Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

-7. hét

2012.05.11. 08:00 iramszarvas

Most már aztán tényleg ott állok, ha nem is az UB, de a főpróbája kapujában. Vasárnap maraton Prágában, ha ez jól sikerül, akkor akkor az UB miatt sincs miért izgulni, akkor már kifejezetten igyekeznem kell, hogy elrontsam. Ha viszont megint nem jön jól össze, tényleg nagyon el kell gondolkodnom. De mennyire biztatóak az előjelek?

Verseny

Vasárnap félmaratont futottam a szekszárdi Borvidéken. Mivel ezt tavaly is futottam, jó összehasonlítási alap lehetne. Sajnos nem az, mert az útvonalat jelentősen megváltoztatták, és ez egy emelkedőkkel és lejtőkkel erősen megszórt versenyt úgy megváltoztathatja, mintha két különböző verseny lenne. Úgy érzem, könnyebb lett, mint a tavalyi volt, de nem jelentősen. Ez viszont csak szubjektív érzés.Az összehasonlítást az is lehetetlenné teszi, hogy tavaly erősen toltam, az elejét el is futottam, most viszont lazára vettem. Vajda Zsuzsi teljesen le is akart beszélni a versenyről, mondván, hogy maraton előtt egy héttel ne fussak félmaratont, de ebbe nem mentem bele: abban maradtunk, hogy óvatos leszek, visszafogom magam. Az egyetlen, ami szerintem pont olyan volt, mint tavaly, az időjárás volt.

Az eredményem így a tavalyi 1:58:37 után 1:57:59 lett. A javulást a könnyített pályán kívül annak is betudhatom, hogy most sokkal könnyedebben, lazábban tudtam felfele is haladni (beugrottak a gellérthegyi emlékek, és pontosan éreztem, mennyit engedhetek meg magamnak), és ezzel elsősorban lefele nyertem: nem merevedtem be, és egész jól tudtam lefele haladni. Ugyanott, ahol tavaly sorban előztek meg, idén én előztem meg másokat. A lazulás tehát feltehetően időnyereséggel járt. A legnagyobb sikerélmény azonban mégsem ez, hanem hogy viszonylag könnyedén mentem végig a távon. Egyáltalán nem éreztem azt, hogy kimerültem volna, habár pl. a célban kapott másfél literes ásványvizet kb. negyed óra alatt felhajtottam. De emlékszem, hogy tavaly a verseny után csak nehezen vonszoltam el magam a buszpályaudvarra, és arra gondoltam, milyen jó, hogy nem kocsival jöttem, mert biztosan nem tudnék így rendesen vezetni. Most viszont semmi ilyesmi, kényelmesen sétálgattam, és utána simán hazavezettem. Azt éreztem, hogy remek formában vagyok, és ezután kitűnően kell sikerülnie a maratonnak is. 21 km

Edzés

Hétfőn jött a szokásos 10 km könnyedén, amihez nem sok kedvem volt, mert esett az eső. Nem éreztem magam fáradtnak, de nem volt kedvem futni. A szokásos Kopaszi-gát + Infopark körömet csináltam, az Endomondo megint össze-vissza mért (ahol nyilvánvalóan egyenletes tempót futottam, vad fartleket mutat), de összességében kb. jó eredményt hozott ki, így lett az átlag 5:41-es iram. (Valójában valószínűleg kicsit lassabb lehettem.) 10 km

A kedd pihenőnap volt, amit be is tartottam. Ennek ellenére szerdára lett valami izomlázféleség a combbelsőmben. Az előírt edzés 2 km bemelegítés, 2 km erős és 2 km levezetés volt. Egyedül mentem, nem volt nyulam, és a combom miatt nem is bíztam benne, hogy jól fog sikerülni. Gondoltam, nem baj, a 4:30-as kilométereket csak hozom, többre meg a maratonon úgyse lesz szükségem. egy 5:06-os és 5:07-es felvezető után futottam egy 4:10-est és egy 4:07-est. Magam is alig hittem el, meg voltam róla győződve, hogy PB 2 km-en. Na, ekkora szerencsém nincs: kiderült, hogy tavaly szeptemberben a szigetkör-PB-m alatt már futottam egymás után egy 4:05-öst és egy 4:07-est -- ráadásul egy 4:11-es után! Igaz, akkor volt nyúl. A levezető 5:31, illetve 5:46 lett. 6 km

Csütörtökre még volt 6 km laza. Ez elég nehezen indult, aztán könnyebb lett, végig 5:20, 5:30 körüli kilométerekkel. A spinninget kihagytam, szerettem volna gyúratni, de ez nem jött össze, viszont jógára elmentem. Hiába, mert nem volt. Vasárnap jön, aminek jönnie kell.

Összegzés

Ez így a héten összesen 43 km. Maraton előtt talán tényleg kicsit sok is. A blogon számolt kilométereimmel átléptem az ezret, és éppen 1021 km-nél tartok, idén összesen 784 km-t tettem meg.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr14499091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása