Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Feltámadunk!

2012.11.02. 08:00 iramszarvas

Legutóbb három hete számoltam be arról, hogy miként futottam a maraton PW-met. Akkor azt írtam, hogy „fokozatosan ráállok a rendszeres, szinte mindennapos futásra, de csak könnyű rövideket fogok futni”. Mi valósult meg eddig ebből?

Legegyszerűbb, ha rögtön táblázatban összefoglalom az elmúlt időszak futásait. Minden esetben 130-as pulzushatárral végzett futásról van szó, általában viszonylag sík, de enyéhébb emelkedőktől, lejtőktől nem mentes futásokról van szó.

Dátum Táv (km) Átlagtempó (min/km)
október 14. 5 6:25*
október 15. 6 6:42
október 19. 6 6:33
október 21. 6 6:54
október 22. 11 7:21
október 23. 8 7:18**
október 24. 8 6:34
október 26. 10 6:42
október 27. 11 7:09
október 29. 6 7:11
október 30. 10 6:48
november 1. 20 7:36

*Kissé magasabb, 140-es átlagpulzus.
**Ebben benne van a Gellért-hegy megmászása, illetve az onnan való lefutás.

20km-es kelenföldi.pngLátszik, hogy a sebesség eléggé ingadozik, függetlenül attól, hogy a pulzus ugyanannyi. Ráadásul mindez elég gagyi, ha azzal vetjük össze, hogy augusztusban a hatóráson ugyanilyen pulzussal 6:43 volt az átlagom, és csak a 49. kilométeren volt hétpercesnél lassabb. Most a húszpercesnél már az ötödik kilométeren elértem a hét kilométeres lassúságot, a 18.-on pedig már nyolc perceseket „futottam”. Eredménynek legfeljebb azt mondhatom, hogy egészen hozzászoktam már ehhez a csigatempóhoz, és nem őrülök meg tőle. Sőt, ha egyenletes tempóban kocogok, van, hogy azért kezd el csipogni az órám, mert 124 alá ment a pulzusom... Tudom persze, türelem, meg rózsa, de egyelőre inkább azt érzem, hogy visszafejlődök. (Jobbra a mindenszenteki esős 20 km-es szülőföldemen, Kelenföldön. Arrafelé kocogásra igen alkalmas helyek vannak!)

intersport.pngOktóber 20-án elmentem az Intersport túranapra, a 29 km-es távra (ami kb. 27,5 volt). Tavaly félig-meddig futva csináltam végig, akkor 4:26 alatt csináltam meg, pedig akkor tényleg 29 km volt, és még el is tévedtem. (Akkor egyébként november 6-án volt!) Idén a pulzus miatt nem is akartam futással próbálkozni, és nekem volt igazam: a pulzusom az emelkedőkön így is felment 150 közelébe. Csak visszafelé, Pilisborosjenő környékén csináltam azt, hogy ha a pulzusom 110 alá esett, akkor elkezdtem kocogni, és ha elérte a 130-at, gyalogoltam tovább. Mindenesetre tanulságos a dolog, esélyem sincs arra, hogy 130-as pulzuskontrollal bármilyen terepfutáson elinduljak, még ambíciók nélkül sem. Ettől függetlenül a jövőben több túrát is tervezek, keresztedzésnek jó lesz.

Ha már keresztedzés: elkezdtem úszni. Megkerestem Oláh Andrást, mert szerettem volna járni az általa vezetett edzésekre. Ahhoz azonban nem volt meg a tudásom, hogy csatlakozzak hozzájuk, mivel gyorsban már egyáltalán nem tudtam úszni. Amit gyerekként megtanultam, azt már rég elfelejtettem. Vettem tőle három leckét, és ezalatt tényleg megtanított gyorsban úszni. Na persze bőven van még mit csiszolni a technikámon, meg nyilván gyakorlatot is kell szereznem a hosszabb távok legyűréséhez, de megnyugtató módon haladok előre. Kicsit féltem, hogy több nehézségem lesz, és Ulrikkal való ambiciózus terveimből hamar faragnom kell, de nem, egyelőre biztatóan alakulnak a dolgok. Annyira, hogy nemsokára rendszeresen fogok járni úszóedzésre, ugyan nem Andráshoz, hanem egy szintemnek megfelelő csoportba, de onnan is lehet feljebb kapaszkodni. Emellett terveim szerint heti még egy alkalommal fogok úszni, és ha néhány hónap alatt töredék olyan ütemben fogok fejlődni, mint kezdetben a futással, akkor  is nagyon jók a kilátásaim. Akkor már csak ezt a fránya futást kell majd rendbehozni valahogy.

Összegzés

A három hét alatt 107 km-t futottam, az eddigi 1794-hez hozzáadva ez 1901 km.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés úszás túra

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr784884091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása