Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Kék korszak

2012.10.31. 08:00 iramszarvas

Nem olyan régen bemutattam, milyen cipőkben futok. Amíg a többiek a saját cipőikról szóló opusaikat fogalmazták, nálam kiöregedett a remek kis Adidas Response CSH 18, és már szegény Adidas Supernova Sequence 2 M is kiöregedőben van. Mindenesetre újabb lábbeliket kellett hadrendbe állítani, ami ugye nem éppen ősszel a legcélszerűbb, tekintettel az időjárás viszontagságaira. Így a Supernova egyelőre sajátos szerepet kapott, vissza is vonult meg nem is: esős időben még jó szolgálatot tehet. Kedvező időjárás esetén pedig két új társam van.

Adidas Response CSH 18, kb. 11500 ft

DSC06072_.JPGMire is cseréljünk egy jól bevált cipőt, ha nem egy ugyanolyanra? Sajnos az utódot nem sikerült annyira kedvező áron beszerezni, mint elődjét, de így sem panaszkodhatom. A korábbi változat piros mintáival szemben itt a kék dominál. Sajnos előre látom, hogy bármennyire igyekszem majd óvni, a fehér felületek hamar el fognak koszolódni, így már nem sokáig fog olyan kedvező esztétikai benyomást kelteni, mint most.

A Response feladata elsősorban a hosszú távok teljesítése lesz, a hétvégi hosszúkon kell majd helyt állnia. Erre alkalmassá teszi kiváló párnázottsága, kényelme.

Az előző Response egyébként valóban kibírta az ígért 1000 kilométert, és csak az utolsó alkalmakkor kezdtem érezni, hogy kezdi teljesen elveszteni azt a puhaságot, amit egy futócipőtől várunk. A Supernova sajnos nem bírja ilyen jól, már 800 km körül kezdtek jelentkezni az elöregedés jelei. Pillanatnyilag azonban nem zavar, mert keményebb kihívást is állítottam magam elé.

Nike Free, 25000 ft

DSC06073_.JPGTalán meglepő, hogy a szokásos kétszeresét is kifizettem egy cipőért. Ennek több oka is van.

Az egyik az, hogy a Nike-tól már elég sokat kaptam ingyen. Ott volt a rengeteg edzés (ahol ráadásul kölcsönöztem a cipőt, ami azt jelenti, hogy saját cipőim használatából annyit meg is spóroltam, amit ott futottam), plusz az edzéstervek. Biztos lenen az edzők között olyan, aki szívességből akkor is írna edzéstervet egy-két embernek, ha a Nike-tól nem kapna fizetést, de az biztos, hogy ennyi embert csak jóindulatból ők sem tudnának pátyolgatni. Arról nem is szólva, hogy honnan ismernénk őket? Én nem vagyok az a márkabolond típus, nem fogok állandóan csak Nike-t venni a futóklub miatt. Viszont úgy érzem, ha időnként veszek egy-egy Nike-t, aminek magasabb az ára annál, amennyit szívesen adnék érte, akkor gondolhatok a Futóklubra.

A másik fontos tényező az, hogy a Free nem egy átlagos futócipő. Most nem a minőségét szeretném magasztalni, csupán arra a tényre emlékeztetnék, hogy a Freeből hiányzik szinte minden, amiért egy futócipő futócipő. Na nem a szellőzésre gondolok, az több, mint remek, hanem a párnázásra. Márpedig a futócipőben mindig a párnázás az, ami tönkremegy, ezért kell 500–1000 km után kidobni, vagy szabadidőcipőnek használni őket. A Free viszont remélhetőleg ezek többszörösét is kibírja.

Amúgy is kacsintgatok a mezítlábas, vagy ahhoz közelítő futás felé, de egyébként sem árt, ha erősödnek azok az izmok, amelyeket a párnácskák elgyengítenek. A Freet rövidebb,maximum 10–12 km-es távokon használom (legalábbis egyelőre), s mivel amúgy is 130-as pulzuskontrollal totyogok, aligha fogom vele gyorsan szétverni a lábam. Azt viszont tényleg érzem, hogy bizonyos izmok keményebben dolgoznak. Magukról az edzésekről viszont majd legközelebb.

Szólj hozzá!

Címkék: cipő

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr794879455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása