Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Októberveszt

2013.10.21. 07:55 Vitja

131020-280px-Olympiastadion_Muenchen.jpgAz előjelek kedvezőek voltak. Tavalyi teljesítményemet, mind a Suhanj!6-on, mind a NIKE FM-en felülmúltam idén és az edzéseredmények is azt mutatták hogy jó az út, amin haladunk, így bizakodással telve utaztam el Münchenbe. Lássuk mi is történt ott.

 Mielőtt az események sűrűjébe csapnék, fontos felidézni, hogy miért pont oda és miért pont akkor, amikor itthon is futhatnék a klasszikus távon. Nos a helyszínválasztást még a júniusi Zugspitz Basetrail-en szerzett benyomások inspirálták. Viszonylag gyakran járok Némethonban és mindig pozitív energiával feltöltve érkezek haza, így volt ez nyáron is. Münchenben ugyan voltam már egyszer az Oktoberfest-en, de amikor utam arra vitt, mindig átutazó voltam, lévén, hogy ide úgy is könnyen eljut az ember, így pont ideje volt, hogy ismét oda utazzak. Döntésemben nagy szerepet játszott az is, hogy a cél az olimpiai stadionba vezet.

Egyébként sem most fordult  először elő, hogy nem a hazai pályát választottam, 2010-ben Berlinben, 2011-ben Kassán történt meg, hogy a pesti versennyel egyidejűleg rendezték a maratont. BP-Maratont már kétszer is futottam, igaz még a múlt évezredben, sőt úgy készültem, hogy harmadszor is megpróbálom, de miután beneveztem hamar rá kellett jönnöm, hogy egy újszülött és egy 2 éves lurkó mellől nem nagyon tudok több órát kiszakítani a felkészülés során, így nevezésem prolongálása mellett döntöttem, A BSI-ben meg is nyugtattak, hogy semmi gond, bármikor felhasználhatom a nevezésemet. Nos, mikor erre sor került volna, közölték, hogy sajna erről lekéstem, a nevezési díjamat lenyúlták már. Ismerve  a sportiroda nevezési díjainak mértékét és a versenyeken indulók sokaságát nem hinném, hogy pont az én 2004-es pénzem billenti helyre a cég pénzügyi egyensúlyát, pedig szívesen felajánlanám azt egy nemes célra.

BV_JB.jpegA tavaly őszi drezdai versenyre már sikerült "behülyítenem" egykori osztálytársamat Bazsit, igaz akkor még csak a félmaratonra vállalkozott, míg idén egy közös futásra is sikerült rávennem. Sőt, azt a megtisztelő felajánlást kaptam, hogy náluk töltsem a verseny előtti napot. Nem okozott nagy dilemmát, hogy  a meghívásnak örömmel tegyek eleget. Sajnos most úgy alakult, hogy családom nem tudott elkísérni, így egyedül utaztam a Kálmán Imréről elnevezett éjszakai vonattal. Este 9-kor indultunk útnak és a hálókocsiban hamar álomba merültem. Viszonylag korán ébredtem és az érkezés előtt arra döbbentem rá, hogy pont 21 évvel ezelőtt 21 évesen jártam erre. Ha akkor sikerül  a randi pont akkori Önmagam várhatna rám.  Ez egy kicsit elgondolkodtatott.

  Münchenbe érkezésemet követően alig 10 percem volt arra, hogy felszálljak Hamburgig száguldó ICE-re (Intercity Express). A német TGV sokszor a 200-at megközelítő sebességgel  alig másfél óra alatt repített el Nürnbergbe, aminek köszönhetően 9 körül már Ágika szervírozta is a fehér virsliket. Bazsiék Nürnberg közelében Herzogenaurachban laknak. A hely híres szülöttjei a Dassler fivérek, így nem meglepő, hogy itt található mind az Adi által gründolt Adidas, illetve Rudi alapította Puma (eredendően Ruda) sportszergyártó cégek főhadiszállása is.

Természetesen megvizslattuk a legfrissebb sportruházati trendet, majd a szénhidrát raktárakat spenótos lasagnával töltöttük fel. Este még megbeszéltük, hogy másnap okosan, visszafogottan indulunk.

way3.jpegVasárnap hajnalban pont 6:21-kor csaptunk a lóerők közé és a napfelkeltében gyönyörködve haladva 8 óra után nem sokkal pillantottuk meg az Allianz Arénát, majd az Olimpiai parkot is könnyűszerrel megtaláltuk. A legtöbb versenyen már nincs lehetőség arra, hogy a rajtcsomagot a versenynapján átvegyük, itt ebből nem csináltak problémát, sőt flottul ment minden, a rajtszámot helyben nyomtatták. A stadionba leadtuk a csomagokat, majd 1500 méterre lévő rajthoz siettünk. A müncheni Olimpiai-stadion egyébként lenyűgöző. Ahhoz képest, hogy 1972-es játékokra készült, ma is modern, mondhatni futurisztikus hatású alkotás. Érdekesség, hogy a mezönyt 20 perces késleltetéssel 3 részben rajtoltatták, az első csoportba a 3:30-as célidőben reménykedőket, a másodikba a 4 órán belűl teljesíteni vágyókat, míg a harmadikba az első kettőbe nem indulókat és a váltókat rajtoltatták. Ez a verseny egyben a német bajnokság is, így Berlin után két héttel igen komoly mezőny várta a rajtjelet.

Mi úgy döntöttünk, hogy az első etapban indulunk elkerülve a lassító kerülgetéseket. Minden ideálisan indult, kora reggel a pályát egy kiadós zápor tisztította meg, de a rajt előtt verőfényes napsütés és 10 fok várt minket. A megbeszéltek szerint igyekeztünk visszafogottan indulni, könnyednek és lazának éreztem magam. Bazsi jelezte, hogy egy kicsit gyorsak vagyunk, így visszafogtuk kissé a gyeplőt. A pálya nagyon szép volt, 3 kilinél a harcosok tiszteletére emelt diadalív alatt áthaladtva a belvárosba értünk, majd alig egy kilométer után egy fordító következett és egy csodás parkba vezetett az utunk, majd 9000 méteren át. 5:00 és 5:15 között csippant az óra jelezve, hogy egy-egy kilivel közelebb vagyunk a célhoz. A parkból kiérve átkeltünk az Isaron majd a villamossínek között egy kaptató következett, ahol beértek a szokásos sleppel érkező 3:30-as iramfutók. Bazsi jelezte, hogy nemsokára jön, így 17 kilitől a magam útját jártam.

1377250_10151727682057831_1559679283_n.jpgAmi a frissítést illeti, 5 kilinként vízzel, illetve Vitalyte nevezetű elektrolitokat tartalmazó itallal hidratáltunk, később elvétve banánnal is kínáltak, majd 28. kilinél egy számomra ismeretlen GLU névre hallgató géllel dobtak meg. Igazság szerint 10 kilinként szopogattam el egy-egy powerbar zselét, így erre az új típusra nagyon nem is volt szükségem, de ha már a kezembe akadt 30-nál a kávé  ízesítésű "Espresso Love" csúszott le. Ez fatális hibának bizonyult, egyből a boxutcában találtam magam. Megkönnyebbülve úgy gondoltam, hogy túl vagyok a nehezén, szerencsémre Bazsi is megérkezett, így a pálya egyik legimpozánsabb részén ismét együtt haladtunk. A Városháza mellett Kolónak hála magyarok buzdítottak, Bazsi utólag említette, hogy aktuálpolitikai megjegyzés is hallatszott a miniszterelnök távozását sürgetően, ami nekem nem tűnt fel.

stadio1.jpegA boxutcás kiállást követően a közérzetem nem sokat javult, sőt a gyomrom igen csak háborgott, jeleztem Bazsinak, hogy ismét ki kell álljak egy kis időre: touch down! Lényeg a lényeg, éreztem már jobban is magam, de ezzel egy maratonon nem szoktam túl sokat foglalkozni. A kényszerpihenőt követően a motort ismét próbáltam felpörgetni, de éreztem, hogy a futóművek kissé görcsössé váltak, így kénytelen voltam alacsonyabb fokozaton folytatni. Ekkor tudatosult bennem, hogy a PB expressről ezúttal lemaradtam. :( 

A körülményekhez képest próbáltam pozitívan felfogni a történteket, az idő szép volt és a visszafojtott motor 6:30/km körül döcögött. Lassan, de biztosan közeledtem az Olimpiapark felé. Koló jutott eszembe, nem emlékszem, hogy volt olyan versenye, ahol csak félgázzal haladt volna, így nesztelenül, de már meztelenül érkeztem a stadionba, az óra 04:04:52-t mutatott.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr855588524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shortstack 2013.10.21. 09:55:50

Octoberfest = Oktoberfest, de egyebkent gratu!

Vitja 2013.10.21. 10:49:26

@shortstack: A cím szójátékot foglal magában utalva a müncheni milliőre (oktoberfest),illetve a futás várakozásomhoz viszonyított eredményére).
Egybéként köszi.

shortstack 2013.10.21. 10:54:26

@Vitja: Nem a cimre gondoltam, ertem am a viccet! :)
Hanem erre: "Münchenben ugyan voltam már egyszer az Octoberfest-en"

Vitja 2013.10.21. 18:06:14

@shortstack: Danke sehr, korrigiere ich.

iramszarvas 2013.10.29. 20:40:30

Azért egy négy óra öt perces eredmény, különösen egészségügyi problémákkal nem olyan nagyon kínos, hogy sztriptízzel kelljen büntetni érte a szervezőket.

Egyébként felteszem, hogy GU volt az említett zselé, abból van Espresso Love (guenergy.com/store/guenergygel-original.html/). Mi ezt kaptuk Radenciben, sajnos most Ljubljanában nem volt. Viszont épp az Espresso Love-nak köszönhetem, hogy olyan szépen feldobott az UB utolsó szakaszán. Szerintem a zselé önmagában ritkán hibás, viszont zselét nem keverünk isóval! Inkább ez lehetett a hiba.
süti beállítások módosítása