Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Nike Budapest Félmaraton értékelése

2012.09.26. 08:00 Vitja

1996. óta majd (csak 1997-ban nem) minden évben elindultam ezen a versenyen, így ún. jubileumi futó lettem. Idén tehát 16. alkalommal álltam rajthoz. Bloggertársaim közül az elmúlt két évhez hasonlóan Iramszarvas idén is izgatottan várt a rajtjelre, Ulrik a Suhanj csapatát segítette szervezőmunkájával, míg Pannonfunk, ha jól tudom nem érezte szükségét az indulásnak. Nézzük csak, milyen is volt ez a verseny:

 

1. Helyszín (-1 – +2)

iramszarvas: Nagyvárosi turistaútvonal. 2 pont

Vitja: Budapest, te csodás! Hősök tere, Andrássy út, Lánchíd, rakpartok lenyűgöző látványt jelent, nem véletlen a verseny népszerűsége a külföldiek körében is.  2 pont  

2. Útvonal (-1 – +2)

iramszarvas: Gond egy szál se, de valószínűleg akkor sem tévedtünk volna el, ha nincs jelezve. 1 pont

Vitja:  Az útvonal biztosítása, kijelölése az indulók jelentős számára tekintettel komoly létszámú önkéntesek segítségével sikerült megbízhatóan megoldani. 1 pont 

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

iramszarvas: Nekem úgy tűnt, minden volt, ami kellett. Érdekes újdonság a zacskós víz, melynek vegyes volt a fogadtatása. Sokakat zavart, hogy az eldobált zacskókon könnyen el lehet csúszni. Szerintem viszont a zacskókat eleve nem kellene az útra dobni, és a poharakat sem. Ideje lenen értelmes megoldást találni a szemét problémájára – a dolog nem kis részben magukon a futókon múlik, de az ő együttműködésük érdekében a szervezőknek kell valami megoldással előállniuk. 2 pont

Vitja:  Víz (egy helyen zacskós), iso, szőlőcukor, banán. Ismerve a korábbi versenyek széles választékát, nevezzük ezt elégségesnek. 1 pont

4. Csomag (-1 – +2)

iramszarvas: Az indulócsomag kifejezetten szegényes, a befutó so-so. Azért az ország egyik veeztő versenyétől az ember többet várna. 1 pont

Vitja: Szóróanyag, müzliszelet, egy kis csoki, víz, gyümölcs, érem. Semmi extra. 1 pont

5. Póló (-1 – +2)

iramszarvas: A Nike úgy gondolja, hogy túlságosan megdrágítaná a versenyt, ha technikai pólót adnának, gyengébbel meg nem akarják kiszúrni az indulók szemét. Az utóbbival egyetértek, az előbbire csak azt tudom mondani, hogy ami megy a szponzoroknak Prágában vagy Kassán, az mehetne Budapesten is. (A futóklubban adott póló szép gesztus, de nem vonható be az értékelésbe, mivel nem mindenkit érint –  külföldi vagy vidéken távolabb élő versenyzők ebből eleve ki vannak zárva.) 0 pont

Vitja: Tetszetős, világító sárga, technikai. Igaz a borsos nevezési díjon felül + 5.000,- Ft volt az ára. Ilyen csak ezen a versenyen van, pontosan 2006 óta. Pofám leszakad. A NIKE-éknek nem, mert pofátlanok. -1 pont

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2)

iramszarvas: A Petőfi-csarnokban volt zuhanyzási lehetőség, még meleg víz is volt, és állítólag nem is kellett sokat várni. Én mondjuk nem éltem vele, de azt kell mondanom, jelentős lépés az előző évhez képest, amikor csak egy fülledt öltözősátor volt. 2 pont

Vitja: Nagy öltözősátor volt felállítva, az egyéb zuhanyzási, mosakodási lehetőség állítólag a PeCsába biztosított volt. 1997-ben a Szecskában oldották meg.  1 pont

 7. Ár (-1 – +2)

iramszarvas: Korán neveztem, ráadásul törzsfutó-kedvezménnyel. Ennek ellenére nem érzem, hogy a versenyen túl kapott dolgok elérnék a nevezési díj mértéket. 0 pont

Vitja: Na ez a rablás, lehúzás. -1 pont 

8. Extrák (-1 – +2)

iramszarvas: Semmi nem jut eszembe. 0 pont

Vitja: Nem emlékszem, hogy lett volna. 0 pont 

9. Hangulat (-1 – +2)

iramszarvas: Szerintem remek volt a hangulat. 2 pont

Vitja: Korábban rengeteg zenész, művész biztatta a mezőnyt. Most a lelkes barátok, családtagok és Péter Atin és a váltópontokon foglalkoztatott spíkereken kívül egy-két DJ és egy dobos csapat "lézengett".  1 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

iramszarvas: Sajnos a nagyon rossz ár/szolgáltatás-arány ellenére azt kell mondanom, hogy aki még nem próbálta, az egyszer mindenképpen tegye meg. Tudnék több külföldi alternatívát is ajánlani, de ott a szállás és az útiköltség még feljebb srófolja az összköltségeket. (Vidékiek esetében persze ez sem feltétlenül igaz, és ha valaki amúgy is utazna az adott helyszínre...) 2 pont

Vitja:  Aki egy hatalmas tömegversenyen kívánja megmérettetni magát rengeteg külföldi futó között, annak itt a helye. 2, illetve 3 fős váltókra tekintettel rövidebb távok is teljesíthetőek. A helyszín elfogultság nélkül is magával ragadó. A versenyen az utóbbi évek klímája miatt - idén egy héttel később rendezték a korábbiakhoz képest - nehéz PB-t futni. Az egyik legdrágább hazai versenyről beszélünk, igaz, korai előnevezés alkalmával azért kedvezménnyel lehet élni.  1 pont

Összegzés

iramszarvas: A budapesti futó egyik éves alapversenye, bár tény, hogy az anyagiak miatt ezt a pozícióját földcsuszamlásszerűen veszítheti el – még akkor is, ha egyelőre egyre több a nevező. Ennek ellenére pillanatnyilag még a versenyév egyik sarkpontjának kell tartani. 12 pont

Vitja:  Nagy múltú verseny, a tömegével lenyűgöző látványt, élményt képes nyújtani. Sajnos a multinacionális névadó támogató utóbbi években tapasztalható sóher magatartása miatt sokat vesztett népszerűségéből. Ennek ellenére történelmi okok miatt én minden évben elindulok itt. 6 pont

Értékeljétek Ti is a versenyt! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr574800171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása