Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

• iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

• rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia

Nincs megjeleníthető elem

Óvatos duhaj - így jártam a Schneeberg Trail-en

2017.09.26. 06:29 Vitja

A nyári meleg tovaszállt, kezdem ismét élvezni a futást és szerencsére az impozáns célokban ősszel sem szenvedünk hiányt. A megálmodott célkapuhoz vezető út fontosságára sokszor hívták fel a figyelmet. Szeptember végén Utam egyik szép mérföldkövéhez érve a Schneeberg Trailen találtam magam.

Az elmúlt évekkel ellentétben nyaralásunkat idén nem kötöttük össze magashegyi futóversennyel. A havas csúcsok látványa minden évszakban csordultig betölt, ám a korábbi évek lendülete e téren mégsem éreztette most hatását, mindaddig míg Baksai Zsuzsa, a JakusTeam üdvöskéje  meg nem osztotta tavalyi lebilincselő élményeit a beszédes nevű Schneeberg Trail-ről. Hamarosan az én nevem is a nevezési listán szerepelt, sőt nem sokkal később Verigának is megjött a kedve, hogy velem tartson.

A megterhelő munkanapokat magunk mögött hagyva pénteken már Sopron felé gurultunk. A gyönyörű időt Betti és Veriga vidám társasága tette teljessé. Szerencsésen megérkezvén a kicsinosított belvárosban ebédünk mellé a helyi serfőzde Óvatos duhajra hallgató remekét kóstoltuk meg Verivel. Kulisszatitkot elárulva el kell mondjam, hogy a szűretlen, felső erjesztésű IPA különlegesség gyors lábú barátunk fejébe szállt kissé, aminek örömére a kultúra oltárán is áldozva az UNESCO világörökség részeként nyilvántartott Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházba igyekeztünk. Az impozáns látványtól a szánk is tátva maradt, majd a másnapi versenyre gondolva a szénhidrát raktárak feltöltése sem maradt el az est folyamán.

A korai 7:30-as rajtra figyelemmel JB-vel kiegészülve még pirkadat előtt indulva pattantunk át Alsó-Ausztria legmagasabb pontjával büszkélkedő Puchdorfba. A rajtcsomagot a csúcsra törő fogaskerekű vasút /Schneeberg bahn/  végállomásán vehettük át, majd egy csinos tavacska partján haladva értünk el a sportcsarnok mellett felállított rajtzónába. Ekkor szembesültünk a szomorú hírrel, hogy a versenyhez kedvet teremtő kedves sporttársunk hirtelen jött rosszulléte miatt most nem tarthat velünk. Achtung, achtung közölték a rajtban: a pálya felsőbb régióiban még mindig sok a hó a szerdai havazást követően és a sarki szél is hevesen tombol, ezért némileg módosítottak a pálya útvonalán és a szintidőt is megemelték.

A sokkoló hírekre is figyelemmel a rajtot követően tudatosan még a soproni emlékek hatása alatt, óvatos duhaj módjára futottam, próbáltam tartalékolni az erőt. Az első 10 km-t 1:17 alatt nyomtam le, ám a gyönyörű, lebilincselő környezet ellenére sem esett túl jól a futás. Szeles bércen haladva hirtelen egy csúszós gyökerekkel teletűzdelt sziklahasadékba vitt le az út, amit nem véletlenül egy kerítéssel választották el a mellette tátongó szakadéktól, majd egy komolyabb mászást követően közel 17 km elteltével értünk fel a 1213 m-es Sahober-re. Innen egy nagyon kemény technikás, köves részen zúgtunk le a hegyi mentők felügyelete mellett; 800 métert megtéve 253 métert süllyedtünk, majd egy kis emelkedést követően a legelő tehenek között ereszkedtünk tovább egészen 939 méterig, összesen 19 km-t megtéve. Innen indult a csúcstámadás.

A következő 9,5 km alatt a botoknak nagy hasznát vettem, hiszen 2051 méter magasra másztunk. Sokáig egy jól futható, a Nagyhideg-hegyre vezető dózerút nagy tesóján haladtunk, majd népszámlálást követően engedtek csak fel a havas részre.

Olyan sziklalépcsők jöttek szembe, ahol a bot sem segített, de végül zökkenőmentesen haladtunk tovább. Szerencsémre Veriék azért tömörítettek a havon, így lábnyomról-lábnyomra lehetett szökkenni az egyébként bokáig-térdig süppedő hótakaróban. A hegyi mentők itt is résen voltak és a csúcson majdhogynem térdre borultak előttünk elismerve a megtett erőfeszítést.

A csúcs előtt nem sokkal kaptam magamra a dzsekit és milyen jól tettem. Lefele elindulva ugyanis még keményebben vágott pofon a légmozgás. Itt simán lehetett volna síelni, sőt szinte csak síelni lehetett. Most sem értem, hogy a hólánccal felszerelkezve miként botorkáltam le azon a 2 km-es szakaszon a völgy aljába /1818m/. Innen még egy ici-pici mászás várt, majd megkönnyebbülve gurultunk be az 1 km-re lévő fogaskerekű végállomásán felépített célba.

Részemről inkább egy alapállóképesség fejlesztő 30,61 km-es kirándulásról beszélhetünk összességében /átlagpulzus 149bpm/, nem csoda hogy Mesterünk megható aggódását is kiváltottam, hogy jóval 6 óra elteltével /6:22:26/ értem csak a célba, miközben összesen 2338 m szintet másztunk. Nincsenek csodák, a számok magukért beszélnek. Nekem lórúgásként hatott most ez a dózis, megszédítettek és kissé bénítólag hatottak rám a magas hegyek és a mély völgyek. Az UTH előtt, még májusban láttam csak hasonlót Andrással és Bálinttal a Chopok környékén, sőt július 1-e óta (Szalánc 60) hosszabb időt nem is töltöttem terepen, igaz a Naszályban tett alapozóedzéseknek is köszönhetően csupán enyhe izomlázat éreztem a combfeszítőkben egy nappal a verseny után.
Ausztriában terepversenyen most voltam először és szinte csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a szervezésről. Puchberg és környéke idilli üdülőhely, minden adott, hogy jól érezze magát itt az ember. A helyiek nagyon kedvesek, minden tiszta és rendezett. A hegy túl azon, hogy nem adja könnyen magát, minden erőfeszítést megér, hogy a csúcsára járjunk.
És végül egy-két gondolat a Váci Jedik frontemberéről. Veriga - túl azon, hogy Bettivel elviselték társaságomat majd 2 napig - igazi aranyember: számomra még mindig felfoghatatlan, hogy 3:55:13-as szédületes idejével 9., illetve korcsoportos 3. helyezést ért el, úgy hogy jelenleg a nyári menetelését /UTH 2. helyezés, Veitscher Trail korcsoportos 3. helyezés, Grossglockner Ultratrail 18. helyezés/ követően a pihenését tölti.
Át is adom neki a szót:
"Klassz kis pálya , csodaszép helyekkel.Technikás, sok a single track, kicsit Mátrabérc pálya a végen egy Trangoska-Chopok csúcsmászással.
Toltam ahogy tudtam a végén a hideg a hó kissé megfogott , talán vihettem volna be kicsit több szénhidrátot, de nem ezen múlt."
Maradjunk annyiban, hogy ha Veri Vác helyett mondjuk Svájcban élne, most nem Kiliántól lenne hangos a hegyoldal, én is szégyenlem magam, hogy miért nem szponzorált futó még ...
Veri és a dobogó felsőfokán Csanya labanc alteregója

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.