Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Sportszelet vagy amit akartok - 1. Primavera Trail

2017.05.27. 12:25 Vitja

sportszelet.jpg

 Az MSTSZ rövid távú terepfutó bajnokság II. fordulója Vársonkolyosra vezetett, ahol pont két héttel a Bükki Hardot követően, a most debütáló  Primavera Trail nyújtott lehetőséget az ismételt megmérettetésnek. Az indulókra ezúttal a 45,3 km-es pályán 2500 méter szint leküzdése és sajna mocskos, esős idő elviselése várt.

plakat.jpg

Mindig nagy várakozással tölt el a tudat, ha új helyre juthatok el. Most sem volt másképpen. Az erdélyi /a kekeckedők kedvéért, partiumi/ Királyerdő megismerése várt ránk ezúttal. Nagyvárad közelsége óhatatlanul Ady Endre szellemét is megidézte.
20170318_071310.jpg
Bár "minden, a bajnokságba, szabályosan benevezett versenyzőt, a szövetség a saját költségén elvitt a versenyre és haza is hozta őket", nem volt kérdés, hogy inkább ismét a Váci Jedik hívó szavának engedtem. Kingi, Mester, Veri és Anti között utunk Vársonkolyosra, a körülményekhez képest gyorsan, ám annál fárasztóbbra sikeredett. A majd 5 órás utazás kissé megviselte derekamat és a lábaimat.
Minimál projektről lévén szó ezúttal a Drakula gróf szállóda konferenciatermében saját hálózsákunkban hajtottuk álomra fejünket. Egy beázás okozta folyamatos csepegés ellenére az alvással nekem nem volt gondom, igaz voltam már pihentebb is verseny előtt.
A verseny előtt sikerült Szokolszky István tájékoztatását is megismernünk, aki a pályát egy "összenyomott Mátrabérchez" hasonlította, utalva a fizikai paraméterekre. Megtudtuk azt is, hogy a szervezők az első megrendezés ellenére nagyon sok támogatást kaptak a helyi hatóságoktól is biztatva őket abban is, hogy a régióba sok látogatót vonzanak az új rendezvény kapcsán. (Nálunk ez sajnos nem így működik, ha jól tudom hónapokon át kell könyörögni a szükséges engedélyek kiadásáért, sőt nem egyszer mondva csinált okokra hivatkozással tagadják meg a hozzájárulást.)
maszas.jpg
A rajtot követő 1,5 km-en, ami Sebes-Körös mentén javarészt egy vasúti töltésen haladt, próbáltam bemelegíteni egy hatalmas sziklamászáshoz; kevesebb, mint 1 km alatt 250 szintet emelkedtünk. A vádlik ki akartak szakadni a helyükről, ilyet korábban még nem éreztem. Ezt követően lejtmenetben sem volt egyszerű talpon maradni. Sok sík pihentető szakasz a verseny során nem nagyon adódott. Összességében 2700 m szintet másztunk meg, ebből az első 10 km-re jutott majd 1000 méter, miközben a zuhogóra váltó eső és a széllökések sem fokozták jókedvünket. Igaz, a haddelhadd csak 18 km után kezdődött, mikor a gyorsan kialakult sár is komoly akadályt jelentett a Naszály oldalazós ösvényéhez hasonló pályarészeken. Ekkor áldottam a gondolatot, mikor eszembe jutott, hogy botot is kéne vinnem, igaz a hólánccal sokkal jobban jártam volna. Így is gyök kettővel haladtam, volt hely ahol csak négykézláb. Ady szavai ("Elvadult tájon gázolok", "lehajolok a szent humuszig") most is aktuálisak voltak.
nagyi.jpg
A Sebes-körös völgyének szépsége még így is magával ragadó volt. Ide szép napos időben is el kell egyszer jönni!
A futható részeken igyekeztem haladni, ami az aktuális edzettségi állapotomhoz viszonyítva többé-kevésbé sikerült is. Az utolsó 15 km-en az életveszélyesnek tűnő függő-hidas átkelések, majd a patak átgázolások még színesebbé tették az élményt. A jó hír, hogy a kezdeti megpróbáltatások ellenére a végén most sem fogytam el, a 144-es átlagpulzus jól jelzi, hogy sok helyen azért nem tudtam megfelelően haladni. A 2700 méter szinttel tarkított 46,17 km-t 7:11:43 alatt nyomtam le.
fuggohd.jpg

Edző- és útitársaim lélegzetelállító eredménye /Kingi és Veri bronzérme, Mester és Anti 4-5. helyezései / magért beszél, remek látni, hogy a szorgos minőségi munka meghozza a gyümölcsét, bár nem igazán értem, hogy mi a jó abban, hogy majd két órával hamarabb érnek a célba, hogy aztán csak rám várakozzanak. :)

A versenyt követően tett nyilatkozatomat ("Ha egy szintgyűjtő edzőversenyként tekintek a tegnapi napra, nincs ok a panaszra, igaz még túl frissek az élmények ahhoz, hogy azt mondjam, hogy minden évben itt a helyem.") még most is fenntartom, ugyanakkor ajánlom mindenkinek a versenyt, hiszen a szervezők a kezdeti problémák ellenére nagyon színvonalas versenyt teremtettek, így a folytatás sikerében is biztos vagyok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr1912404507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása