Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Borvidék Félmaraton 3.0

2012.05.10. 15:44 Vitja

Még év elején élve a kedvezményes nevezési lehetőséggel Iramszarvas tavalyi élményeinek hatására is beneveztünk a szekszárdi Borvidék Félmaratonra. Itt nyílt alkalmunk először mind a négyen együtt versenyezni. Nézzük csak, hogy ízlett ez most nekünk! 

 

1. Helyszín (-1 – +2)

iramszarvas: Fantasztikus kilátás nyílik a hegyekről, lenyűgözőek a löszfalak között vezető utak, és Szekszárd belvárosa is igen hangulatos. 2 pont

Ugyanakkor szeretném megjegyezni, hogy nem jó, ha egy versenynek évente változik az útvonala, különösen, ha ilyen (nem síkon rendezett) versenyről van szó. Az ember szereti összehasonlítani az eredményeit, de ez egyszerűen értelmetlen, ha minden évben másfelé vezet a pálya. A tavalyiról én is úgy éreztem, hogy talán túl kemény is volt, a mostani is tetszett, de jó lenne lassan megállapodni...

Pannonfunk: Gyönyörű az útvonal, bár nem mindig tudtam csodálni, mert a futással voltam elfoglalva... De azért 2 pont

Ulrik: Nem is lehet vitás, hogy hány pontot adjak. A táj gyönyörű, az útvonal is csupa szép helyen vezetett végig. Volt itt minden, mi szem-szájnak ingere. Engem nem zavarna, ha jövőre némileg más útvonal lenne :) A rajt/cél terület szuper helyen volt. Ráadásul 8 km környékén is elfuthattunk ott. 2 pont 

VitjaAz általam rég nem látott megyeszékhely belvárosának szíve, a Garay tér kiváló választásnak bizonyult a rajt/cél zóna kiválasztása során. A borvidék szőlősorai és a közöttük megbúvó présházak, pincék remek atmoszférát varázsoltak. 2 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

iramszarvas: Az útvonal kijelölésével semmilyen probléma nem volt, de különösebb kihívásokkal sem kellett megküzdeniük a rendezőknek. 1 pont

Ulrik: Csatlakozom Vitja (lentebb olvasható) véleményéhez, hogy egy-két információs tábla jól fel tudná dobni a dolgot, főleg a megmászandó hegy paramétereivel. Teljesen rendben volt a kijelölés. Bennem mindössze annyi hiányérzet marad, hogy nem tudom, mennyi is volt az annyi. Ugyanis a legelső hivatalos infó szerint 21.3 km, az utolsó hetekben már 21.7 km, a kihelyezett 21 km-es tábla helye alapján 21.1-21.2 km, az órák mérése szerint (bár nyilván nem pontosak) 20.5-20.7 km volt. 1 pont

Pannonfunk: Szerintem nagyon jó volt az útvonal, igazából én még a lefele utakat is élveztem, mert a vályúkban lehetett szlalomozni. Megérdemli a 2 pontot.

VitjaKorrekt módon elkészített és elhelyezett "kilométerkövek" és a jól látható útjelek és megfelelő személyzet segítettek a tájékozódásban. Kaposvárhoz hasonlóan itt is hiányérzetem támadt: a kellő hely- és pályaismerettel nem rendelkezőknek a megmászandó emelkedők előtt nagyon jó lett volna olyan táblákat kirakni, ami megfelelően tájékoztatja az arra haladókat, hogy  mennyi lesz az annyi, esetleg röviden bemutatva a hely nevezetességét, milyen bor készül ott, kinek a pincészetéből (a reklám helye) stb. 1 pont.

3. Frissítés

iramszarvas: Víz, iso, banán: egy félmaratonon ennél többre nincs szükség. Volt, ahol fröccsöt is kínáltak: ezen csodálkoztam, mert a második Borvidéken ilyen nem volt, mert az első után sokan jelezték, hogy ez értelmetlen. Úgy látszik, van, aki igényli, de szerintem kifejezetten butaság, különös tekintettel a pálya sajátosságaira. De mindenki ott töri ki a bokáját, ahol kedve tartja... 2 pont

Ulrik: Nekem sem volt más igényem, mint víz és egy kevés banán. Ez viszont kellő gyakorisággal, kellő mennyiségben állt rendelkezésre. Ráadásul első osztályú kiszolgálással: csupa mosoly és biztató emberek. A kilátónál lévő pontnál (a sávelválasztó vonalon) álló lány mosolya duplán doppingoló volt :) 2 pont 

Pannonfunk: A végére elfogyott az izo. Szerencsére azért egy félmaratonon ez nem volt annyira szükséges, de ha nincsen az a pár bárányfelhő, én lehet, hogy megborulok izo nélkül. Véletlenül beleittam egy fröccsbe, amire azt hittem, hogy izo, hát, kavargott is utána a gyomrom. Ez így nekem nem volt tökéletes, 1 pont

Vitja: Mivel én csak vizet fogyasztottam, az én igényeimet maximálisan kielégítette a megfelelő rendszerességgel és helyeken létesített frissítőpontok kínálata. Ha jól láttam iso és banán is várta a frissülésre vágyókat. 2 pont

4. Csomag

iramszarvas: A rajtcsomagban egy palack bor (választható, és nem gagyik! pl Vesztergombi Kékfrankos, Eszterbauer Pinceátlag), csemegék,  a befutóban másfél literes ásványvíz, fröccs, zsíros kenyér... Az érem nem szokott érdekelni, de most meg kell említenem, hogy rendkívül tetszetős. 2 pont

Ulrik: A helyhez, a versenyhez tökéletesen illő volt a rajt/célcsomag. Nem vagyok nagy boros, de jó lesz majd elkortyolgatni. A végén nagyon jól esett a víz és a zsíros kenyér. 2 pont

Pannonfunk: Rajtcsomagban bor a szokásos gyümölcslé, energiaszeleteken felül, befutócsomag külön nem volt, csak víz, de volt még zsíros kenyér, fröccs, szóval dínom-dánom. Bár a kísértet ízű müzliszelet elég durva volt, de kaptunk egy szép érmet is, így a pozitívumokra való tekintettel ez 2 pont

VitjaA rajtcsomagot legalább 5-6 féle fajtából választható szekszárdi bor, ivólé, müzli szelet és egy csoki alkotta. Míg a célban egy 2 literes ásványvíz, kiváló zsírosdeszkák és az "i"-re pontot feltevő fröccs várta a befutókat. A befutóérem is tetszetős volt, engem a tavalyi NIKE félmaratonin kapott éremre emlékeztet. Nem kérdéses a 2 pont.

 

5. Póló (-1 – +2) 

iramszarvas: Tetszetős, de egyszerű pamut. Az elején nagyon szerény kis felirat, hátul hatalmas Borvidék-embléma, a szponzorok logói nem zavaróak. 1 pont

Ulrik: szép pamutpóló, így a szabályok alapján 1 pont

Pannonfunk: Szép, de csak pamut, értékelési szabályaink miatt ez 1 pont

VitjaEz a hondurasi pamut póló bejön nekem, de a szabály az szabály... 1 pont

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2) 

iramszarvas:Zuhanyzó volt, bár ennyi emberre szűkös. Beszéltem olyannal, aki 8 km után sérülés miatt kiállt, meleg víz már akkor sem volt. 1 pont

Ulrik: megnyitották a köztéri mosdókat is a futók számára, bár az öltözőnél (zuhanyzónál) nagy volt a tumultus. Itt talán lehetne még valamit bővíteni. 1 pont

Pannonfunk: Nekem megfelelt, kellő számú WC volt. Zuhany nem volt. 1 pont

Vitja: A rajtzónában és a pályamentén is megfelelő számú vécé került elhelyezésre, és a téren lévő szökőkutat is sokan vették igénybe a célba érkezést követően. A közeli szálláshelyen sikerült a versenyt követően lezuhanyoznom, így arról nincs fogalmam, hogy e téren milyen lehetőségek várták az indulókat. 1 pont

7. Ár (-1 – +2)

iramszarvas: A bor és a póló együttesen biztosan behozza a nevezés árát. 2 pont

Ulrik: Nem is lehet kérdés a pontszám. Nem is volt drága, a befutócsomaggal és a lebonyolítással összevetve több, mint megfelelő. 2 pont

Pannonfunk: A bort még nem kóstoltam meg, de azért ha nem is hozza be a verseny árát, akkor is nagy részét kiteszi a nevezési díjnak. A póló is jó, szóval ez megint nem egy lenyúlós BSI verseny volt. Sőt, talán még útdíjat sem fizettünk az önkormányzatnak, mert 10-20 szaladgáló órákra feltartotta a belvárosi forgalamat... 2 pont

Vitja: Maga a bor többe kerülhet ... 2pont

 

8. Extrák (-1 – +2)

iramszarvas: Az útvonalon több helyen is fényképeztek, a fényképek a honlapról elérhetők. Sajnos a képek elég kicsik, és a kikeresésük is körülményes. Persze elvben ajándék lónak ne nézzük a fogát, de valamivel motiválni is kell a szervezőket. 1 pont

Ulrik: a hely és a vendégszeretet volna maga az extra, bár ezeket a szempontokat fentebb már figyelembe vettük. 1 pont

Pannonfunk: Extraként lehet említeni a helyiek vendégszeretetét, a nemhivatalos frissítőpontokon felül is több helyen kínáltak fröccsel. Bár én nem fröccsöztem, már a gesztus is nagyon szívmelengető volt. 1 pont

Vitja: A bort ugyan a csomag részeként már értékeltük, azonban itt sem hagyhatjuk szó nélkül. Az igazi extrát azonban nekem Kárpáti Józsi felvezetése jelentette. 2 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

iramszarvas: Ez az, amikor egy fél város az Eseményért van. Az egyik legjobb hangulatú verseny, ahol valaha is jártam, és két egymást követő évben is hozta a színvonalat. 2 pont

Ulrik: A hangulat leírhatatlan. Már a rajtzónától kezdve, végig az útvonalon. Mindenkiből sugárzott a jókedv, ami nem csak a helyi nedűnek volt köszönhető. Egyszerűen átjárta az egész napot ez a kellemes, vidám kisvárosi hangulat. Egy szóval: CSÚCSSZUPER!  2 pont

Pannonfunk: A hangulat viszont megint frenetikus volt, köszönhetően mind a DK Teamnek, mind a Hello Pisty csapatnak, no meg a többi ismerősnek. Igaz, hogy nem volt rakpart, ahol hosszan lehet lesni a szembejövőket, de a kilátóba való felfutás ilyen volt, itt pacsiztam is sokakkal. Természetesen 2 pont

Vitja: Az út menti fröccskínálók, rézfúvós, a szívüket-lelküket kiadó szervezők és a versenyt magukénak tudó helyi lakosok biztatása mindenképpen 2 pontot érdemel.

 

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

iramszarvas: Csak ajánlani tudom. Ha valakit riasztanak a szintek, próbálja meg váltóban. Aztán majd egyszer egyedül is... 2 pont

Pannonfunk: Nagyon jó hangulatú verseny, amiben az emelkedők elég kemény kihívások, de én minden emelkedő előtt mosolyogtam, és vissza kellett fognom magam, hogy ne ordítsam, hogy RÁKENRÓLL! 2 pont

Ulrik: Nem is lehet kérdés, hogy ajánlom-e másnak, mert IGEN! Nem kell, hogy a szintek elriasszanak bárkit is. Annyira azért nem vészes és nem is voltak nagyon hosszú szakaszok a pályán. A hangulat, a környék, a táj és a teljesítés öröme minden nehézségért bőven kárpótol. Jövőre újra megyek! :) 2 pont

Vitja: Valóban az ország egyik legjelentősebb borvidékének hangulata határozza meg a versenyt. A terep nem könnyű, de ezért is szerethető. Ezen a versenyen induljon mindenki, aki szereti a szép tájakat és a helyiek kedvességére, vendégszeretetére vágyik. 2 pont  

Összegzés

iramszarvas: 16 pont, nem véletlenül az egyik kedvenc. Némi erősítés zuhanyfronton, egy erősebb szponzor jobb pólóhoz, valami szellemes megoldás a képek kereséséhez, kicsit nagyobb méretben feltölteni az eredetileg amúgy is bizonyára nagyobb képeket, és verhetetlen lesz a vidéki városok versenyei között.

Annyi még felmerült, hogy sokan szívesen boroznának a verseny után, és még egy napot maradnának a városban, ha a verseny szombaton lenne. A vasárnapi rendezéssel a város feltehetően nem csekély idegenforgalmi bevételtől esik el, a futók pedig lemaradnak egy további szép élményről. Érdemes lenne a kérdést átgondolni.

Pannonfunk: 16 pont. Nem véletlenül.

Ulrik: 16 pont. Egy-két részterületre lennének ötleteim nekem is, de így is szinte tökéletes volt a verseny, amiért köszönet a szervezőknek! 

Vitja17 pontot szükséges kommentálni? Ha sikerül a városatyáknál a szombat kora délelőtti időpontot kibrusztolni, úgy egy szombat esti pincelátogatással és/vagy borvacsorával lehetne még fokozni a jót.   

 

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr184495359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása