Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Zagyvamenti félmaraton (és maraton), Jászberény

2012.08.28. 08:00 iramszarvas

Augusztus 26-án került megrendezésre Jászberényben a Zagyvamenti félmaraton (és akiknek volt kedvük még egy körhöz, azoknak maraton). A verseny semmilyen különlegességgel nem kecsegetett, de két héttel a Nike előtt különösen alkalmasnak tűnt az erőnlét felmérésére. Különösen, hogy azt rebesgették, végig aszfaltos pálya, hosszú egyenesekkel, remekül alkalmas a PB-k beállítására. Nos, ha korábban így is volt, most ez nem volt igaz. Voltak ugyan ilyen szakaszok is, de volt, amikor töltéseken, szántóföldeken keresztül (a szpíker szavaival élve: „ledöngölt traktornyomokon”), de volt, hogy kanyargós erdei ösvényeken kellett futni. A több mint 30 fokos hőségben az utóbbi még jól is esett, de a sebességet jelentősen csökkentette – az előbbiről legfeljebb az utóbbi mondható el. Azt pedig nehéz elképzelni, mi lett volna, ha esik az eső – akkor igazán tereppálya lett volna, ráadásul a jelentős aszfaltos szakaszok miatt terepcipőben aligha futható tereppálya.

zagyvmenti.png1. Helyszín (-1 – +2)

Kétségtelen, hogy az útvonal változatos volt, hol kertvárosi részeken, hol a fent már említett félig-meddig természeti környezetben vezetett. Mindezek ellenére sajnos különösebb esztétikai élményről nem tudok beszámolni, sem az épített, sem a természeti környezet sem szolgált különösebb látnivalóval, még az erdei szakaszt sem mondanám festőinek. 0 pont

(Itt jegyzem meg, hogy a rendezők az elején többször felhívták rá a figyelmet, hogy a start után összeszűkül a pálya, és legyünk óvatosak. Ugyanakkor elég lett volna száz méterrel odébb tenni a starthelyet, és széles úton indulhatott volna a verseny.)

2. Útvonal (-1 – +2)

Nekem viszonylag egyértelműnek tűnt az útvonal, bár kétségtelen, hogy legtöbbször volt kit követnem. Egyetlen pont volt, ahol futottam szembe az irányítóval, aki kétfelé mutatott, és míg az orra elé nem értem, nem volt képes egyértelműen jelezni, hogy merre kell mennem. Tudok viszont olyanról, aki leszakadt az előtte haladóktól, ezért kétszer is rossz irányba ment, és jelentős többletet kellett futnia. Mivel nem voltam jelen, és nem tudom, mennyire volt az ő figyelmetlensége, mennyire a szervezők hibája, ezért pontot nem vonnék le, de nem is adok. 0 pont.

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

A frissítőpontok viszonylag sűrűn követték egymást, minden másodiknál volt izo és némi rágcsa is, a többinél csak víz. Sajnos a pontokon nem mindig álltak a helyzet magaslatán. Az első pontnál például egyáltalán enm volt kiöntve víz, amikor odaértem – szerencsére ilyen többször nem fordult elő. Volt viszont, aki arról számolt be, hogy mire az erdőben való frissítőponthoz ért, ott nem volt víz. (A maratonistáknak még egyszer el kellett ott menniük – részükre a második körre ez a frissítőpont megszűnt?) Sajnos a víznek több helyen kesernyés, klóros íze volt – ilyen rossz vizet frissítőnél csak tavaly, a Délibábon kaptam. 0 pont

4. Csomag (-1 – +2)

Az indulócsomag a rajtszám, a befutó az érem volt. 0 pont

5. Póló (-1 – +2)

Nem volt. 0 pont.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2) 

Voltak öltözők, állítólag zuhany is, bá nem túl bizalomgerjesztő külsejű. Meleg vízről nem tudok, de legyünk jóindulatúak, vegyük úgy, hogy volt. (Ha valaki tanúsítja, hogy nem volt, leveszek egy pontot.) 2 pont

7. Ár (-1 – +2)

Előnevezni még négy nappal a rajt előtt, 22-én is lehetett, ekkor a nevezés 2000 forint volt. Ez igazán nem sok, bár a versenyen túl tényleg semmit nem kap érte a versenyző. A helyszínen viszont már 4000 volt a nevezés, ez viszont nem kevés ahhoz képest, hogy semmi különös nem jár érte a versenyen túl. 1 pont

8. Extrák (-1 – +2)

Ez a pont lehetne az, ahol a rendezvény kaszálhatna: a befutó után gazdag frissítőasztal, dinnyével. Az ígéret szerint csapolnak sört is (dinnyére sört?), de már bent van a teljes félmaratoni mezőny, mire felállítják a sörcsapokat. Felkígyózik mögé a sor, de a csapból csak habot tudnak nyerni, ezt öntögetik szét a poharakba, ami leülepszik, az lesz a sör. Kb. fél óra álldigálás után felmértem, hogy ha el is jutok a csapig és kapok sört, akkor az is langyos lesz. Inkább lemondtam a sörről, és körtelevet választottam (lehetett volna almát is), azért nem kellett sorba állni. Persze az is langyos volt. Volt még gulyásleves is, aki kivárta, azt mondta, nagyon finom volt. A célba érkezésünk után két órával azonban ennek még nyoma sem volt, mint utólag kiderült, még vagy két órát várhattunk volna rá a poros sportpályán a hőségben. Inkább a strandot választottuk. (Akik nem, azok nagyon dicsérték.) Mindenesetre extrák tekintetében olyan volt a rendezvény, mint az okos lány: hozott is ajándékot, meg nem is.

Csipes időmérés nem volt, és hétfőn azt ígérték, hogy az eredmények szerdán (!) kerülnek fel a honlapra. 1 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

Bár nyilvánvaló, hogy az országút mentén nem álltak végig tömegek, sőt, a településen belül sem törődött velünk a kutya sem, a versenynek jó hangulata volt – ez inkább a családiasságának volt köszönhető. A rendezők nagyon kedvesek és jóindulatúak voltak. 2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

Úgy érzem, ez a verseny semmi olyat nem nyújt, amiért feltétlenül érdemes lenne elmenni. Általában bármelyik kisvárosra azt mondanám bárkinek, hogy hát elmész, legalább egyszer megnézed – lehet, hogy nekem volt pechem, de Jászberényben semmi olyat nem láttam, ami legalább  picit megérné a látogatást. Persze lehet, hogy ez az én balszerencsém – de ha láttam volna ilyet, az első pontnál kellett volna pontlevonással élnem, hiszen a pálya ezt a feltételezett látnivalót elkerülte. 0 pont

Összegzés

Összesen 6 pont. Alapjában véve nincs baj a versennyel, bár a frissítésen és – mások tapasztalatai szerint – az útvonaljelölésen lenne mit javítani. Sajnos ahogy a Győr–Lipót és a Nagyatádi „kétharmadmaraton” esetében is szóvá kellett tenni, a távval itt is bajok voltak: a 2. kilométer jelével már 1,7-nél találkoztam (az elsőt nem láttam), a teljes táv kb. 20,6 km lehetett – ez pedig nem félmaraton. Míg azonban a másik két verseny távja nem olyan gyakori, hogy az ember összehasonlítási alapnak használja őket, a félmaraton esetében igen is fontos lenne a táv egészen pontos kimérése.

Értékeljétek Ti is a versenyt! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr804735929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása