Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Térdre kényszerítve

2015.02.20. 08:00 iramszarvas

Legutóbb arról számoltam be, hogy a 2015-ös évre nincsenek nagy terveim. Tulajdonképpen szerencsém, hogy a válságidőszak akkor következett be, amikor túlestem a régi tervek teljesítésén, és új tervek még nem igazán izgattak. Mostanában nem futok.

A legutóbbi posztban arról is beszámoltam, hogy bal térdemben érzett fájdalom miatt december közepétől egy hónap kimaradt, és csak január 14-én futottam újra. Sajnos nagyon lassan ment, de nem nagyon izgattam magam miatta. Január utolsó három hetében összesen tíz alkalommal tudtam futni, ezalatt kb. 127 km-t tettem meg. A terv nem ennyi volt, aznap még csak 9 kilométert tettem meg, és 20-25 volt tervben, de úgy tűnik, a hét bit megtelt, és bekövetkezetett a túlcsordulás. Épp a Margit-sziget déli csücskén fordultam, és ahogy felléptem a budai oldali rekortánra belenyilallt a térdembe – ezúttal a jobba. Gyalogolni tudtam, olyankor nem is éreztem semmit, de amint futni  próbáltam, újból jött a nyilallás. Szerencsére szokatlanul szép, napos idő volt, és haza tudtam sétálni. A helyzet sajnos pihentetéssel sem javult, ha futni próbáltam, azonnal jött a szúró fájdalom – időnként akkor is, ha csak lefelé mentem a lépcsőn.

is1_0001.jpgElkezdtem szervezni, hogy eljussak orvoshoz, de nem ment könnyen. Telt az idő, és végül inkább lemondtam a Böszmét, mert láttam, hogy semmi esély arra, hogy rendesen felkészüljek. Aztán végre eljutottam az orvoshoz, ahol alapos vizsgálaton estem át, és meg is röntgeneztek. (Az eredményt megkaptam egy cd-n, de meglepetésemre nem rendes képek voltak rajta, hanem egy halom szoftver, és az egyik mappában ugyan ott voltak a képek, de nem volt kiterjesztésük, így azt sem tudom, milyen formátumban vannak. Gimppel meg lehet nyitni őket, és akkor nagyon furcsán látszanak, bizonyos körvonalak felismerhetőek, de mint képek értékelhetetlenek. Ami itt oldalt látszik, az egy jpeg thumbnail, ami ekkorában volt a cd-n.) Maga a vizsgálat a röntgennel együtt kb. fél órába telt, és kb. annyiba került, mint a Böszme négy napjára a részvételi díj.

A vizsgálat során az derült ki, hogy a térdkalácsom nagyon kint van (ezt kéne látni a mellékelt ábrán – engem inkább az lepett meg, mennyire fent: azt gondoltam volna, a csontok közötti rést védi), ami egyébként részben a szokatlanul izmos combjaimnak (!) köszönhető. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a térdkalács csúszkál a combcsont alsó vájatában, de nálam túlságosan közel kerül a vájat külső részéhez, így a porcok összeérnek – ettől keletkezik a fájdalom.  screenshot-2.pngSzerencsére a probléma állítólag könnyen korrigálható, részben a térd alatt hordandó szalaggal (patellapánttal), részben gyógytornával (a külső combizom nyújtásával és a belső combizom erősítésével). Sőt, állítólag a pánttal akár fájdalommentesen futhatok is – na, ez a hét végén majd elválik. Mindenesetre ennyi kihagyás után a most vasárnapi YT-n aligha fogok 50 km-t futni, sőt az előző napi Forralt Borvidék 30-asa után még 25-öt sem. Ha jól megy minden, akkor talán májusra tudok visszajönni a korábbi formámba. De ha ez van, ennek kell örülni. (Mielőtt a rajongók csalódnának: a patellapántos képen nem az én lábam látható!)

Update!

Elkészült a nagyítás!

terd.jpg

3 komment

Címkék: edzés sérülés

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr787190345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

téglánakgyors · http://nemmaratonman.blog.hu 2015.02.20. 15:14:40

Azt lehet tudni hol voltál dokinál?
Gyors gyógyulást!

iramszarvas 2015.02.21. 18:36:09

@téglánakgyors: Köszi!

Itt voltam: drberkesistvan.hu

Vitja 2015.02.22. 16:10:38

Jobbulást, remélhetőleg hamarosan ismét megtalálod űzendő céljaid!
süti beállítások módosítása