Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Kék Duna keringő - UltraKék Trail Budai

2019.04.28. 09:03 Vitja

Régi-régi vágyam, hogy az országos kéktúrán végig menjek, szerencsémre ebben rengeteg segítséget kapok az ökofutás.hu csapatától; évente két tájegységen a kék jelzésen átvezetve szerveznek versenyt nekünk. Tavaly a Börzsönyben és a Cserhátban, míg idén tavasszal a Visegrádi-, Pilis és Budai-hegységben, majd szeptember elején a Mátrában várnak minket. 

szint.png

Lassan egy éve készülök unortodox módon, konkrét edzésterv nélkül, bár alkalmanként Mesteremmel továbbra is konzultálok.  A hétköznapi időbeosztásom sajna nem teszi mindig lehetővé, hogy rendszeresen végrehajtsam az előírtakat, azért mikor tehetem igyekszem hajnalonként napfelkelte közben én is kocogással meglepni magam magam. Nagyon fontosnak tartom a Gödi Futókör pompás hangulatú csütörtök esti, gyorsításra is remek alkalmat adó szentfutásait. Természetesen a heti menü legfontosabb fogása továbbra is a hétvégi hosszú hegymenet, amit a Váci Jedik társaságában öröm teljesíteni, igaz az utóbbi időben általában Csabival ösztönözzük egymást, mindig alkalmat találva arra is, hogy megcsodáljuk a hegyvidéki természet nyújtotta gyönyört, ahogy ez most Visegrádtól Pesthidegkútig is történt.

rajt2.jpg

A korai rajtnak örültem és a hirtelen jött esőt is hozó enyhülés nagyon kedvemre való volt. Hajnalban a váci kompon állva a hullámok a Kék Duna keringő dallamát juttatták eszembe, majd Fecónak köszönhetően villámgyorsan Visegrádon találtuk magunkat, ahol a szokott csoportképet ezúttal komoly szakember /Andrew/ készítette rólunk.

rajt12.jpg

A rajtot követően a Fellegvár felé mászva Csabival haladtam és kényelmesen engedtük hadd menjen, közben az előbukkanó Duna látványában gyönyörködve a vidám sporttársakkal keringőzve kerülgettük egymást. Nagyon élvezetes volt futni, az eső csupán leporolta a pályát, nagy sár még nem alakult ki. Pap-rétig az UTH-n megismert pályán haladtunk, majd onnan a pilisszentlászlói Kis Rigóig is jól ismert rész következett. /14 km, 1:43:54/

papret6.jpg

Aki nem lép egyszerre

Gyors frissítést követően azonban új szakasz tárult a szemünk elé és ez most is nagy kedvemre való volt, főleg úgy hogy az ébredező erdő a gyönyörű arcát mutatta felénk. Egy szép, nagy rétre érve a kék jel a pirossal találkozott, így a Piros85-ről jól ismert szakasz következett. A Dobogókőre vezető kéken még sosem jártam, hosszú és kimerítő utat tettünk meg a 700 m-en lévő csúcsig. Itt ronda szeles, hideg idő fogadott, amit a jókedvű Pikler család biztosította frissítés enyhített. /24, km, 3:02:40/

zsivanyszikla2.jpg
Innen szép hosszú lejtés várt ránk, a Zsivány-sziklák tövében Szabó Áron kiváló sporttársunk kapott minket lencsevégre. Itt már nem fáztunk annyira, sőt Pilisszentkereszten ragyogó napsütés fogadott. /28,2 km, 3:33:08/ Frissítésem közben Varga Józsi a tanúhegyes pólómat dicsérte meg, neki is ez a kedvence.
Korábban sosem járt vidékre érkeztem és a Szurdokban behúztam a kéziféket, hogy a szemem elé táruló csodát minél hosszabban időzve élvezhessem. Tündike /Andosné/ és Füredi Sanyi feleségének biztatása zökkentett ki az ámulatból.

szurdok.jpg

A párás klíma éreztette hatását, kissé lankadni látszott a lendület, amit Csabi remek társasága feledtetett. A Pilis emelkedőin komótosan baktatva a szintgyűjtés közben arra lettünk figyelmesek, hogy a kéktúra igazolófüzetével kezükben haladó csoportok biztatnak örömmel. Csobánkát megkerülve a Kevély-nyeregbe értünk, ahonnan a Nagy-Hideg-hegy és Kisinóc között vezető Barna Ferihez hasonló köves lejtmenet következett. Itt ért utol minket a Dobogókőig velünk keringőző ifjú amazon Bea is, aki remekül debütált az első ultráján. A pilisborosjenői ponton /45,2 km, 5:28:34/ remek kókuszrúddal kényeztettem magam. Újult erővel vágtunk neki az utolsó szakasznak. A 10-es úton átkelve előbb repcemezők, majd az esztergomi vasútvonal  mentén értük el a solymári téglagyárat. A Lavaredo óta belénk ivódott "ultima montana" felkiáltással másztuk meg a Terep50-en jól megismert Csúcshegyet, majd a célig felpörgettük a fordulatot és a 3. helyezett váltó befutó tagját is megelőzve értük el a célkaput /6:50:25, 52,33 km, 1450 +m/, ahol a gyors lábú Váci Jedik már régóta vártak ránk.

cel.jpg

Fecó és Bálint párosát az 5:05:58-as remek idejük a dobogó legfelsőbb fokára repítette, PoviCsabi a dobogóról pont lecsúszó 5:31:25-ös ideje tiszteletet parancsol, míg Andos laza edzésként 5:37:20-szal dicsekedhet.
A múltheti Mátrabérc eredményeit követően Mester most sem lehetett csalódott. 

Ismét remek szervezésű versenyen vehettünk részt, gyönyörű pályát ismertünk meg. Nagyon sok ilyen szép napot kívánok magunknak!       

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr2414790022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása