kell törlesztenem: még nem írtam meg a szeptember 15-ei paksi háromnegyed-maraton értékelését. Pedig a verseny igazán megérdemli, hogy beszámoljunk róla! A verseny az Atom100-as záróversenye, és a rendezvénysorozat eléggé ereszkedő tendenciát mutatott: a Kaposvár Dombjai félmaraton még különleges esemény volt, a bajai Kikelet félmaraton amolyan nem rossz, de tizenkettőegytucat verseny, a nagyatádi kétharmad-maraton viszont felejtős. Pakstól már nem sok jót vártam, különösen ami az útvonalat illeti – ehhez képest...

paks.png1. Helyszín (-1 – +2)

A pályát rendesen meg kellett kacskaringóztatni, hogy Paks környékén elérje a 33 kilométert, de ez nagyon jól sikerült. Ami miatt legjobban aggódtam, hogy valami unalmas alföldi síkságon lesz (földrajzban kevésbé járatosak kedvéért: az Alföld itt átnyúlik a Dunántúlra), de a szervezők voltak olyan kedvesek, hogy felvitték a környék talán egyetlen magaslatára a pályát, ahol egy gyönyörű szőlős közepéből gyönyörködhettünk a panorámában. A pálya másik végén viszont az atomerőmű területén futottunk, ami önmagában sajátos látvány (az ember hajlamos a Pripjatynak képzelni a Dunát), ráadásul azon a szakaszon az erdők is változatosak voltak. Igaz, a kettő között voltak unalmasabb szakaszok is, de így is sikerült a pályába bekomponálni egy szálloda hallját, egy pincesort és egy múzeumot. Nem lenen szép mindezt nem értékelni... 2 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

Én ugyan nem tévedtem el, de lett volna néhány hely, ahol nem ártott volna a határozottabb irányjelzés. 1 pont.

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

Igen nagy volt a választék, nem lehet rá panasz. Ráadásul a pálya első szakaszán nagyon sűrűek voltak a frissítőpontok, kb. 2 km-enként követték egymást. 2 pont

4. Csomag (-1 – +2)

Hát, semmit nem tudok felidézni. 0 pont

5. Póló (-1 – +2) Van, méghozzá technikai. Ráadásul fehér, ami idén, miután az UltraBalatonon és a Nike futóklub fekete pólói után külön értékelendő. Azért a Nike félmaraton szervezőinek ajánlom megfontolásra: ha itt sikerül, nekik miért nem. 2 pont.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2)

Ilyenre nem emlékszem, de ha volt, utólag szívesen módosítom a pontozást. Sekiwake szerint volt úgyhogy 2 pont

7. Ár (-1 – +2)

Viszonylag korán neveztem, így össz-vissz 4000 forint volt, szerintem bőven megéri. A későbbi nevezési díjak sem voltak sokkal magasabbak. 2 pont

8. Extrák (-1 – +2)

A befutóban remek halászlé várt. 1 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

Bár természetesen voltak kihalt szakaszok is, a versenyközpontban, a frissítőknél remek hangulatot biztosítottak a szervezők, és a városon belül a lakosság spontán megnyilvánulásai is nagyon pozitívak voltak.  2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

Bár nagyon tetszett a verseny, azt azért senkinek nem mondanám, hogy kihagyhatatlan élmény: a pontjaim ezt tükrözik. Ugyanakkor mindenkinek azt javaslom, hogy ha az Atom100-at nem is teljesíti, annak nyitó- és záróversenyét, a Kaposvár Dombjait és a paksi háromnegyed-maratont (ha másképp nem, rövidebb távon vagy váltóban) igyekezzen beiktatni a versenynaptárába. 1 pont

Összegzés

Összesen 15 pont. Nagyon pozitív meglepetés, ráadásul most inkább vagyok fanyalgó, mint dicsérő hangulatomban, szóval érdemes hinni nekem.

Értékeljétek Ti is a versenyt! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

6 komment

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr314814394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabolacko 2012.10.02. 20:30:17

A csomagnál azt írod,hogy nem tudsz semmit felidézni. Az üveg bor talán már el is fogyott,amit a befutóban adtak? :-)) Én még pl. az extrákhoz sorolom a zenekarokat és fröccsöt is.

iramszarvas 2012.10.02. 21:16:03

@szabolacko: Hopp, igazad van, a borról megfeledkeztem. Ezért lenne jobb frissiben írni az értékelést, ez sajnos most nem jött össze...

A zenekarok inkább a hangulathoz tartoznak. De az inkább csak az első felére volt jellemző, talán ezért már alig bírom felidézni, hogy ilyen is volt.

A fröccs viszont ambivalens dolog. Most megengedtem magamnak, mert lassan mentem, és belefért, de igazán nem vagyok a híve a verseny közbeni alkoholnak, még ilyen hígításban sem.

szabolacko 2012.10.02. 21:51:56

@iramszarvas: Volt egy zenekar a horgásztó előtt is egy nagy placcon a frissítőnél, oda-vissza intettem nekik valami köszönöm-félét(erő nem sok volt). Sajnos gyorsan kopik az emberből az élmény,de én jövőre,ha járni tudok ott leszek! Óriási értéke volt,hogy az idő-a változatosság miatt-szinte "elszaladt", nem volt az a "holvanmáravégebasszus" érzésem.

iramszarvas 2012.10.02. 22:01:00

@szabolacko: Én arrafelé nem emlékszem semmi ilyesmire. És tényleg szórakoztató volt, de a végén az az utolsó 1-2 km kaptató már annyira nem volt vicces. :) De akkor már tudta az ember, hogy mindjárt beér...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.10.02. 22:40:17

Egyetértek veled, jó kis rendezvény volt.
Írod, hogy nem emlékszel a higiéniai szolgáltatásokra. Nekem feltűnt, hogy volt nagyon tiszta és elégséges számú WC, illetve a kicsi öltöző mellett lehetőség volt meleg vizes zuhanyozásra is. Nem vagyok nagy versenyre járó, de tapasztalataim szerint ez utóbbi átlag feletti szolgáltatás.

iramszarvas 2012.10.03. 08:29:12

@Sekiwake: A wc igen, én zuhanyzóra nem emlékszem, de őszintén szólva nem is keresem. De akkor ennek megfelelően módosítom a pontokat.
süti beállítások módosítása