Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Futás Mikulás

2011.12.04. 16:45 Vitja

Bemutatkozásomat követően, heti rendszerességgel szeretném megosztani a felkészülésemet érintő főeseményeket. Ezen a héten - I. sz. (Iramszarvas szerint) -31. hét - a meghűlésemből történő kilábalást követően a regenerálódás jegyében végeztem az edzéseket, majd a hét csúcspontjaként vasárnap részt vettünk a váci Mikulásfutáson (11,5 km) is.

November utolsó hétvégéjén úgy éreztem, hogy már levegőt is kapok az orromon, így korán kelve felhúztam a futócipőt és átmozgató örömfutást tartottam. Örömfutásnak hívom az olyan edzést, ahol nincs konkrét cél meghatározva, így úgy futok, ahogy kedvem tarja  és erőm bírja. Gödön - ahol lakom - a Duna-parton van egy számomra nagyon kedves rész, ott valahol, ahol az Ilka patak torkollik a Dunába. Mivel legnagyobb folyónk vízszintje olyan alacsonyan csordogál, amelyet 1946 óta nem látott ember, a part azon részen is futhattam, ahol korábban sosem. A 30 millió éves tufapadon futva a nap éltető sugaraival köszöntött.

http://dunaiszigetek.blogspot.com/2011/09/30-millio-eves-agyagretegek-magasodnak.html

 

Egészen a dunakeszi kompig futottam, és miután hazaértem a nyújtás közben arra gondoltam, hogy nyáron szintén egy csodálatos vízparti környezetben lesz alkalmam futni.

Hétvégét követően jöttek a szürke hétköznapok, amelyek valóban szürkék voltak; napsugarat nem volt alkalmam köszönteni, ellenben a ködös táj misztikuma új keretet adott a futóedzéseknek. Kétszer is sikerült 6km/perces iramban 10-12 km körüli szakaszokat megtenni, igaz a pulzusom kicsit magasabb volt, mint szerettem volna.

Kedden fontos élményben volt részem: 55. alkalommal adtam vért. Önkéntes véradásom 1989-ben kezdődött, mikor a biológia tanárnő fogta az osztály 18. életévét betöltő részét és elcipelt minket a Péterfy Sándor utcai vérellátóközpontba. Azóta is igyekszem megfordulni itt évente több alkalommal, gondolván arra, hogy van akinek segíthetek.

Eljött a vasárnap és Vác felé vettük az irányt. Paféval - kivel ifiként egy páros kenuban versenyeztünk - beneveztünk a Mikulásfutásra. Ha minden igaz váltótársaim közül Ulrik is jelen lehetett, de ezúttal nem sikerült összefutnunk, így elmaradt a nagy találkozás. (Laci és István talán a Velencei tó körül szaladgáltak. Ígérem legközelebb én is velük tartok, ha időben értesülök róla. Tényleg mikor lesz a következő tókerülés?) A versenyen a leghosszabb 11,5km-es "Nagycsille" futamon vettünk részt, amely a Naszályba vitt fel minket. A terep változatos volt, elhagyva a várost egy kis szintemelkedésnek néztünk elébe, majd közel 2 km hosszú, kemény kaptatót megmászva fordultunk vissza a cél irányába. Lefele haladva visszakaptuk azt a sebességet, amit felfelé feláldoztunk. 58 perc és 25 másodperc kellet ahhoz, hogy célba érjek, mindezt 176-os átlagpulzussal, ami az emelkedőnek és az iramnak is köszönhető. Ez átlagosan 5:05/km jelent. Mesterem felhívta a figyelmemet arra, hogy a véradás is egy lassító faktor, hiszen az ideális vérkeringés a jó eredmények záloga. Sikerült Mesteremmel is összefutnom, igaz csak a rajt előtt, hiszen aki 4 percen belül rója a kiliket, annak nem élvezhetem a társaságát futás közben. Kiemelendő még Babella László váci kajakos mesteredző teljesítménye is, aki 72 évesen szintén egy órán belül ért a célba. Biztos vagyok abban, hogy Laci bácsi teljesítménye világcsúcs.

Jó kis verseny volt, igaz az elején, mikor utolértük az előttünk 5 perccel korábban induló 2km-es mezőnyt volt egy kis kavarodás.

A jövő héten szintén az ultrán alkalmazandó 6 perces km-en belüli idősávot próbálom belőni, törekedve a megfelelő pulzustartományra is. A hétvégén egy kisebb teljesítménytúrára is el szeretnék jutni.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr183436344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2011.12.04. 18:19:29

Nem kell úgy csinálni, mintha nem tudtál volna a tókerülésről! :) Egyébként vagy január, vagy február végén várható, hogy egy 50-km-es Truely Yours lesz a Velencei-tó körül is.

Gratulálok az eredményhez, meg hogy betegen is tolod!

Vitja 2011.12.04. 18:39:55

@iramszarvas: A tókerülésről, akkor értesültem , mikor említettem a váci futást és válaszoltál, hogy te inkább Velencére mész, mivel az is ingyenes és hosszabb a táv.
Köszi a tájékoztatást, de lehet, hogy Róma miatt a megadott időpontok nem a legmegfelelőbbek.
A meghűlés.megfázás szerencsére a múlté, ez nem is igazi betegség, lázam nem volt, csak a közérzetem volt ramaty. Mi az a Truely Yours? Kissé műveletlen vagyok.

pafe · http://pafe.wordpress.com 2011.12.04. 20:08:33

Az Öreg tényleg hihetetlen volt! Forduló után kb. 1,5-2km-rel úgy ment el mellettem lefele, mint a gyorsvonat. Kíváncsi vagyok az idejére!!

pannonfunk 2011.12.04. 22:14:58

@Vitja: Futsz 50 km-t bárhol január utolsó vasárnapján, és feltöltöd a netre, hogy mennyi volt a bruttó időd. Azaz ha reggel 8-tól futsz 30-at, este 20-at, úgy, hogy este 10-kor fejezed be, akkor 14 óra. Ha egyben nyomod, akkor a burttó idő közelebb lesz a nettóhoz :)

iramszarvas 2011.12.04. 22:24:03

@Vitja: A tókerülés réges-rég benen van a veled is megosztott naptáramban, plusz Ulrik is felnyomta a futóversenyekre. Persze nézni is kell, hogy láss! :)

A Truely Yourst többszörösen is elírtam, helyesen Yours Truly: www.futas.net/yourstruly/ – mondjuk az utóbbi is három hétre van Rómától...
süti beállítások módosítása