Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

• iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

• rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia

Nincs megjeleníthető elem

Hello tourist

2012.12.10. 15:14 Vitja

Drezdát követően a pihenés kapta a főszerepet. Teniszezéssel és laza iramú edzésekkel tartom magam karban ügyelve arra, hogy izmaim se satnyuljanak el túlságosan és az optimális testsúlyomat is tartani tudjam. November elejétől erőfejlesztő (TRX, húzódzkodás, lábemelés, fekvőtámasz) és nyújtó-lazító gyakorlatokkal igyekszem felkészülni a kemény alapozó időszakra. Hétvégenként az őszi csodás környezetet élvezve terepfutásokon keresem a megfelelő iramot a Hármashatár-hegyen, illetve a Naszályban, ahova egy alkalommal Mesterem is  felkísért.

Iramszarvas hívószavának engedve a tavalyi Tortúránkat követően ismét teljesítménytúrákon találtam magam. Csupán két héttel a maratont követően november 3-án a Piros 85 betéttúráján a Piros 35-ön indultunk. Csillaghegytől a Kevélyeket is meghódítva a Pilis legszebb részein áthaladva Dobogókőn értünk célba 7 órán belül. Sűrű ködben másztunk fel a Nagy-Kevélyre, majd kisvártatva kitörtünk a ködből és csodálatos látvány terült elénk a csúcson. 37 km-t és 1600 m szintet tettünk meg, miközben szájtátva csodáltuk meg az elsuhanó terepfutókat köztük Mesteremet is. piros35-kevély.jpg

Ismét két hét telt el, pont Katalin napot megelőző hajnalban Badacsonytomajban eredtünk a Tanúhegyek nyomába. Badacsony, Szigliget, Szent György-hegy, Csobánc, Tóti-hegy, Gulács csúcsait meghódítva érkeztünk vissza Badacsonytomajba 51 km-t, 1920 m szintet gyűrtünk le 10 óra 30 perc alatt.  Reggel fél nyolckor komoly köd fogadott, a lenyűgöző  Bazalttemplomnak búcsút intve a Kisfaludy-kilátó felé vettük az irányt. A kilátóba érve egy cseppet megizzadtunk, de a nagy köd nem tette lehetővé, hogy megcsodáljuk a lábunk előtt elterülő panorámát. Nem búslakodhattunk sokáig, mert várt minket a Szigligeti Óvár. A Bujdosók-lépcsőjén ereszkedtünk alá, majd  az Avasi romtemplomot érintve érkeztünk meg a szigligeti Óvárhoz a köd ide is hamarabb érkezett meg. Sőt még a Szigligeti-várból sem ment el. Szent György-hegy felé bandukolva azon tanakodtunk, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy ilyen gyönyörű helyeken visz utunk. Ennek örömére a Horváth pincénél lévő feltételes ellenőrzőponton mi is ellenőrzést tartottunk az új borok körében és nem csalódtunk. A finom bor mellékhatásának köszönhetően pillanatok alatt a Szent György-hegyen találtuk magunkat, ahol maga Csanya kukucskált ki egy sátorból és igazolta, hogy meglátogattuk. A bazaltorgonák látványától elalélva folytattuk utunkat a Csobánc felé és mintha a köd is megunta volna társaságunkat, felbukkanni láttuk a környező csúcsokat.

Átkelve az Egervízen  máris Gyulakeszin találtuk magunkat, ahonnan csak egy ugrás  és a Csobánc csúcsán pihegtünk. Aláereszkedvén a Bács-hegyi kápolnát érintve Káptalantótit elhagyva a Tóti-hegy csúcsán egy csoda tárult elénk, a naplemente mondhatni giccsessé festette a hátteret. Gulács lábához már sötétben érkeztünk meg. A szembejövő forgalomra is figyelve másztuk meg az utolsó csúcsot.

Újabb két hét múltán, mondhatni hazai pályán a Börzsönyben indultunk a Vulkántúrán. Igazi téli környezet fogadott minket és ahogy Királyrétről a Nagyhideghegyre kaptattunk fel, bizony az erős szél még rá is tett egy lapáttal. A nagy hó kissé visszavetette a tempónkat és a 938 méteres Csóványos megmászását se tette könnyebbé. Magosfáról ezúttal nem láttunk el a Tátráig, ellenben a szél egyre vadabbul szaggatta az erdőt. Igaz a Feketevölgybe vezető lejtő csúszása sem tűnt ideálisnak. Egy rövid pihenőt követően a Börzsöny nyugati bércén másztunk fel érintve a Jancsi-hegyet, Hollókőt, majd a Salgó várromot.

A kilátás pazar volt, mondhatni lélegzetelállító. Magyarrétre leereszkedve szusszantunk egyet és "One more hill Lacikám" felkiáltással támadtuk meg ismét a Nagyhideghegyet. Maradjunk abban, hogy akkor és ott nem tűnt jó ötletnek, hogy hajnalban útra keltünk. Szürkületben pillantottuk meg a turistaházat, ahol egy kis pihenőt engedélyeztünk magunknak. Kissé megpihenve zúgtunk le Magastaxot érintve egészen Királyrétig. Egy picivel 10 órán belül toppantunk be a célba 41,6 km-rel a hátunk mögött 2216 m szintet megmászva.

Mesteremmel egyeztetve január elejétől tervezem az alapozást a 2013-as versenyekre. Igaz a felkészülési- és célversenyek összeállítása folyamatban van, de mindenképpen szeretném, ha egy-két csodálatos teljesítménytúra is szerepelne a palettán.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.