Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

-20. hét

2012.02.10. 08:00 iramszarvas

Vészesen közeledik a nulla, és megkezdődött a szezon.  Túl vagyok az első versenyen, és közeledik a következő. Itt az ideje, hogy komoly terveket csináljak, legalább az elkövetkező néhány hétre.

Kaposvár

Regősné Kiss Edit felvételeA kaposvári versenyről nagyjából már beszámoltunk, így most csak arról, hogy a személyes szemszögemből hogy nézett ki a dolog. Az első komoly dilemma az öltözködés volt. Leginkább attól féltem, hogy hideg szél fog fújni, ezért a szélálló bicajoskabátom vettem fel, illetve egy teljes arcot védő sísapkát. Az előbbi is túlzásnak bizonyult, de különösebb gondot nem okozott – az utóbbi annál inkább. Végül a harmadik kilométer körül (még az első emelkedő előtt) egyszerűen felrántottam a fejem tetejére az egészet. A másik dilemma az volt, hogy milyen cipőben fussak. Az út nagy része ugyanis aszfalton vezet, a terepcipőm arra túl kemény, de a hóban az a jobb. De már megérkezésünkkor nyilvánvaló volt, hogy az aszfalttal személyesen nem fogunk találkozni, így a terepcipő mellett döntöttem, és ez utólag is jó döntésnek bizonyult.

A versenytől különösebb eredményt nem vártam, egyfelől azért, mert ismeretlen volt a terep, és a szintkülönbségekről előre úgy sem tudtam mit gondolni. A másik, hogy a terepviszonyok kiszámíthatatlanok voltak, korcsolyázni pedig nem tudok. Szerencsére végül ideálisak lettek a viszonyok, a nap sütött, a hó kellemesen puha volt, egy-két szakasztól eltekintve nem volt olyan mély, hogy zavaróan süppedjen.  Az elején otthagytam Vityát, aki azt mondta, ő ezt is csak edzésnek szánta, és 160-as pulzussal szeretné végigcsinálni. Így aztán szinte végig előtte haladtam, arról foglmam sem volt, hogy mennyivel van lemaradva. Nem volt sokkal, annyira, hogy az utolsó domb tetején utol is ért, és a lépcsőn meg a meredeken leszáguldva szerzett vagy száz méter előnyt. Nekem beletelt vagy négy kilométerbe, mire ezt lefaragtam, de a célegyenes előtti gyalogos-felüljárónál  ismét sikerült elhúznia, így fél perccel utána, 1:59:47-es eredménnyel értem be. Tulajdonképpen szerencsém, hogy megelőzött, különben biztos nem értem volna be két órán belül. Utólag úgy gondolom, síkra és normál terepviszonyokra konvertálva ez egy olyan 1:45-ös félmaraton lehetett, szóval hoztam a szokott formámat, de fejlődést nem érzek. Ha viszont hozzáteszem, hogy ez egy héttel az 50 km-es futás után történt, akkor annyira nem aggódom.

Yours Truly, Roma

Bár szerencsére ez Kaposvárott nem mutatkozott meg, folyamatosan úgy érzem, hogy a túledzettség határán lebegek. Lehet, hogy túlparázom a dolgot, de minimum azt gondolom, hogy kevesebbet vesztek azzal, ha nem edzek az optimálisan intenzíven, mint azzal, ha kiütöm magam. Éppen ezért most pihenőt tartok (nem volt tehát se hegyezés, se gyorsítás, igaz, a kettlebellt nem hagyom abba). Azt azonban nem szeretném, ha átesnék a ló túlsó oldalára, éppen ezért úgy döntöttem, hogy előre betáblázom, mit fogok csinálni március 18-ig, a római maratonig hátralevő időben.

  • -19. hét: pihi
  • -18. hét: gyorsító ~ 10 km, 25-30km
  • -17. hét: gyorsító ~ 10 km, 50 km (Yours Truly, február 26.)
  • -16. hét: pihi
  • -17. hét: gyorsító ~ 10 km, 30-35 km
  • -16. hét: lazulás, 42,2 km (Maratona di Roma, március 18.)

Remélem, ez lehetővé teszi, hogy se a meglevő formámból ne essek ki, se túl ne hajtsam magam. Ebben az időszakban tehát a valódi hegymászások kimaradnak. Ennek ellenére persze lazább futásokra, eseményekre ezeken kívül is elmegyek.

 

Az 503 kilométerhez jön 21, azaz 524-nél tartok.

9 komment

Címkék: verseny edzésterv félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr804079714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.02.15. 14:14:47

a maraton előtti héten futsz még egy 30-35 km közöttit? jól értem???

iramszarvas 2012.02.15. 16:52:52

@ringsider: Ember tervez, isten végez... de így tervezem...

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.02.15. 18:10:49

@iramszarvas: az a romai maraton nem celverseny? Csak olyan varosnezo setakocsikazas??

iramszarvas 2012.02.15. 18:46:19

@ringsider: Nem érzem úgy, hogy pb-t futnék, örülök, ha a tavaly őszi eredményt kb. hozom. Nekem amúgy sem volt sosem éles határ edzés és verseny között. De egy egész hetet pihenek, szóval...

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.02.15. 19:29:25

@iramszarvas: ez nagyon durva,a heti edzesekhez kepest tul gyakram futsz nagyon hosszut,nem csoda ugy erzed a tuledzettseg hataran vagy...komoly ultrasok sem nagyon futnak a verseny elotti heten3-3,5 orat...hajra es ovatosan...

iramszarvas 2012.02.15. 23:01:22

@ringsider: Igazán nem tudom, mennyit kéne futnom és hogyan. De majd egyszer talán ráérzek. De végül is mindegy, annyit futok, amennyi éppen belefér.

iramszarvas 2012.02.15. 23:03:07

de azért kösz a hozzászólást, talán ez az első eset, hogy valaki érdemben igazán véleményt mond.
süti beállítások módosítása