Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Te kiért futsz?

2011.11.25. 16:31 ulrik

run4eliot1.jpgFutsz valakiért. Futok valakiért. Futunk valakiért. Mindannyian. No, de kiért? Alapesetben nyilván saját magunk miatt futunk. Hiszen azt várjuk, hogy valami jót adjon NEKÜNK a futás: egészséget, boldogságot, határozottságot, erőt, kitartást, barátokat. Egyszóval életet. Sokféle dolog lehet, ami elindított minket ezen az úton. Ahányan vagyunk, annyiféle történet. 

De sokan futunk valaki más miatt. Mások ügyét szolgálva. Vagy másoknak IS adva ezáltal valamit. Vajon önzőek vagyunk, amikor felveszünk egy pólót, amin valaki más szerepel? Miért futunk vele? Érte futunk? Vagy azért húzzuk magunkra a mezt, hogy ezáltal mi magunk kapjunk valamilyen erőt?

Bennem hatalmas vágy dolgozik, hogy segítsek másoknak. Mert jó érzéssel tölt el, ha másokat boldognak látok. Vajon engem az hajt, hogy másoknak jó legyen, vagy az, hogy ezáltal saját magamnak legyen jó? A saját boldogságom számít? Mert azáltal válok boldogabbá, hogy másoknak jót okoztam? Ez vajon önzőség? Igazából nem tudnám megmondani. Ez persze nem csak a futások során jön elő. Benne van a mindennapjainkban. De ezáltal benne van a futásunkban is. Ránézel valaki egy versenyen vagy edzésen, a ruházatára, akkor lehet, hogy sok dolgot el tudsz mondani róla, a jelleméről. Arról, hogy milyen ember lehet. Arról, hogy kiért fut.

Persze lehet, hogy ez már túlzott filozofálgatás és nem is érdemes boncolgatni. Mert a lényeg, hogy futunk. A lényeg, hogy futunk valakiért.

Ezeket a gondolatokat időről-időre "előkapom" magamban. Valami mindig kiváltja. Most Kovács Péterrel, Eliot édesapjával futottam össze két hozzászólás erejéig. Ő a fiáért fut. Eliotért. A család a pólóján is büszkén hirdeti: RUN4ELIOT. Együtt futnak. Babakocsival. Anya, Apa és a két Fiú. Ott vannak a versenyeken. Ott edzenek a Szigeten. Együtt.

Eliot is ott fut, szaladgál, mosolyog. Hát nem cuki? 

run4eliot2.jpg  

run4eliot3.jpg

 

 

csicso.jpg

 

Az én futó "karrierem" indulása nagyban kapcsolódik sport példaképemhez. Ocskay Gáborhoz. Én érte futottam. Nekem ő adott erőt a futások során. Biztosan bolondnak tűnök, de sokszor úgy érzem, hogy szól hozzám. Nem, nem hangokat hallok. Egyszerűen csak biztató gondolatokat. "Gyerünk! Kitartás! Meglesz! Megcsinálod!". Büszkén tettem ki a 19-es számot, mezének számát magamra. Úgy futottam. Hirdetve őt. Ha fájt, ha fáradt voltam, csak rápillantottam a mezemre. A fényképére, amit a rajtszámomhoz tűztem. Erőt adott. Nem, nem lehet, hogy most megálljak. Mennem kell tovább, mert ő menne tovább!

 

 

Itt él bennem. Akkor is, ha nincs rajtam a száma. Ha nincs előttem a fényképe. De nyilván magam miatt is futok. Mert jó, mert boldogabb vagyok tőle, mint valaha. Pedig nem egyszerű az élet mostanában. A legtöbb futás után felpillantok az égre és intek neki. Köszönöm, Csicsó!

suhanjedzes.jpgBüszkeséggel tölt el, amikor magamra húzom a SUHANJ! mezt. A kék páncélom. Has be, mell ki, kihúzom magam. Így suhanok. De még messze nem tettem semmit ÉRTÜK. Azokért a sportoló társaimért, akik mozgásukban, látásukban korlátozva vannak. Hatalmas felelősség, hogy ebben is aktívan részt vegyek. Nem tudom még, hogyan kell. Hogyan, hol fogjam a karját. Hogyan, hol fogjam meg a kerekesszéket. Tudom, hogy ott van a segítség számukra. A tapasztalt segítség. Azon vagyok, hogy aktívan ott lehessek velük én is. Egyszer... 

(A képen Pásztory Dóra aranyérmes paralimpikon és Szilvágyi Gergő.)

 

 

Felveszem a DK-mezt is, ami elsődlegesen Gergőt támogatja a maratoni úton. De ez számomra sokkal többet jelent. Azt a baráti társaságot, ami kialakult Geri által. Az életem részévé váltak. Oké, elismerem, ez a póló egyébként tuti jó ebben a hidegben :)

bohocvagyok.jpgValamikor pedig orromra teszek egy piros szivacsgömböt. A Bohócdoktorok jelképét. Apróságok. Sőt, talán tényleg bohócnak tűnök ezáltal. Főleg, ha a fenti hármat mind egyszerre viselem...

Én értük futok. Én miattuk futok. Én velük futok.

 

A kérdés adott: Te kiért futsz?

9 komment

Címkék: gondolatok ocskay gábor suhanj! ulrik

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr763409049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BEEP 2011.11.25. 23:03:49

Az Eliot történethez csak annyit, hogy ő azért nagyon különleges, mert indulásképp 50%-ot adtak neki, hogy túléli a szülést. Majd mikor túlélte, közölték, hogy soha nem fog tudni járni, beszélni, magatehetetlen, vegetatív élete lesz! Ehhez képest jár, és beszél, a legboldogabb és legszeretnivalóbb gyerek! Ő motivál minket, hogy ha ő képes volt megtanulni járni, és beszélni, akkor mi képesek vagyunk érte/vele futni, és élvezzük, hogy mennyire szereti ő is. :) Reméljük, hamar eljön a nap, hogy velünk fut ő is. Életünk legszebb napja lesz. Hogy az a gyerek, aki elvileg járni sem fog tudni... :)

daikini 2011.11.26. 11:14:53

Most, hogy rátaláltam a blogotokra, gondoltam na még egy amit olvasni kell:), de már most látom, hogy itt nagyon érdekes témák is lesznek feldobva. Mindig kíváncsi voltam erre, hogy mások mire gondolnak futás közben, hogy próbáljátok irányítani a gondolatokat vagy jön ami jön?
Nekünk is van két kicsi gyerkőc, így idő hiányában esténként indulok futni, ha már mindenki ágyba került úgy fél 10 körül, ezt viszont nem hagynám ki semmi pénzért ez az én időm. Egyszerűen nem csak fizikailag van rá szükségem, hanem agyilag lelkileg talán mégjobban. Hogy min jár a fejem ilyenkor azt majd egy másik kommentben, mert sokat tudnék róla írni!
A lényeg, hogy nekem ez a dopping! Ha van bármi nézeteltérés a feleségemmel, akkor neki is az az első szava, hogy menjek inkább futni, mert tudja, hogy utána olyan vagyok, mint akit kicseréltek. Feltölt, megnyugtat...,de gondolom ismeritek ezt az érzést, ezzel nem vagyok egyedül...

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.26. 11:48:27

Nagyon jó poszt megint. Riszpekt. Nekem a suhanj karkötő ad sokszor erőt. Ránézek, ott van, hogy Suhanj! Felszólító mondatban. Nekem szól, nekem mondja. Suhanok.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2011.11.26. 12:12:20

@daikini: nekem is ezer dolog jár a fejemben futás közben. Néha csak számolok: tempót, átlagot, távot. Néha megoldok egy-egy munkával kapcsolatos feladatot. De feltölt, felpörget. Igen, nekem ismerős érzésekről írsz :)

@mgergoo: köszönöm, Mester. Igen, a karkötő is erőt ad.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2011.11.26. 18:06:34

Hűűű... micsoda poszt!!!!
Hogy kiért fut az ember.... én sokat gondolok az anyukámra közben, aki már az én koromban még menni sem igen tudott és 39 éves korában legyőzte a csontrák. Az első maratonomat többek között az Ő emlékének szentelem. Terka-mert így hívom mostanában- néha üzen odaátról, néha hallom a hangját az üvültő numetál mellett a fülesemben, néha érezni vélem a zöld szemeit rajtam....
Tehát Katuska Terkáért fut....

Sefo 2011.11.27. 12:25:23

Hogy itt is olvasható legyen Drága Ulrik! :)

Örülök, hogy ezt ilyen részletesen megfogalmaztad...főleg azután, hogy pár perce hallottam egy másik ilyen nagyszerű ember nyilatkozatát is, aki szintén lelkesen ki veszi a részét abból, hogy segítsen embertársain!
Kell, hogy segítsük egymást...kell, hogy segítő kezet tudjunk nyújtani, amikor valakinek arra szüksége van...és amúgy is...

Walter Ulrik egy csomópont vagy ebben a közösségben, bármit is írnál erre..ezt kérlek NE cáfold meg!

Én saját magamon tudom, hogy mennyire számít egy kedves szó /amit bátorításképp Tőled kaptam először/, és mennyit tud segíteni egy példakép /Daliás K. Gergő/, és mennyit jelent az, hogy egy új közösség befogad /28+BMI és a többi kedves futó/ és támogatást kapsz...

Én augusztusban elhatároztam, hogy megváltoztatom az életem...ennek mindannyian a részesei vagytok és ezt az ÉRZÉST, ezt a mérhetetlen BOLDOGSÁGOT, amiben részem van azóta szeretném Én is megadni embertársaimnak.
Ha ehhez az kell, hogy futok és teszek-veszek, megmutatom, hogy változok, hogy milyen utat járok be és ezt az utat kikkel járom be, és ha erre az útra sikerül másokat is rá hívni...már ÖRÖM S BOLDOGSÁG...ennél több nem sok kellhet...egy mosolyt csalni egy szomorú orcára, vagy csak szimplán egy kedves gesztust tenni valaki felé, aki arra legkevésbé számít...A SZERETET GYÓGYÍR...

Várom Péter visszajelzését is a SUHANJ alapítványtól, bármiben amiben csak tudok, segíteni szeretnék.

A MikulásGyárban önkéntesként fogok dolgozni 9-én (elvileg) és ezzel kapcsolatban is nagyon jó lenne, ha a buli előtt eljönnétek akár csoportosan, mint a futó közösségünk tagjai ebben is segítséget nyújtanánk a rászorulóknak! Akár a BÉF Mikulásfutás keretében egyegy ajándékkal befutni a MikulásGyárba szenzációs lenne, főleg egy videófelvétellel....

Ne haragudjatok és Te se Ulrik, de ez bennem volt már egy ideje...a cikked pedig kihozta! Köszönöm ♥

pannonfunk 2011.11.27. 15:40:49

jó futni másokért. Én is szívesen veszem fel a Suhanj! karkötőmet, a DK pólómat. És jó futni a közösségért is. Akár annak egyetlen tagjáért is. Itt pl hátrafelé futok, és közben ordibálok, hogy már csak 96 méter, nem szabad feladni :) Ez is jó buli vol! :)

www.futas.net/fotok/2011/balaton-befutok/images/balaton_maraton_8229.jpg

Szirénke 2011.11.30. 14:31:35

@ulrik: @Sefo: Ulrik nem egy csomópont, hanem egy csomó pont a közösségben :)
Keresgéltem futós képeket, hogy elküldjem Neked a Nike buli kivetítőjére, és azt vettem észre, hogy minden fotón DK pólóban vagyok. Tényleg default, hogy abban futok versenyen? Asszem igen. És nem (csak) Gergő miatt, hanem a csapat miatt, ahova jó tartozni... Veled karöltve Ulrik drágám :-*

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.03.16. 18:02:30

Versenyen ragaszkodom a világoskék kendőhöz, értük is futok.
Meg magamért, meg az egyesületemért...
süti beállítások módosítása