Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

-19., -18. és -17. hét

2012.03.02. 08:00 iramszarvas

Az elmúlt hetek összefoglalói kimaradtak, de lényegében annyira nem történt semmi, hogy azt gyorsan pótolom. Lássuk, mi valósult meg a -20. héten közzé tett terveimből.

-19. hét

Erre a hétre pihenést vállaltam, amit nem igazán teljesítettem, mivel elmentem a Nike által rendezett, a Feneketlen-tavat megkerülő ultrabalatonos futásra, melynek a Balaton-felvidéket a Gellért-hegy jelképezte.

Igazán nem volt egy megterhelő, komoly kihívás, ennek ellenére nem éreztem jól magam, nem volt ugyan semmi komoly, de nem is esett jól a futás. 12 km.

Kedden elmentem egy aranykezű masszőrhöz, aki némi vonyítás mellett kiszedett belőlem néhány csomót. (Nem ő vonyított, hanem én).

-18. hét 

 

Ismét Nike-s futóesemény, Margitsziget, az odafutást Gellért-heggyel és Várheggyel fűszereztem. Kezdetben pulzuskontrollt terveztem, de hegymenetben kissé felpörgött a motor, ezért visszavettem, de nem olyan mértékben, ahogy a pulzus kívánta volna, mert késni nem akartam. A végeredmény az lett, hogy a pulzus sem maradt alacsony, gyors se voltam, és elvben el is késtem volna – szerencsére ezek a rendezvények még nálam is pontatlanabbak. 

A szigetes szakaszon Gergővel futottam, aki éppen túl volt a léböjtkúráján – ennek ellenére nagyon nyomta, egy szakaszon úgy begyorsított, hogy azt hittem, nem fogok tudni lépést tartani vele. Azt hiszem, idén már lesz olyan verseny, amin meg fog verni.

Gondoltam, majd visszafelé pulzuskontrollozok, de ekkor meg a pulzusmérő kezdett el hülyéskedni, és 50 körüli pulzust mért kilométereken át. Nem húztam meg, de fogalmam sincs, mennyire megfelelő pulzussal mehetettem. Mindenesetre így összesen 26 km jött ki.

 

 

 

 

 

 

Erre a hétre már gyorsító volt tervezve, de ezt nemes egyszerűséggel kihagytam, mert túl fáradtnak éreztem magam. Csúütörtökön viszont ott volt az Ulrik által szervezett BudapEsti futás, amit semmiképpen sem szerettem volna kihagyni. Természetesen a Batthyány téri találkozóra is futottam, sőt, miel hamarabb érkeztem, még tettem egy kis kitérőt a Margit hídig. Ezután a Váci utcán át a Gellért-hegy és a vár volt a program, majd a Batthány térről megint haza. A mellékelt ábrán látszik, hogy a Nokia GPS megint nem állt a helyzet magaslatán. Már odafelé is elég csúnyán elmért néhány helyen, de aztán a Gellért-hegy aljában egészen elveszített, és valahol a Pilis északi részén vélt tartózkodni. Az a több, mint 85 km, amit mért, valójában 20 km lehetett.

-17. hét

A hét nagy programja a Yours Truly volt. Ezúttal a Hajógyári-szigeten  illett volna köröznöm, de nem volt kedvem hússzor ugyanazt a kört lefutnom. Azt találtam ki, hogy lefutok a Lágymányosi hídig, és onnan Budán egészen a Megyeri hídig: ez a táv a Runtasticon mérve kb. 20,5 km, oda-vissza akkor 41. Ha befutok a Hajógyári szigetre, és teszek két-két kört, akkor az 51 km, plusz még a ki-be futás is, tehát az 50 biztosan megvan, akármit is fog mondani az Endomondo. Ezúttal azonban a Nokia GPS-e csak kevéssé bizonyult megbízhatatlannak, szerintem max. 2 km-rel mért többet a valóságosnál. Márpedig szinte 55 km-t mért, gondolom, kb. 53-at futhattam.

Az előző YT-val összehasonlítva: akkor 6:21-es, most 6:17-es átlagsebességet mért az Endomondo, de ez bőven a hibahatáron belül van – ha azt veszem, hogy most többet futottam városon belül, akkor azt kell mondanom, hogy ugyanaz az eredmény. Ha hozzáteszem, hogy most jobb volt az idő (bár időnként erős szembeszél fújt, és a változó szél, illetve a napsütés/borult ég/ szemerkélő eső váltakozása miatt tulajdonképpen sehogy sem lehetett volna jól öltözni), akkor egyértelműen azt kell mondanom, hogy rosszabb voltam. Ezt az is magyarázza, hogy eleve fejben nem voltam ott, már az elején kifejezetten óvatosan haladtam, attól tartva, hogy nem fogom végig bírni. Végül ment, sőt, most először nem következett be a maraton utáni vészes belassulás, lemerevedés sem – de lehet, hogy ez éppen az óvatosságnak köszönhető, illetve annak is, hogy a frissítéseket sikerült jobban beosztani. A nyújtásnál viszont azt éreztem, hogy begörcsölök, bizonyos gyakorlatokat előszörre nem is tudtam megcsinálni, mert amint kezdtem, jött a görcs. Ettől eltekintve viszont nem voltam utána olyan fáradt, sem aznap, sem másnap, és nem jelentkezett a múltkori heves szívdobogás sem.

Erre a hétre gyorsító is volt tervezve, de ez az én marhaságom, mert mindig elfelejtem, hogy most a hétvégével kezdődik a hét, és YT50 után nem fogok gyorsítót nyomni. Az UB-ig pedig nem fogok több ultrát futni (hacsak nem együtt csinálunk ilyen edzést a fiúkkal).

 

 

 

Sőt, azt tervezem, hogy most egy ideig egyáltalán nem fogok hosszú edzéseket csinálni, csak 7 km-es köröket nyomok a szokásos pályámon, időnként esetleg egy kicsit variálva, hogy a testem rákényszerítsem a regenerálódásra, de ne terheljem túl. Az első, február 29-i edzés útvonala itt látható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összesítés

A három hét alatt tehát volt 12+26+20+53+7, ami összesen 118 km: 524 + 118 az 642 km.

A februári összkilométerhez az itt felsoroltakon kívül még a Kaposvár dombjai (21 km) és egy február 2-ai edzés (7km) egészíti ki, azaz februárban összesen csupán 146 km-t futottam, alig több, mint feleannyit, mint januárban.

A 2012-es össztáv egyelőre 249 + 139 = 395 km

7 komment

Címkék: edzés yours truly

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr524218429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.03.05. 13:49:44

múlt héten meg nem a népligetben voltál??? :-)
a heti 1 edzéssel ha fáradtnak érzed magad, akkor valszeg túlhajtottad magad, lehet ki kéne hagyni pár hetet kompletten...kedved van futni??
a YT 50 után én is kissé meggyötört vagyok, az edzéstervem lerövidítem, mert másfél hét van a Félbalatonig, addigra harapni kéne...

iramszarvas 2012.03.05. 16:06:27

@ringsider: Voltam a Népligetben is, kéretik nem spojlerezni! :)

Ugye nem gondolod, hogy kihagyom a római maratont? Azt akár négykézláb is... Egyébként most nem érzem magam különösen fáradtnak, és szívesen futok. Nem éppen a legkönnyedebben, de az időim legalábbis nem rosszabbak, mint korábban. Rövideket futkosok.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.03.05. 17:43:52

@iramszarvas: ha kedved van akkor az jó jel...
a római maratonon milyen időt szeretnél?

iramszarvas 2012.03.05. 17:54:25

Most a 3:45-tel már nagyon elégedett lennék. De abban is bizonytalan vagyok, h négy órán belül meglesz...

iramszarvas 2012.03.06. 10:51:13

Eddig két maratont futottam, az egyik 3:58, a másik 3:46 körül volt.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.03.09. 09:55:59

remélem úgy fog alakulni, hogy elégedett leszel...:-)
süti beállítások módosítása