Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Bécsi szelet édes-savanyú mártással

2012.04.15. 21:25 ulrik

Megvan a második. Budapest után Bécsben is teljesítettem a Maratont, 20 perccel javítva az akkori eredményemen. Rettentően tanulságos verseny volt. Nagyon vegyesen éltem meg, erre utal a címben az édes és a savanyú...

 

 

 

Nagyon vártam ezt a versenyt. Elég sokat készültem rá, reméltem, hogy ez meg is látszik majd az eredményemben. A Spar-t bár lefutottam és igazából a teljesítés és az érzések a legfontosabbak, azért annyira nem voltam büszke az 5:17-re. Úgy voltam vele, hogy jórészt a meleg miatt lett ilyen. De most már tudom, hogy nem csak emiatt. Ha nincs meleg, akkor sem lett volna sokkal jobb...

A bécsi futam körítése fantasztikus. Magával ragadó minden, ami körülveszi. Hihetetlen érzés, hogy a tömött metrókon szinte mindenki a versenyre megy. Ahogy több száz méter hosszan állunk a rajtban egy kétszer három sávos úton. Szól a buzdító zene, a hangosítás kifogástalan.

Lábujjhegyre állva látom, hogy a profik elindulna fel a hídra. Köztük Paula és Gebre is. Majd pár perccel később mi is megindulunk a rajtvonal felé. 30.000 ember vág neki a távnak, nagyobb részt a félmaratonnak, vannak váltók is is. De nagyon sokan teljesítik az egész távot.

Mariann tanácsai kattogtak a fejemben már napok óta, hogy nem kellene enni már előtte 4 órával, mert az inkább árt, mint használ. Így éhgyomorra álltam a rajthoz. Kezemben egy Mars szelettel.

Sűrű csipogások közepette léptük át a rajtvonalat. A 42 km számomra még felfoghatatlanul hosszú táv. Fejben is csak úgy merek nekiindulni, ha átlátható darabokra felosztom. 10 km-es szakaszokra bontottam, így agyban jobban bírható.

Az első km-ek nagyon jól mentek. Igencsak vissza kellett fognom magam, hogy nehogy elfussam az elejét. 30 perc körüli 5 km-mel kezdtem. Egész könnyen mozogtam, amire mostanában nemigen volt példa. Lehet, hogy ebben komoly szerepe volt a pénteki sportmasszázsnak. Hát... Ott alaposan kaptam, szombaton is éreztem még mindenhol, tartottam is tőle, hogy áthúzódik vasárnapra. De megnyugtattak, hogy 24 órán belül elmúlik.

Livivel futottam pár km-en keresztül. 10 km-nél is még tartottam a 6:00 körüli tempót, figyelve a tartalékolásra. Aztán 12-13 km környékén megzuhantam. Rettentően fáradtnak éreztem magam. Nem ment jól a futás, nem is esett jól. Szenvedtem. Ráadásul emelkedős rész. Megijedtem. Ha most ilyen, mi lesz ezután? Hogyan fogok futni még 30-at?

15 km-nél volt először banán. Ott betoltam kettőt, ittam izoitalt. Némi erő szállt vissza, de igen vánszorgósra sikerült ez a szakasz. A pálya útvonala olyan, hogy a célvonal mellett megy el 200 méterre, és aki nem érzi jól magát, az kiállhat itt, félmaratonként jóváírják az idejét. Hát, 19 km körül igencsak kacérkodtam a gondolattal, hogy... De az nem lehet. Nem ezért jöttem ide. 2:18-as FM idővel haladtam el a megváltó célegyenes mellett. Fejben nagyon nehéz volt.

Nagyon el voltam keseredve. Sokat edzettem. De nem volt eredménye. 12 perccel mentem rosszabb FM részidőt, mint a Sparon!

Egy kicsit kihaltabb szakasz jött, egy kicsit komolyabb hideg szembe széllel. Nagyon megviselt a 21-24 km közötti szakasz. Egyébként az időjárás kegyeibe fogadott minket. Ennél jobb futóidőt szerintem elképzelni sem lehet: 10-12 fok, felhős, néha minimálisan szemerkélő eső, enyhe szél.

24 km-nél ettem egy sportgélt, ittam vizet. Meglepően hamar éreztette is a hatását. 25 és 30 km között szárnyakat kaptam. Elkapott a versenyhangulat. Mosolyogtam, haladtam, jó volt a kedvem. Egész kellemes tempót tudtam felvenni. Egyelőre nem tudom a részidőket, mert leállt a verseny szervere, de nem volt rossz szakasz. Picit vissza is kellett fogni magam, mert messze volt még a cél. Itt értettem meg, hogy az edzésmunka nem mindig akkor látványos, amikor azt hisszük, hogy látnunk kellene az eredményét. Sokkal jobban bírtam a táv második felét, mint a pesti versenyen.

30-31 km környékén értünk a Prater-be, Bécs "Margitszigetére". Ami nem sziget, de az ottani futóélet központja. Néző itt nem volt sok (kivéve még a Stadion környékén, innen is köszönöm Dóri felejthetetlen biztatását), borús idő, fák mindkét oldalon. A néhány száz méterenként felállított hangszórókból a Karib tenger kalózai film zenéje szólt. Beleborzongtam, annyira tökéletes zene volt. 

32-33 környékén kezdett fogyni az energia. Jött a második gél, plusz víz. Ez is hamar segített, de már nem tudtam a korábbi tempót felvenni. Teljesen merevek voltak az izmok, borzalmasan fájt mindenem. Nagyon nehezen jöttek a km-jelző táblák. Az utolsó 5 km már borzalmas volt. Úgy vágtam neki, hogy kb. 8 perces tempókkal be tudok jönni 5 óra alá. Durva egy érzés, hogy nem voltam benne biztos, hogy meglehet. Nagyon könnyen el lehet veszíteni perceket egy-egy frissítővel, félig görcsben álló lábbal.

Aztán eljött a 4-es számjegy. Végre a 40. Innen már meglesz. Innen el nem veheti tőlem senki. 17-18 percem van beérni. Újra egyre nagyobb tömeg kezdett lenni az út mentén. Mindenki buzdított. Nehezen haladtam.

41. Elővettem a zászlót. Csicsó emlékére. Ahogyan Pesten, itt is ezzel a kezemben szeretnék befutni. 500 méter van vissza, innen 100 méterenként jelzik már a hátralévő távot. Újra küszködök a könnyeimmel. 30 km környékén is volt ilyen. Nehéz megállni, hogy ne... Meglátom a célegyenes elejét.

A többiek a sarkon állnak és kiabálnak. Megcsináltam, ott vagyok. Kiszakad belőlem minden, zúg a "RIA-RIA-HUNGÁRIA!", gyorsítok a tempón, fejem felett a zászló, még éppen látok a könnyeimtől.

Beértem. Leroskadok oldalt, kérdezik, hogy jól vagyok-e. IGEN, hogyne lennék jól. Boldog vagyok, mert megcsináltam. Összefut bennem az édes és savanyú íz, mert hittem abban, hogy jobb időt futhatok, bíztam az edzésmunkában. De édes, mert tudom, hogy jó úton járok. Jó érzésekkel értem be. Nem számít az idő, mert az, amit újra kaptam, leírhatatlan. Beleborzongok, ha visszagondolok rá. 12 perccel rosszabb első fél után kb. 30 perccel jobb második felet mentem, mint Pesten. A kemény munka meghozza gyümölcsét.

Minden egyes lefaragandó percért keményen meg kell küzdeni. De az eredménytől függetlenül életre szóló élményeket adhat egy verseny. 

Bár van picit savanyú íz a számban, de nem keserű! Kellemes összhangban van az édessel. Egy cseppet sem vagyok letört, sőt! Már most újra mennék futni. Nem bírnám mozgatni a lábaim, de mennék. A céljaim nem változtak, de átrendeződtek: nem kell nekem idén 4:00-s maraton. Majd 1-2-3 év múlva. De ha nem is lesz ilyen, az sem baj. Nem tudnék jobban örülni egyetlen más eredménynek sem. Így is fantasztikus.

4:56:53

Értékeljétek, ha ott voltatok! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr914449145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2012.04.15. 21:41:06

Basszus, itt nem a felkészültségeddel van baj, hanem azzal, hogy nem ettél! Igenis enni kell verseny előtt! Mondjuk rajt előtt két órával, de feltöltve kell nekivágj! Ilyen nincs, hogy valaki a második felére lesz jobban, csak akkor, ha kiéhezve indul neki!

Ez is sokkal jobb lett volna, ha indulás előtt eszel.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.15. 21:47:07

@iramszarvas: hát, azzal is. Még nem vagyok kész igazán erre. De igen, ez nagy tanulság volt. Meg kell találni az aranyközéputat a reggeli étkezésben :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.04.15. 22:24:49

Gratulálok, hogy így végigmentél! És köszi, hogy ilyen hamar megszületett róla a bejegyzés, nagyon tanulságos volt! Az előbb egyébként már működött a szerver, pontosabban ki kell fogni...
(Amúgy nekem is "édes-savanyú" ez a verseny, és hasonlóan tanulságos, de én még kicsit érlelem a posztot.)

szami69 2012.04.15. 22:34:51

Örülök hogy ott lehettem! Grat!

Vitja 2012.04.16. 05:34:12

Ulrik! Ez kemény meló volt, respekt!
Szerintem is igaza van Iramszarvasnak, tankolás nélkül elindulni egy maratonon, hát ...
A verseny előtt kb 3 órával rendesen meg kell reggelizni, megadva a testnek, ami jár neki.
Egyébként pont egy éve futottunk Bécsben és az impulzusok, szinte szó szerint megegyeztek. Az eleje nekünk is nagyon jó volt, mondhatni túl jó, majd Schönbrunn után az emelkedőn kezdett egy kicsit fájni, félmaraton nagy kisértés volt, majd utána én is fáztam, a Práterben már szenvedtem és a stadion után a hosszú egyenes szakaszon a zene szintén frenetikus volt. A célban a Hofburg leírhatatlan érzést jelentett.
Nem vitás, az ilyen pillanatokért élünk!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.16. 07:00:36

Szép volt! :) Én verseny előtt mindig kajálok, reggelire rendszerint gyorskajának számító pizzát, vagy melegszendvicset, de egy hamburgert is el tudok képzelni. közvetlenül verseny előtt meg csoki vagy csokis keksz + tea vagy üccsi.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 08:49:14

hatalmas gratula!!!! :-)
btw, szerintem teljesen felesleges enni, normál esetben 3 napig szénhidrátot zabálsz előtte, az éjszaka szinte semennyi glikogént nem vesz el a raktáraidból...10 kilométert 6 perces kilikkel meg éhgyomorra is megcsinál Ulrik bármikor...más lehetett itt a kezdeti gyengélkedés oka...az izomgörcs meg szinte tuti dehidratáció! mennyit ittál Ulrik???

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 09:40:14

@ringsider: nem tudom... mármint, hogy mi lehetett a gyengeség oka. de talán előbb kellett volna elkezdeni enni.

Gyakorlatilag az összes frissítőpontnál ittam, általában 2 pohárral is. Az első felében kb. 5 km-enként, utána szerintem már valamivel sűrűbben voltak. Talán a 40-41 km körüli utolsó frissítőt hagytam ki. Nem mertem megállni, mert féltem, hogy nem lesz erőm újra elindulni. Nem volt konkrét görcs, hanem az a fajta érzés, hogy ha egy picit jobban behajlítom a lábam, rögtön elkap. Ezért is volt elég merev a mozgásom. Egy-egy pillanatra éreztem, hogy begörcsölne.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 09:42:51

@ulrik: jaja, arról beszélek, elvileg az dehidratációtól szokott lenni, semmiképp nem ch hiány...de ha óránként 8 decit bevertél, annak elégnek kellene lennie...
menet közben kb mennyit ettél/ittál (nem vizet)?

pannonfunk 2012.04.16. 09:44:30

Ez szép volt, Ulrik, gratula!

Beszélnünk kellene Sanyosszal, Vajda Zsuzsival, hogy mit ajánlanak nekünk a következő két és fél hónapra... Bitliszbá a lassú hosszúakat javasolta, tegnap beszéltem vele. És mint mindig, most is tökre hasonlóan futottunk, nekem a tókörön az eleje nagyon jó volt. Nem kellett volna rrrokáékat hergelni, hogy másfél kilométeren megyek velük együtt, visszaütött az ötperces tempó nagyon hamar, már a 8-ik kili környékén. De még így is tartottam a 6 percen belülit a 20-ik kiliig, ott omlottam össze, 6'45" körüli kilikkel a vége 6'10"-en belüli átlag lett. Persze, nekem ez most csak egy edzés volt, pénteken 10-et mentem 5'30"-ban, szombaton meg 5-öt hasonló tempóban, de még így is elgondolkodtat (de nem keserít el!), hogy elszáll az energy 20 körül. 30-akat kell futni rendszeresen, ez lesz a következő hetek feladata...

Szirénke 2012.04.16. 09:45:21

Nagyszerű teljesítmény, remek post! Elképesztően erős vagy fejben! Gratulálok!

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 09:46:24

@ringsider: első 3-4 km-en ettem meg a Mars csokit, utána 24-nél és 35-nél egy-egy Bowerbar gélt. 15-20 között elnyammogtam egy banánt, majd valahol 30 körül egy harmadnyi banándarabot.

Izoitalt ittam kb. 4-5 helyen 1-1 pohárral. Illetve kaptunk a rajtcsomagban két zacskó magnéziumport, azt ittam meg a 24/35-nél vízzel keverve.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 09:48:12

@Szirénke: Köszi, Drága! :)

@pannonfunk: igen, én is arra jutottam, hogy talán többet kellene 3-4 órás edzéseket csinálni, mert szokni és tapasztalni kell ezt a fajta terhelést. Sok múlik az energiaellátáson, ebben is fejlődni kell.

pannonfunk 2012.04.16. 09:49:13

@ulrik: Szerintem besavasodás. Én tegnap teszteltem egy házi italt, amiben jóval több Na, Mg és Ca volt, mint az izokban, 1 litert ittam belőle a 28 kilin. Teljesen jó volt, nem szomjaztam, nem volt olyan émelyítő, mint az izo. Ennek ellenére merev lett a lábam 20 után. Pedig nem voltam, nem lehettem sóhiányos, és a végén még pisilnem is kellett, tehát nem voltam kiszáradva sem. Azt kellene elérni a következő hónapok edzésein, hogy az 5'50"- 5'55" körüli tempó bőven laktátszint alatt legyen, legalább 30-40 km-ig. Ha 40 km-t tudok menni 5'50"-ben, akkor meglesz a 6 perces az UB-n.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 09:49:52

@pannonfunk: a 6:10 remek átlag 28-on! Az 5:30-as edző tízes is az. :)

Én tegnap 10-ig bírtam a 6:10-et. Mondjuk nagyon óvatosan kezdtem, nem mertem futni, mert féltem, hogy végem lesz. A lassabb kezdés viszont fejben gyötör meg nagyon. Meg kell találni az aranyközéputat :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 09:53:30

@pannonfunk: a magam részéről biztos vagyok benne, hogy nem tudom megcsinálni a 6 percest. Egyszerűen nincs realitása. Persze, edzek majd rendesen, nem szeretném szétszaggatni magam. Most úgy érzem, olyan messze vagyok tőle, hogy irreális lenne ilyen célt kitűzni magam elé idén. De elkeseredve nem vagyok :)

Lehet, hogy egész más okok miatt is lehet merevség a lábban 20 km után. Nekem 22-25 között mindig előjön, függetlenül attól, hogy addig 5:20-ban vagy 6:20-ban mentem...

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 09:54:13

a mars szelet indulás után nem volt igazán szerencsés, a benne lévő zsír okozhatott volna komolyabb gyomorproblémákat, de pl a ch felszívódást biztos lassította!
ez kb 100 ch lehetett összesen, 5 óra alatt 300-at kellett volna bevinni...na ez már inkább okozhatja a bajokat, mint a reggeli zsemle hiánya...:-)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 09:57:20

@pannonfunk: ha savasodsz a tempó durva, 3 órás futást nem lehet lt környezétben futni...

szerintem egyértelműen lassú hosszúakat kéne futni! őszintén nem is értem, ha valaki mondjuk egy 6 perces maratonra készül minek fut bármi más????

pannonfunk 2012.04.16. 09:59:44

@ulrik: Azt kellene elérni, hogy átlagban menjünk annyit :) Ahogy elnézem Vitját és Iramszarvast, ők a saját távukon fognak hozni olyan 5'30"-as átlagot, tegnap a tókört ezen belüli tempóban menték, és nem néztek úgy ki, mint akik az utolsó csepp energiájukat adták bele :) Én megpróbálkozom a hatpercesekkel, a kényelmi tempóm majdnem itt van, sokat futok és lassan, és abból el kellene érni a 6 percen belüli kényelmi tempót. És akkor csak le kell kényelmesen kocognom a saját 48-amat :) Persze ez az édes álom, de azért teszek azért, hogy megvalósuljon :) Ha én tartom a 6 percet, a többiek meg hoznak egy kis időt Neked, akkor összességében megcélozhatjuk még mindig a 6 perces átlagot :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 10:02:42

@ringsider: miből lehet bevinni ennyit? több banánt ott nem bírtam volna enni, de 6 gélt sem nagyon tudtam volna hova pakolni magammal. Van valami jobb megoldás?

Sok helyen olvastam elég szakmai írásokat erről a témáról, de konkrétumokat nem találtam. Mármint voltak számértékek, de olyan nem, hogy egyél pl. 2 gélt, 3 banánt, 2 csokit...

Jó lenne egy ilyen közérthetőbb, kézzelfoghatóbb poszt a témában :)

Bár tudtam tegnap előtt is, hogy fontos a téma, de nekem hatalmas tanulsága volt a versenynek, hogy BORZASZTÓAN sokat számít.

Köszi a hasznos kommenteket! :)

pannonfunk 2012.04.16. 10:06:39

@ringsider: Ahány ház meg ahány edző, annyi szokás :) Az a helyzet, hogy 2 órán belüli félmaratonra gyúrtam az év elején, ahhoz meg kellettek a gyorsabb futások is. Ami meg is lett, 5'34"-es átlagtempóval dübörögtem végig a Vivicittán :) Most kell átállni a lassú hosszúakra, az április az átszoktatás hónapja, mert Vivicittára készülvén heti 30-40 km-t futottam, de azt relatíve gyorsan (pl. volt résztáv 5 x 1 km 4'45"-4'50" körüli tempóban). Most viszem fel a heti adagot 70 km felettire, és próbálok lassulni. Ami nehezen megy, ha elkap az endorfinrush, nehéz megállni, hogy ne 5'30"-ban menjek. Ez fegyelmezettség kérdése. A tegnapi tókör jó figyelmeztetés volt, hogy mennyire visszaüt, ha az elején 5'00"-5'30" között megyek (főleg úgy, ha nem is pihenek rá az előző napokban...). Muszáj lesz fegyelmeznem magamat, és szerintem képes is leszek rá :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 10:16:58

@pannonfunk: persze, de ha 20 km után állóképességi gondok vannak, akkor szerintem nem kérdés miben lenne érdemes fejlődni...pláne, hogy lehet félmaratonra is készültök, de közben meg 2 hónap múlva 50 km-t akartok futni mindannyian, van aki komoly szintkülönbségek mellett, van aki hajnalban, de mindenki 6 percnél nem lassabban..ehhez szó szerint az kell hogy a 2 órás 20 kili álmodból fölkeltve is menjen...ahhoz pedig azt kell elérni, hogy a 6 perc ne sebesség hanem utazótempó legyen...
ehhez pedig sok lassút kellene futni...így 5 perces félmarcsiig garantáltan el lehet jutni!

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 10:18:32

@ulrik: óránként egy zselé, és 5 kmenként 2 deci izo, az mondjuk 45 gr, az már elfogadható...én enni nem ennék, ha nem muszáj, csokit semmi körülmények között sem!

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.16. 10:21:20

@pannonfunk: ja, még az endorfinrushra
döntsd el mik a céljaid, ha pulzuskontrollal futsz, akkor legalább nem tudod elszaladni...ha meg 70 kili fölött jársz majd - amit minimálisan szükségesnek gondolnék, ha 5 órás 50km van a tervben - akkor elég fáradt lesz a lábad, hogy ne száguldozz...:-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.16. 11:03:52

@pannonfunk: nem piszkálni akartalak a mozgással, remélem nem tűnt úgy! komolyan mondtam, és ha azon javítasz akkor minden más is megy vele, kevesebb energia kell, több erő marad, elmaradnak a sérülések. ez a kifele lépés szétviszi a térdet. Kérdezd meg az edzőt, biztos ajánl futóiskolázást vagy ilyesmit, az sokat tud segíteni.

pannonfunk 2012.04.16. 12:42:24

@ringsider: Pont ez történik most, be fog állni az a sebesség, ahogy emelem a heti kilométereket :)

@rrroka: nem, nem, egyáltalán nem tűnt annak, és örömmel veszek minden kritikát! Tisztában vagyok, hogy rossz a mozgásom, és folyamatosan csinálom a futóiskolázást, valamint a megfelelő erősítéseket, nyújtásokat. Sajnos kiskoromban csipőficamos voltam, és a laza csípőizületem miatt donaldkacsásan jártam világéletemben, amíg nem kezdtem el futni. Most már gyaloglás közben párhuzamos lábfejjel járok, és a térdem sem dobom ki oldalra. Amin nagyon nehéz korrigálni, az az, hogy amikor a sarkam emelem, fordul ki a lábfejem, mint a pisilő kutyának. Igyekezem legalább talajfogáskor korrigálni ezt, hogy ott párhuzamosan álljon a lábfejem, de ez nem elég. Sajnos nem látom, és ami a legrosszabb, nem is érzem, hogy hogyan áll a lábfejem, amikor emelem hátra fel.

pannonfunk 2012.04.16. 12:43:30

Közben szegény Ulrik posztját teljesen szétoffoljuk... :(

Szóval mégegyszer: Szép volt, Ulrik, hatalmas szíved van!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.16. 12:51:56

@pannonfunk: bocs az offért, csak tisztázni akartam.a futóiskoláról - ha még nem volt - írhatnál egy posztot, mert nagyon hasznos lenne sok embernek.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.16. 12:54:20

ne vicceljetek, itt minden téma ON! :)

és persze köszi! :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.04.16. 15:57:59

Hát elkezdtem aktívan fosni, de neked gratulálok Ulrik mester!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.04.16. 15:59:40

Nagyon szép volt, főleg, hogy a második félidőben ilyet tudtál művelni. Nekem az még hátravan, hogy a második félidőm ne romoljon az elsőhöz képest. Abszolút nincs okod semmiféle rossz érzésre, mert sokkal jobbat futottál a múltkorinál. El fogod majd érni a 4 órán belülit is, de nem kell türelmetlenkedni. :-)

pannonfunk 2012.04.16. 17:31:38

@mgergoo: Te csak edzél szorgalmasan :)

Meg egyébként én úgy vagyok vele, hogy tökre örültem, hogy tegnap kipurcantál 20 után, mert ha most reális lenne a négy órán belüli maraton, akkor tuti már azon járna az agyad, hogy mit kellene edzened ahhoz, hogy 3:45 alatt megcsináld :P

Szóval jó lesz az, én nem aggódom, van még 5 hónapod, szorgalmasan edzeni, betartani az edző utasításait, nem elkeseredni (ez mondjuk nem jellemző rád :) ), és menni fog az :)

Darpi 2012.04.17. 06:53:58

Szuper a poszt, és gratulálok a verseny teljesítéséhez! Hősies kűzdelem volt. :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.17. 07:48:01

@azilinha: köszi, de nem az első feléhez képest javítottam, hanem a mostani második fél volt jobb, mint a spar második fele. Tegnap az első FM kb. 20 perccel volt jobb, mint a második FM, tehát komoly a visszaesés még mindig. Közben megnéztem a Spar számait, kiderült nem jól emlékeztem, szóval:

Ha a két FM-szakaszt nézem
Spar: 2:15:10 + 3:02:06
Bécs: 2:19:05 + 2:37:47

Én abszolút nem vagyok (már) türelmetlen. Átértékelődött sok dolog bennem, szóval nincs eredményhajsza. :)

@Darpi: köszi! :)

@mgergoo: köszi, de nem kell aggódnod, dolgozni kell és meglesz az eredménye. Az sem tragédia, ha esetleg nem Berlinben. :)

@ringsider: köszi a hasznos infókat. :) Ha mégis enned kellene, mit ennél a verseny előtti 1-2 órában?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.04.17. 08:13:37

@ulrik: hogy semmiképp nem ennék, azt a futás közbenre mondtam, folyékony kajával kell pótolni amit lehet...
én személy szerint csak üres gyomorral szeretek futni, ezért már az előző esti vacsi is sovány szokott lenni, plusz igazán semmi nem indokolja egy délelőtti rajt előtti reggelizést, de ha valaki szeretne, meg így jó neki természetesen egyen...:-)
legalább 2,5-3 órával rajt előtt, kipróbált, nem túl zsíros, szénhidrátban gazdagat...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.04.17. 09:18:27

@ulrik: Ja tényleg, kissé felületesen olvastam. Azért igy is szép volt, és a Sparhoz képest mindenképpen fejlődtél.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.04.17. 09:53:29

Gratu!
A kajatémához: 20-30km alatt akkor sem kellene elvileg megzuhanni ha semmit sem eszel aznap reggel. De persze nem 2órát akarsz futni hanem 4felett, így mindenképp be kell vinni valamit. Ha van időd és lehetőséged külön koránkelés nélkül legalább 2-3 órával rajt előtt reggelizni akkor egyél, ha nem akkor tényleg jobb a verseny közben, már az első órában elkezdeni a frissítést...a Mars csoki elég megosztó, sok benne a zsír, de ismerünk vérprofit aki szaloncukrot zabál.... :)

pannonfunk 2012.04.17. 11:38:10

@Bozót: Jut eszembe, hogy a fészen szóbakerült egyszer egy szalonnás-hagymás-rántottás futás, én benne voltam, de aztán annyoban maradt. lehet akkora buli, mint bozótba öltözve végigfutni egy maratont :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.04.17. 12:18:08

@pannonfunk: Rántottás? Nem palacsintázós volt? Vagy szalonnázós? :) Buli volna.

pannonfunk 2012.04.17. 14:57:30

@Bozót: Rántottás volt. És a hagyma meg a fokhagyma volt benne a lényeg. Eredetileg vodkázós kocsmafutás lett volna, de én mondtam, hogy kis mértékű alkoholfogyasztás is drámaian veti vissza a fizikai teljesítőképességemet, és még rosszul is érzem magamat. De egy rántottázós futásban benne lennék, ahol minden felest ki lehetne váltani egy egy tojásból készült rántottával :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.04.17. 21:23:51

@pannonfunk: Én benne vagyok! Lehetne opcionálisan vodkázós is :D Sőt, ha keményvonalas orosz barátainkat kérdezed, a vodkázós-szalonnázós az igazi :))

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.04.18. 23:13:30

@ulrik: én az 10 kilométerenként toltam be egy gélt 30 kiriig, utána már nem ettem csak gumicukrot és ittam. A gumicuktor egyébként javaslom legközelebbre, én kb fél óránként toltam abból is, ráadásul azt könnyű magaddal vinni. Minden ponton ittam vizet, mondjuk volt ahol, csak 2 kortyot, de akkor is ittam. Izó italt kétszer adtak, abból is ittam, de nem mindet. Nem volt fal, nem volt semmi para, simán lefutottam 4:29 alatt... :)
süti beállítások módosítása