Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

VII. Depónia Tóparti-Futóparti

2012.04.18. 12:00 iramszarvas

Az ember gyanútlanul sétál, egyszer csak belefut valamibe, és benneragad. És hiába vergődik, be van hálózva, többé nincs menekvés. Igen, a Pók Janó által szervezett, a Velencei-tavat megkerülő futásokról van szó.

 

2012. április 15-én rendezték meg a VII. Depónia Tóparti-Futópartit. A 28 km-es verseny éppen egy kétharmad-maraton, ráadásul éppen úgy tavat kerül meg, mint az UB. Még az útvonal is kísértetiesen hasonló, hiszen míg északon elszakad a parttól és nagyrészt települések között halad, délen a parttól egy-két utcányira, településeken keresztül. Nem csoda hát, hogy míg Ulrikot Bécsnek büszke vára nyögte, a csapat maradéka a Fejér-tenger felé vette az irányt.

1. Helyszín (-1 – +2)

iramszarvas: Az északi part fasorai kifejezetten festőiek, és nem rossz a nyugati oldal sem. Ezzel szemben a déli részek nem igazán tesznek nagy benyomást (eltekintve néhány csodálatos funkcionalista szállodától), és maga Pákozd (vagy Agárd, vagy Gárdony, vagy Velence) sem különösebben elragadó. 1 pont

pannonfunk:  Szép helyeken futunk, főleg az elején a déli part, de az északi part is tetszik, kivéve ott, ahol a beton egyenetlensége miatt rossz futni. De majd azt az útvonalnál büntetem, így itt lehet 2 pont

Vitja: A Velencei-tó – vagy ahogy Iramszarvas nevezte, a Fejér-tenger – emberléptékű kerületével már régóta arra késztetett, hogy itt legyek és most erre is sor került. Noha egyetértek Iramszarvas tájleírásával, nálam mégis a múltban gyökerező szubjektív élmények (gyerekkori nyaralás, kajak-kenu versenyek, a szabadságharc legendás hadszíntere stb.) kerekednek felűl. 2 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

iramszarvas: Az útvonal elég egyértelmű, csak néhány helyen lehetne eltévedni, ott viszont mindig állnak irányítók. Az útvonal elején és legvégén még a kilométerek is pontosan fel voltak festve, sajnos a második felénél nem mindenhol. Viszont kiemelendő, hogy ahol egyenetlen volt a talaj, felgyűrődött az aszfalt, oda külön figyelemfelhívó jeleket festettek, és biztató feliratokkal is találkozhattunk az úton. Az egyetlen kellemetlen dolog, hogy a pálya nagyrészt az úttesten megy, és néha zavaróak az autók, de valódi veszélyt eddig még sosem jelentettek. 2 pont

pannonfunk:  A déli part nagyon hangulatos, a sukorói emelkedő bejövős, de amikor kanyarodunk vissza a nyugati parton, meg a délin vissza a bicikliút göröngyös. Ezért csak 1 pont

Vitja: A kilométreket jelző útjelek az első 10 km-en kilométerenként, majd a 15., 20. és 25. kilométert jelezték, míg az utolsó 2 km szintén megjelölésre került biztató üzenetekkel. Az útirány is egyértelműen látható volt, minden "útelágazódásnál", így eltévedni sem lehetett, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb kritikus helyen önkéntesek, polgárőrök jelenléte segítette a résztvevőket. Igazán nem akarok a kákán is csomót keresni, de nekem nagyon hiányzott a 14 darab, hiányzó km-t jelölő felfestés. 1 pont 

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

iramszarvas: A Pók Janó-féle versenyeken a frissítés úgy szokott kinézni, hogy amit a résztvevők hoznak, azt elosztják néhány kocsiba, és önkéntesek osztogatják őket a frissítőpontokon. Most nyilvánvalóan ezen túl is rengeteg frissítő volt, bizonyára a szponzoroktól. A frissítőpontok 5,5, 11, 16,5, 21 és 24,5 km után jöttek, azaz nagyjából 5 kilométerenként, de enyhén sűrűsödve, azaz amikor az ember már kimerültebb volt, gyakrabban jutott frissítőhöz. Az asztalok igazán szem-szájnak ingere voltak, a legmenőbb versenyeken is ritka az ilyen bőség. 2 pont

pannonfunk: Bár a batyus bulik jellegzetessége a dínom-dánom, itt én mégsem adnék maximális pontot, mert bár minden tiszteletem az önkéntes segítőké, mégsem voltak olyan segítőkészek, mint pl. a Vivicittán. A 11-ik és a 20-ik kilométerhez adtam le a személyes frissítőmet, és a 11-en keresnem kellett, hiába szóltam, hogy keresem a saját frissítőmet, az ott álló lányok csak bámultak és a vállukat vonogatták. Végül nem túl udvariasan közölték, hogy merre találom, ami egy picit rontott az esemény hangulatán, legalábbis számomra. 15-nél adtam le az üres flakonomat, valahogy ott sem esett le a segítőknek, hogy nem akarok szemetelni és a földre dobni az üres flakonomat, bár aztán elég határozottan egy ott álló lánynak a kezébe nyomtam. Lehet, hogy kicsit szubjektív vagyok, de ez nekem csak 1 pont

Vitja: Itt volt minden, ami kell: megfelelő folyadék, gyümölcs, keksz stb. Én külön értékelem, hogy kóla is volt, amit én sokkal többre értékelek bármilyen isoitalnál. A frissitő pontok elhelyezése és gyakorisága is ideális.  2 pont

4. Csomag (-1 – +2)

iramszarvas: Befutócsomag nem volt. Volt viszont tombola, amin én nyertem is egy méregtelenítő kúrát (olyat, amilyet Gergő is végigcsinált), ezt azonban nem érezném fairnek beleszámolni, mert nyilván nem lesz mindenki ilyen szerencsés. Azt viszont meg kell említenem, hogy kaptunk érmet is. Én azok közé tartozom, akit nem szokott érdekelni az érem (mindig valahogy viccesnek is érzem – szerintem érem az első néhány helyezettnek jár), viszont azt valahol el kell számolni, hogy itt minden befutó érmet kapott. Egy ingyenes versenyen! A BSI-nél vannak borsos árú versenyek is, amelyeknél nem jár érem. Én úgy érzem, ezt valahol fel kell számolnom. 1 pont

pannonfunk: Kaptunk érmet, ami nagyon jól esett. Valamint a batyus buli hangulatát valahol díjazni is kell, így itt megadom a maximális 2 pontot

Vitja: A szó szoros értelmében valóban nem volt befutócsomag, ám az érmet és a befutást követő ellátást mindenképpen értékelnem kell. 2 pont

5. Póló (-1 – +2) 

iramszarvas: Sajnos itt nincs mire pontot adni. 0 pont

pannonfunk: Hát, póló az nem volt... 0 pont

Vitja: Lehet, hogy az értékelési rendszer itt később finomításra szorul, de most 0 pont 

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2) 

iramszarvas: Öltözők nem voltak, és a wc is meglehetősen szűk volt, viszont osztogattak kuponokat a helyi termálfürdőbe, ahova kedvezménnyel (1000 forintért) be lehetett menni. Mi mondjuk nem éltünk a lehetőséggel, de ez így 1 pont. (Van is fürdő, meg nincs is.)

pannonfunk: Teljesen jó volt, a WC-n kevesebbet kellett sorban állni, mint a Vivicittán :) Fürdő nem volt, így hivatalosan nem lehet max pontot adni, 1 pont

Vitja: Nincs mit hozzátenni Iramszarvas véleményéhez. 1 pont

7. Ár (-1 – +2)

iramszarvas: Szívesen vonnék le pontot azért, mert készpénzt nem kaptunk, de talán majd máskor. 2 pont

pannonfunk:  csatlakozom a többiekhez, nyilván 2 pont

Vitja: Nem kérdéses. 2 pont

8. Extrák (-1 – +2)

iramszarvas: Mivel az érmet és a fürdőbelépőt már egyszer beszámoltam, ezekért itt nem adnék pontot. Adhatnék azért is pontot, mert egy csomó kép készült és letölthető a honlapról (már egy nappal a verseny után!), de ezek meglehetősen nehezen kereshetőek (szinte reménytelen valakit megtalálni – az összes képet végig kellene lapozni), ráadásul többségükben igen kicsik. Különösen a befutóképek furcsák, igen kevés van belőlük. Itt lehetne megemlíteni az időmérés extráit, de időmérés egyáltalán nem volt (még egy órát sem helyeztek el a célban!), ami annyira talán nem fájdalmas, mivel nem volt nagy a mezőny, és nem percekkel a startpisztoly eldördülése után jutottunk át a kapun – na de akinek nem volt kütyüje, vagy épp felmondta a szolgálatot, az nem tud részeredményeket stb. Hosszas tépelődés után úgy döntöttem, hogy itt most nem adok pontot. 0 pont

pannonfunk: A hangulatot lehetne extraként említeni, de azt majd ott pontozom. 0 pont

Vitja: Ez a verseny a nagybetűs EXTRA! Azonban a korábbi értékeléseimmel összhangban, valójában olyan plusz körülményt nem tudnék most értékelni, amit ne tettem volna meg előzőleg. 0 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

iramszarvas: Nem állíthatnánk, hogy túl sok drukker állt az út mentén, de a szervezők lelkesedése pótolta a spontán tömegeket. Jót tett a hangulatnak az is, hogy folyamatosan sűrű volt a mezőny (legalábbis az én öt perc körüli tempómnál). 1 pont

pannonfunk: A hangulat nagyon jó volt. Bár nem volt sok szurkoló, de a kis csapatok nagyon lelkesek voltak. Vicces volt a kispolskira (?) felszerelt hangfal. Ráadásul ezek a mobil szurkolók több helyen feltűntek az útvonalon. A verseny előtti és utáni hangulat is nagyon jó volt, végre összefutottam rrrokával és Lemúrral IRL, rengetegen voltak a DK Teamből, ott volt a talán most 3/4 és nem 3/5 része az Ennyire futja csapatnak is. Szóval igazi fesztiválhangulat volt. 2 pont

Vitja: A hangulat mondhatni családias volt, nagyon sokan ismerték egymást. Az előzéseknél, gyakran buzdították egymást a futók, ami egy nagy tömegversenyen nem igazán jellemző. Üde színfoltként emelném ki azt a Polski Fiatot, aminek a tetejére egy hangfal lett erősítve és a mezőnyt kísérve szólt a music. 2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

iramszarvas: Ez az a verseny, amelyet mindenkinek ajánlok. Nyilván ebben nem kis része van annak is, hogy ingyenes, tehát az induló nem veszíthet semmit. A frissítést külön ki kell emelnem. Persze jöhet azzal bárki, hogy a frissítéshez hozzá kell járulni, de ezt nem ellenőrzi senki, mindenki önként hoz és azt, amit akar. (A tapasztalat az, hogy a többség többet hoz, mint fogyaszt.) 

Egyeseket ugyan elriaszthat a távolság, de jó hír, hogy a frissítőpontok mindenkit bevárnak, sőt, ha nincs kedve vagy ereje végigmenni, be is szállítják a célba. (Bár én azért azt ajánlom, hogy érdemes olyan futóval menni, aki biztosan visszaér, és szükség esetén kocsival összeszedi a többieket.) Most is volt olyan, aki 2:40 körül futotta le a félmaratoni távot, és úgy döntött, hogy elég. A szervezők szerint ez nem is verseny (ezzel indokolják, hogy időmérés sincs), és az biztos, hogy nem nehezedik senkire a verseny nyomása. Csak akkor azt tudnám, miért van érem? 2 pont

pannonfunk: Szubjektíven mérve is nagyon jó esemény ez. Én a 2:04-kor induló vonattal indultam haza, és a vonat érkezése előtti percekben is láttam, hogy még mindig érkeznek befutók. Ők érdemlik a legnagyobb elismerést, mert valószínűleg őnekik a legnagyobb kihívás a tókör. 2 pont

Vitja: A civil kurázsi leggyönyörűbb példajaként emelném ki a rendezvényt. Lássuk be a legtöbb esetben a szép és értékes megoldások elsősorban nem pénzfüggőek. A szervezők ars poeticája is nagyon szimpatikus, miszerint nem egy versenyről van szó, hanem az együttmozgás öröme a lényeg. 2 pont  

Összegzés

iramszarvas: Összesen 12 pont – jelentős pontveszteség csak a póló és az extrák hiányának köszönhető, de mivel ingyenes versenyről van szó, ezt aligha róhatjuk fel a szervezőknek. Éppen ellenkezőleg: le a kalappal, ez aztán valami! Hála és köszönet, ha csak néhány versenyre tudnék az évben elmenni, ez valószínűleg akkor is köztük lenne!

pannonfunk: 13 pont Hát igen, ingyenes versenyt is meg lehet jól szervezni.

Vitja14 pont Lehet, hogy sokan most felkapják a fejüket, hogy az erre szakosodott rendezvényszervezők és egyéb tőkeerős szponzorok támogatása nélkül létrehozott esemény miért is kapott ilyen magas pontszámot. Ezen tessenek elgondolkozni!

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr744455503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KeMa 2012.04.19. 16:00:20

Gratulálok a táv teljesítéséhez! Nekünk is az UB-ra való felkészülés része volt ez a tókerülés, így örömmel értesíthetlek Benneteket, hogy a piros kispolszki, zenéstül, mindenestül ott lesz a UB-n is :)

futóbolond 2012.04.19. 16:28:56

Én idén nem sok versenyre neveztem, nem is tudtam úgy felkészülni, mint szerettem volna. De ki nem hagytam volna. :D Köszönet a szervezőknek ezért a fantasztikus versenyért! :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.05.03. 21:49:03

Bizony, igazatok van, nagyszerű esemény volt ez!

@KeMa: Akkor majd hajnal 4-kor Széplakon az "Akácos út, ha végigfutok rajtad én..." kezdetű nótát szeretném kérni :-)
süti beállítások módosítása