Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Ilyen volt, milyen lesz?

2015.01.21. 21:40 Vitja

Az év elteltével nem kevesen, hajlamosak számvetést készíteni a történtekről, illetve levonva a tanulságokat új célok kitűzésével ösztönzik magukat. Én is beállok a sorba, hogy pontosan nyomon kövessem tavalyi utamat, amely sokszor ultrába is vezetett. Összegzésem nem titkolt célja: erőgyűjtés az idei célkitűzések teljesítéséhez.
Mindenek előtt lássuk a számokat, amik sosem hazudnak. Iramszarvas példáját követve, aki szisztematikusan összegzi teljesítményét, a tavalyi évben az összes futásom adatait excell táblába rögzítettem, aminek köszönhetően pontos adatokkal szolgálhatok:
2014-ben 157 alkalommal, 305 óra alatt, 2641 km-t futottam, ebből terepen 40477 m szintet leküzdve 1067 km-t tettem meg, a teljesítménytúrákat is figyelembe véve, összesen 18 versenyen vettem részt.

Jól látható, hogy ez az évem a terepfutásban hozott igazi áttörést.

jedik.jpgJanuárban a Téli Mátra XL távon debütáltam, nagyon jól eső érzéssel értem célba: 5:51:31, 40,53 km, 1599 m.
Február elején a Margita Terepmaraton nagyon meggyötört, sőt majd 1 hónapra le is döntött a lábamról: 5:29:53, 43,5 km, 804 m.
Március végén a betegségből kilábalva a Vértes Terepmaratonon acéloztam magam: 4:34:06, 39,29km, 1005m.

Április közepén büszkeséggel töltött el, hogy a korábbi váltóverseny hiányában, nagyot gondolva, egyedül vágtam neki a Mátrabércnek: 8:19:01, 55,5 km, 2734 m.

kékes_felé.jpgMájus elején célversenyként immár másodszor - de Kisrigó és Hidegkút között első alkalommal - a Terep 50 látott viszont: 6:31:04, 52km, 1780m.
Június végi jutalomfalatként alpesi körülmények között is próbára tehettem magam a Zugspitz Ultratrail-en: 11:22:12, 60,7km, 2920m.
A nyári pihenőt követően szeptember közepén egy júliusi elhamarkodott fogadalom alapján, Csáky Lacikával a Mátrában a Kékest négyszer meghódítandóan a Dupla Élmény várt ránk: 10:57, 73,2km, 3380m.
Októberben a Börzsöny számomra ismeretlen részét fedeztük fel a NAHÁT 35 teljesítmény túrán: 5:31:03, 37,37km, 1018m. 
És elérkezett november 1. napja, mikor is a Dupla Élményt követően, már nem térhettem ki a Piros 85 elől sem, figyelembe véve, hogy egy évvel korábban a 65-ös távon már palléroztam magam: 11:48:19, 86,08km, 3205m.

naszalyrajt.jpgA Pirosat kipihenve, mondhatni hazai pályán, kötelező jelleggel a NaszályTrail tárt karokkal fogadott ismét, ahol a tavalyi 3:15 körüli eredményem megjavítása volt a célom: 3:04:25, 24,86km, 900m.

Decemberben év végi levezetésként, illetve már a következő idényt megalapozandóan két év után ismét teljesítettem a Vulkántúrát: 7:18:35, 43,59km, 2160m.
És végül az év utolsó előtti napján, karácsonyi beigli égetésként a tavaly megismert Fóti Somlyó 35-öt idén sem hagyhattuk ki: 4:41:18, 34,44km, 519m.
Most látom csak, hogy elég egyenletesen, pont 12 alkalommal, szinte havonta sikerült tesztelnem magam  a hegyeken-völgyeken.

Természetesen az aszfaltról sem szoktam le teljesen, az edzések jelentős részét továbbra is itt végzem. 
Március idusán egy családi kirándulással összekötve Barcelonába látogattunk el, gyarapítva a külföldi maratoni teljesítéseim számát. Egy hónapos kényszerpihenőt követően nagy remények nélkül egy élvezetes, élménydús edzésként, 30 kili után már inkább szenvedve futottam, ami az eredményen is meglátszott. (4:15:34, 42,36km.)

Lacival.jpg

Az Ultrabalaton párban történő teljesítése volt a tavalyi év egyik legjelentősebb parádéja, igaz nem volt annyira nehéz dolgom, hiszen Iramszarvas bombasztikus formája nagyon ösztönzőleg hatott rám. Egyértelmű könnyebbséget jelentett az is, hogy csak a váltások során találkoztunk, így nem maradt elég időnk lefárasztani egymást. :) A folyamatos megújulás volt a kulcsa teljesítésünknek és úgy érzem a természetes fáradtságot is leszámítva, sikerült egyenletesen haladnunk. Én az első Aliga és Almádi közötti (2:22:30,24,41km), majd legtöbb szintet magába foglaló gyötrelmes Aszófó és Zánka között elterülő (2:36:48, 24km), az estébe hajló, újjászületést jelentő Balatonygyörököt és Balatonmáriát összekötő és végül a teljesedést okozó Fonyódliget - Földvár (3:25:09, 29,76km) közötti szakaszokat teljesítettem. Szerintem Iramszarvas nevében is mondhatom, hogy előzetes 23 órás elképzelésünket messze felülmúlóan, a 21:45-ös összidejű teljesítésünkkel nem kell szégyenkeznünk.

unicef.jpgA Suhanj!6 harmadik teljesítésével kapcsolatos célom az előző év 58 kilis eredményének felülmúlása volt, igyekezvén a 6:00/km-en belüli átlagsebességet tartani.  Itt is Iramszarvas volt segítségemre, akivel a táv első felének jelentős részében sikerült lépést tartanom. Ennek is köszönhetően törtem át a lélektani 60 kilis határt (6:00, 61,116km).
A júliusi fogadalomtételünk után a Dupla Élmény került a célkeresztbe, így a szeptember eleji Budapest Félmaratonra jelentősebb gyorsító edzések és rápihenés nélkül érkeztem. 18. teljesítésemet Práth Ádi tökéletes nyulazása tette emlékezetessé (1:39:41, 21,28km).
Szeptember végi német kirándulásunk alkalmával az ulmi Einsteinmaraton teljesítése során a 8 nappal korábbi mátrai ultrafutásom okozta fáradtsággal a lábamban hiú reménynek tűnt a csúcsdöntés, de a korábbi PB közeli eredményem elégedettséggel töltött el (3:43:43, 42,65km).
Október 23-án ismét Kolóra emlékeztünk Budakeszi és a MOM-park közötti Bécs-Budapest félmaraton teljesítésével (1:41:44, 21,06km).

ferathlon1.jpg

2014. summázatát ismerve túlzás nélkül állíthatom, hogy messze-magasan eddigi legeredményesebb évemet produkáltam. Tisztában vagyok vele, hogy ez az idény nem jöhetett volna létre családom támogatása, türelme nélkül. Külön köszönet illeti meg a Gödi Futókört és a Váci Jediket is, hogy csatlakozhattam hozzátok, igazi színt csempészve a monoton edzésekbe. Nélkületek sokkal enerváltabban teltek volna a km-ek, nem beszélve a hétvégi hosszú terepfutásokról sem.

Egyedül szinte kizárt, hogy ilyen teljesítményekre lennék képes. A páros teljesítéseknek köszönhetően, plusz energiákat felszabadítva sokszor gondoltam Iramszarvasra és Lacikára is, hogy őket sem hagyhatom cserben. Nem győzőm kiemelni Mesterem szakértelmét, edzéstervei nélkül mindig sötétségben bolyonganék.

Továbbra is a fenntartható fejlődést szem előtt tartva lőttük be a célversenyt, ami nem más, mint a május 23-ai UltraTrail Hungary. A Dupla Élmény és a Piros 85 teljesítésével a hátam mögött, úgy érzem mentálisan is kezdek megerősödni ehhez a feladathoz. A 111,5 km hosszú 4100 m szintet is magában foglaló pálya teljesítése érdekében főként felkészítő terepversenyeken szeretnék rajthoz állni. Terveim között szerepel többek között a Téli Margita, a Bükki Hard, a Vértes Terepmaraton és a Mátrabérc is.
A célversenyt követően egy héttel az Ultrabalatonon az eredeti felállásban Ulrikkal, Pannonfunkkal és Iramszarvassal karöltve vágunk neki a tókerülésnek, eredeti tervünket szem előtt tartva: "Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont."  
Jutalomfalatként a tavalyihoz hasonlóan ismét indulok egy alpesi terepfutáson is, ugyanis abban a szerencsében részesültem, hogy a kedvező sorsolásnak köszönhetően a Váci Jedikkel Cortina D' Ampezzoba utazunk június végén, hogy a Lavaredo Ultratrail babatávján a Cortina Trail-en (47 km, 2650 m) tegyem próbára magamat.
Úgy gondolom, hogy elég motiváló tervet sikerült az I. félévre összeraknunk. Mesterem intelmét felidézve, ideje elkezdeni futni is. 



  

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr627090567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.01.23. 07:30:28

Végre valakit látok botokkal futni! :) Hegyes végű, vagy kerek? Keresek használtan nem telós, hegyes végűeket, de midnehol csak kerek van.
Ha lesz nordic walkign képzés felénk, akkor szóljak, érdekel? Terepfutásos botozás hasznosságát kb megháromszorozza...

Vitja 2015.02.01. 16:00:50

@rrroka: Szia, na most tudtam megnézni a botom végét, ami legjobban egy csillagcsavarvégre hasonlít, azaz nem tűhegyes, de tompának sem nevezném.
A nordic walking edzés természetesen érdekel, szívesen venném ha szólnál. Előre is köszönöm.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.02.01. 17:47:57

@Vitja: oksa szólok!
Ilyen a nw hegy, mint itt a felső, ez jobban fog amikor rendes nw technikával hátulra toljuk a botot:
nordicsportszeged.hupont.hu/felhasznalok_uj/1/5/159777/kepfeltoltes/hegy2.jpg
süti beállítások módosítása