Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

• iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

• rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia

Nincs megjeleníthető elem

Mátrabérc-trail (váltó)

2012.05.03. 08:00 iramszarvas

Vitya biztatására ismét a terepfutást kóstolgattuk. Jómagam már be is számoltam arról, hogy sikerült a saját szakaszom, reméljük, hamarosan Ulrik és Vitya vallomásos prózában fog kitörni. De addig is, lássuk az értékelést!

1. Helyszín (-1 – +2)

iramszarvas: Azt hiszem, az ország egyik legfestőibb táján futottunk. A Mátra gerincéről több helyen is csodálatos panoráma nyílt, és az erdő szépségének is örvendhettünk. Az április végi idő valóságos környezettanulmánnyal szolgált: a hegytetőkön még alig rügyeztek a fák, a mélyebben fekvő területen már teljes levélzetében pompázott a vegetáció. 2 pont

Ulrik:  A helyszínen kellően megrettentem, hogy mi vár rám. Ugyanis nem nagyon néztem meg előre, hogy milyen fába vágtam a fejszém. Alapvetően Bécs járt a fejemben abban az időszakban. A tapasztaltak szerint igen komoly helyen kezdtem meg terepverseny „karrierem”. Az én szakaszom ugyanis a Muzsla megmászása volt. Mivel alaposan rám ijesztettek, kicsit beszűkülve figyeltem a környezetet a hegynek felfelé. Túlságosan koncentráltam. Meglepően hamar és könnyen értem fel. Nyilván azért tartottak ettől a hegytől a többiek, mert nekik akkor már kb. 42 km igen kemény futás volt a lábukban, én viszont frissen vágtam neki. A csúcstól lefelé viszont már jóval felszabadultabban néztem a tájat, ami teljesen kinyílt előttem, ahogyan a hegygerincen futottam. Egyik legszebb futóútvonal, csak ajánlani tudom. Egyértelmű 2 pont

Vitja: A  váltó kezdőfutójaként Sirok és Kékestető közötti cca 21 km-es szakaszt futottam, 158 méterről indulva 1014 méteren váltott Iramszarvas. Végig a hegygerincen haladva csodás látvány fogadott. Nem is kívánom a szuperlatívuszokat puffogtatni, egy biztos, mindenkinek ajánlom a szakasz személyes ellenőrzését.    2 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

iramszarvas: Azt hiszem, az útvonal-kijelölés nagyon tisztességes volt, teljesen elégedett mégsem lehetek. Egy helyen csak azért nem mentem el rossz irányba, mert véletlenül oldalra fordítottam a fejem, és ott megláttam egy távolabbi jelzést. Míg Ulrik és Vitya ugyanazon a jelzésen futott végig, az én szakaszomon többször is más-más turistaútra kellett áttérni, így még fontosabbak voltak a saját jelzések. Éppen ezért zavaró volt, hogy néhol (olyan részeken, ahol egyébként egyértelműnek tűnt az út) száz-kétszáz méteren át sem láttam jelzést, és ez többször is elbizonytalanított, hogy jó úton vagyok-e, nem szaladtam-e el egy leágazás mellett. Végül mindig felbukkant egy jelzés, de nem jó érzés az ilyen. Az sem pozitív élmány, hogy a jelölt ellenőrzőpontokon nem volt senki (csak ahol frissítés is volt), és ezért is arra gondoltam többször, hogy valahol mégis véletlenül levágtam egy szakaszt, és ezért majd később kizárnak – nem csak engem, a társaimat is. Nem kellemes ilyen gondolatokkal futkározni. 1 pont

Ulrik:  Mivel tudtam, hogy egyetlen turistajelzést kell csak követnem, nem volt gond. Ennek ellenére 1-2 helyen elbizonytalanodtam, hogy vajon rosszul emlékszem-e, mert nem láttam a verseny külön jelzését. 2 pont

Vitja: A kezdőszakaszon az útvonal kijelölése nem hagyott maga után semmi kívánni valót.  Végig a kékjelzésen haladtunk és külön rózsaszín festékkel megjelölt pontok segítettek a tájékozódásban. 2 pont

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

iramszarvas: Ahol volt frissítés, ott bőséges volt. Az én szakaszomra egy frissítőpont esett, nagyjából féltávnál – a többieknek ennyi sem jutott. Ez nem túl jó, de fogadjuk el műfaji jellemzőnek. Az sem volt kellemes, hogy a frissítőnél nem adtak poharat, tehát a magammal hozott vizet kellett kiöntenem vagy kiinnom ahhoz, hogy isot kaphassak. Így aztán maximális pontot nem tudok adni. 1 pont

Ulrik: Az én szakaszomon nem volt külön frissítőpont. Így nehezen tudom saját szemszögből értékelni. A célban jól jött volna egy kis isoital. 1 pont

Vitja: Kékestetőn tudtam feltankolni a tisztességes választékból. Az Oroszlánvárnál meghírdetett frissítő- és ellenőrző pont az előzetes tájékoztatással ellentétben nem került "megrendezésre". Állítólag erről már a rajtnál sokan tudtak, de ez elkerülte a figyelmemet. Egy biztos markánsan nem hívták fel a figyelemet a szervezők a változásra. 1 pont

4. Csomag (-1 – +2)

iramszarvas: Se induló-, se befutócsomag nem volt. Az érem szellemes, de egy érem önmagában nem befutócsomag. 0 pont

Ulrik: Valóban nem volt külön befutócsomag, de általában használhatatlan reklámanyagok vannak benne. A verseny utáni ebédet én inkább a frissítéshez soroltam, mert abból ettem én is :) 0 pont

Vitja: Az érem nemcsak, hogy szellemes, de egyedi is. Majdhogynem nyakláncként is hordható. Az aszfaltfutó versenyeken megszokott csomagokról itt valóban nem beszélhetünk. 0 pont

5. Póló (-1 – +2)

iramszarvas: Nagyon szép, igényes póló, ugyan nem a legjobb technikai, hanem DRI-FIT, de érzésem szerint ez jobbfajta, mint amelyet a Nike-s futóbulikon kaptunk. Kripróbáltam, tetszett, nálam megéri a 2 pontot.

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a váltósok pólóján szerepel a váltó felirat, ami nyilván logikus, és a teljes távot futókkal szemben nagyon fair is – ám így kevéssé alkalmas csajozóspólónak.)

Ulrik: Csúcs-szuper a póló. Szerintem csajozósnak is bőven megfelel. Volt már, aki gratulált a teljesítésért, mert ez volt rajtam akkor :) 2 pont

Vitja: Egyik legjobb póló, amit kaptam vala. 2 pont

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2)

iramszarvas: Zuhanyzási lehetőség csak a célban volt, a váltópontokon nem. Érdeklődtem, de csak hideg víz volt. 1 pont

Ulrik: a váltóhelyeken nem nagyon lehetett volna megoldani (általában nem is szokott külön öltöző/zuhanyzó lenni a váltópontoknál), a célban volt, de nem használtam. Az elmondások alapján 1 pont

Vitja: Valóban a versenyszervezők a váltóban futókra e téren nem gondoltak (lehet, hogy nagy igény nem is lett volna rá, hiszen a következő váltásra oda kellett érni), igaz, a célba érkezve mindenki élvezhette a tábori körülmények biztosította tisztálkodási lehetőségeket. 1 pont

7. Ár (-1 – +2)

iramszarvas: Az egy főre eső 3000 ft eleve kevesebb, mint a póló ára. És nem is egyszerűen a póló áránál kevesebb: ennyit adtam volna ezért a pólóért attól függetlenül, hogy egyébként mennyi a kereskedelmi forgalomban. 2 pont

Ulrik: nem is lehet kérdés 2 pont

Vitja: A váltók esetében 9.000,- Ft nevezési díjjal számoltunk, ami a mi esetünkben 3 rongy per kopf. Nem vitás, hogy ár-érték arányban nagyon hatékony rendezvényről van szó. 2 pont

8. Extrák (-1 – +2)

iramszarvas: A befutóban felszolgált gulyásleves igazán remek extra, ránk fért. Az kevésbé elegáns, hogy a honlapon látszólag még most is csak az előzetes eredmények vannak fenn: valójában a linkre kattintva már a végleges eredményeket is láthatjuk. Viszont a versenyen készült sok fénykép még egy héttel a verseny után sincs fenn a honlapon, ami mindenképpen szomorú. 1 pont

Ulrik: az ebédet a frissítés részeként értékeltem inkább (mivel mást nem nagyon tudtam igénybe venni). Maga a táj volt az extra, illetve a váltópontoknál a hangulat. Az útvonalon (terepfutás lévén) másra nincs is lehetőség, de még csak igény se: 1 pont

Vitja: Az igazi és hamisgulyás is nagyon ízletes volt, nem beszélve arról az ilusztris társaságról, amelyben alkalmunk nyílt elfogyasztani. Mindenképpen extraként értékelem Németh Csaba személyes varázsát is. 2 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

iramszarvas: A verseny jellegéből adódik, hogy az út mentén nem számíthatunk drukkoló tömegekre. Ezt azonban bőségesen pótolta a versenytársak közötti biztatás, illetve a szervezők által a rajtnál, a célban, és a váltópontokon biztosított hangulat. (Ebből a váltósok nyilván többet élvezhettek.) 2 pont

Ulrik: Teljesen más jellegű volt itt a hangulat, mint egy utcai versenyen. Sokkal családiasabb. Teljesen új arcként mi is ugyanúgy megkaptuk a tapsot és a biztatást a pontoknál és még útközben is. A célba érve beleborzongtam, mert olyan taps fogadott. 2 pont

Vitja: A résztvevők bensőséges kapcsolata alapján nem volt véletlen a fergeteges hangulat, szerintem a kívülállóknak is kedvet adott a terepfutáshoz. 2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

iramszarvas: Itt ugye annak alapján kellene dönteni, hogy mennyire ajánljuk a versenyt – és ez ebben az esetben nagyon nehéz. Alapjában véve futóversenyről lenne szó, de személy szerint azt tapasztaltam, hogy bizonyos részeken nem lehet futni – és akkor még azt mondják, hogy az én szakaszom a legkönnyebben futható! Vagy én legalábbis nem tudok: ahol én óvatosan ereszkedtem lefelé, sokan mások könnyedén szökelltek szikláról sziklára. Az mindenesetre bizonyos, hogy csak felkészült futóknak ajánlható váltóban is. Abba viszont bele sem merek gondolni, milyen lehet esős időben: ilyen helyzetben kifejezetten ellenjavaltnak mondanám, legalábbis ha valaki nem terepőrült, és nem kívánja egész évi edzéseit és versenyeit egyetlen versenyen kockáztatni. Ha azonban valaki végig bírja csinálni, és az idő is szép, akkor hatalmas élmény. 1 pont

Ulrik: a tájat és a hangulatot mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha másképp nem is, legalább egy-egy szakaszát túraként teljesítve. Gyönyörű a táj. A terep NAGYON kemény, ezért klasszikus futóversenyről nem is lehet beszélni. Fel és le egyaránt vannak olyan szakaszok, ahol csak az igazán felkészültek tudnak futni. Nekem útközben nem volt gondom, de a célba érés után teljesen bedurrant a vádlim alatt, lépni is alig bírtam. (1-2 nap alatt elmúlt). A nehézségi foka miatt én is inkább „csak” 1 pontot adok.

Vitja: Szakértő vélemények szerint az ország egyik legkomolyabb erőpróbájáról van szó, így felkészületlenül még véletlenül sem ajánlható a részvétel. A verseny honlapján Olipapa egzakt módon határozza meg a javalott fizikai felkészültség szintjét. Azonban ez a verseny az egy héttel korábban megrendezett teljesítménytúrából nőtte ki magát, így a tapasztalatszerzésre az a rendezvény való leginkább. Váltóban azonban hozzánk hasonlóan az ultrafutó-jelölteknek mindenképpen javalott! 2 pont

Összegzés

iramszarvas: Összesen 13 pont – gyakorlott terepfutók szerint is az egyik legkeményebb hazai verseny. Ismét csak azt tudom hangsúlyozni: aki bírja, és megússza sérülés nélkül, annak remek – de jól gondolja meg az, aki vállalkozik rá.

Ulrik: 14 pont, fantasztikus emlék marad. Jövőre nem szívesen hagynám ki :) Igazán meghozta a kedvem a terepfutáshoz. Köszönet a szervezőknek!

Vitja: A 16 pont magáért beszél. Egy biztos: a nem sok versenyt követően éreztem ilyen  plusz energialöketet.

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.