Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Nomád Baradla Underground Trail

2012.09.22. 05:35 Vitja

A NIKE félmaratont követő héten előírt edzéseket könnyedén, jól esően teljesítettem. 138-144-es pulzustartományban átlagban 5:20- 5:30-as kilométerek röpködtek, sőt egy esetben 5:01-et mutatott az óra! Sajna ez egyszeri, de remélhetőleg azért megismételhető teljesítmény lesz.

DSC_2442.JPG

 

A szeptember 14-i kistérségi hétpróba keretében sárkányhajózni hívtak a városi csapatba, így az elmúlt két hétben 4 közös evezésen is részt vettem. A kb. 1 órás, intenzívnek mondható keresztedzések a felsőtestet mozgatták át elég hatékonyan.

A kistérség településeinek (Dunakeszi, Göd, Fót, Mogyoród) csapatai péntek délután csaptak össze. Vajda Béla csapatkapitánynak sikerült elég ütőképes csapatot verbuválnia, így bizakodva szálltunk vízre. A 2000 méteres pálya a gödi homokszigettől indult, míg a befutó a dunakeszi vízitelep előtt volt. Dunakeszi csapatával végig szoros küzdelmet vívtunk, igaz ügyesen az oldalvizünkön haladtak a táv jelentős részén. Szerencsére azonban az erő velünk volt, így nem engedtük át a vezetést a végén sem, 5 méter előnnyel csaptunk a célba.

120914-sárkányhajó2.jpg

A versenyt követően autóba pattantunk és Aggtelek felé vettük az irányt, hiszen másnap az I. NOMÁD BARADLA UNDERGROUND TRAIL teljesítésére vállalkoztam.

Az előzetes nevezési listával ellentétben az 1-es rajtszámot vehettem át, ami eredetileg Ulriké lett volna. Igaz felajánlottam Ulriknak a cserét, de nem élt a lehetőséggel. A verseny napján ideális idő fogadott minket, kissé szemerkélt az eső. Az Aggteleki Nemzeti Park területén található 16 km hosszú terepen 500 m szintemelkedés várt ránk. Az egyedülálló terepfutóverseny különlegességét a világörökség részét képező Baradla barlangon átvezető 4km hosszú szakasz adta meg. A barlangba a Jósvafői bejáraton keresztül ereszkedtünk alá és egészen a Vörös-tóig haladtunk, ahol egy roppant meredek és kellőképpen hosszú lépcsőt megmászva kerültünk ismét a felszínre. Odalent 10 fok és lélegzetelállító látvány fogadott, a lábam majd a földbe gyökerezett, így nem kis erőfeszítésbe került, hogy tovább haladjak. Leszámítva a pályát biztosító barlangászokat, belátható távolságban nem láttam senkit se előttem, se utánam, így kizárólag lépéseim zaja törte meg a csendet. A barlangszakasz végét jelző lépcső előtt értem be egy versenyzőt, akivel együtt másztuk meg a feketelevest jelentő meredélyt. Szóba elegyedtünk és egyhangúlag konstatáltuk, hogy ez a szakasz volt maga a csoda és már ezért mindenképpen megérte, hogy versenyeztünk.

baradla.jpg

A felszínre érve a frissítőállomáson még mindig a földalatti események hatása alatt pótoltam az energiát, majd nem sokkal később kb. a féltávnál közölték velem, hogy a 26. helyen állok. Ezt lehetetlennek tartottam, de úgy gondoltam, hogy biztos félreértettem valamit. A célhoz közeledve kicsit meglepődtem, hogy egyre több agárfutó előz meg. A célba érést követően derült ki, hogy az élmezőny a barlangba hamarabb ért egy útelágaz(ód)áshoz, mint a helyszínt biztosító barlangászok, aminek köszönhetően nem a kijelölt pályán haladtak tovább. Állításuk szerint erre a tényre 2 km megtétele után jöttek rá, mikor elfogyott a világítás, valamint a betonozott út a talpuk alatt és a sárban majdhogy nem kúszva tudtak csak közlekedni.

Egyébként sokan eltévedtek az erdőben is egy helyen, ahol egy hajtűkanyart vett a pálya, de ez nem tűnt mindenki számára egyértelműnek. Én jókor érkeztem oda, mert pont előttem többen fordultak, így nekem csak másolni kellett a mozdulatsort. Hamarosan célba értem, ahol családom ölelő karjaiban találtam magam.

Megérdemli, hogy leírjam a Borsodi Sörgyár nevét, nekik hála, méltó módon frissülhettünk fel, aminek közel másfél órás futás után nagyon, de nagyon örültem. A versenyt követően felkerestük Krasznahorka büszke várát, de sajnos a márciusi tűzvészre tekintettel nem nyertünk bebocsátást a falai közé, így nem maradt más hátra, mint a közeli Betlérbe menve az Andrássyak  vadászkastélyát csodáltuk meg, majd Rozsnyóban csillapítottuk éhségünket. Nagyon jól éreztük magunkat az egykori Gömör vármegyében az emberek kedvesek, készségesek voltak és a magyar szót mindenütt értették, beszélték. Másnap megnéztük a barlangot is, igaz ezúttal az Aggteleki bejáraton keresztül ereszkedtünk alá.

Nem mellesleg Mesterem megküldte az újabb dózist a következő megjegyzést fűzve hozzá: "A következő három hét nagyon kemény lesz a felkészülés legnehezebb része. Sok kilométert kell futnod és az intenzív részek is egyre hangsúlyosabbak."

Nos,  az első héten túl vagyok, 70 km a zsákban. Az i-re a pontot a hétvégi 30-as tette fel, amelyből 8 kilit maratoni tempóban, azaz 150-160 közötti pulzussal nyomtam. Biztató, hogy 19 km-rel a lábamban átlagban 5:10/km-t  sikerült teljesíteni, sőt az utolsóban 4:54-et mutatott az óra.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr514789512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.23. 08:22:29

No de kérem! Vesenyleírás? Élmények? Pontozás?

Vitja 2012.09.24. 17:39:21

@Sekiwake: Versenyleírás, élmények pótolva, ígérem a pontozás sem várat soká magára. Köszönjük megértésüket, türelmüket.

iramszarvas 2012.09.24. 20:20:42

Egyszeri, de megismételhető teljesítmény? Ez az, amikor a jogászból kibújik a marketinges?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.24. 20:30:31

@Vitja: Ez igen, ez egy rendes beszámoló, köszöni egy hálás olvasó! :-))

Vitja 2012.09.25. 06:14:51

@iramszarvas: Jelenleg még egyszeri, de később remélhetőleg megismételhető lesz. Így ok?

Vitja 2012.09.25. 08:45:38

@Sekiwake: Köszi. :) Te is indultál?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.25. 22:37:53

@Vitja: Nem, de nagyon gondolkoztam rajta. Még májusban invitált az egyik szervező, de végül aztán inkább Makóra szavaztam:
ennyirefutja.blog.hu/2012/09/23/ii_marosmenti_felmaraton_mako
süti beállítások módosítása