Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

1 évesek vagyunk

2012.12.06. 08:20 Vitja

Egy éve már, hogy megfogant az ötlet Iramszarvas fejében, hogy az Ultrabalatonra váltót szervez, nem is akárhogyan: "Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30."

A célunk elérését segítve jött létre ez a blog, hogy ösztönözzük egymást, megosztva edzés- és versenytapasztalatainkat is.

torta.jpg

A sporttársaktól és az érdeklődőktől sok biztatást kaptunk, a Facebook profilon jelenleg 133-an kedveltek minket. Szintén Iramszarvas ötlete nyomán létrehoztuk a verseny-verseny rovatunkat is. (Előre meghatározott szabályrendszer alapján értékeljük azokat a versenyeket, ahol indultunk.) Mindösszesen 26 versenyt vettünk górcső alá. Tovább színesíti a palettát Pannonfunk által alapított "Ultrahang" rovat, illetve kiemelendők Ulrik irodalmi igényű leírásai is. Összesen 182 posztot tettünk közzé. Nem sokkal az UB előtt blogunk a Futóbolg szerkesztőinek is fel keltette a figyelmét, ajánlva minket másoknak is.

A blogunk értelmezhető volt ún. projektblogként is, azonban az UB "projektzárást" követően nem álltunk meg. Köszönhető ez annak is, hogy amatőr sportolóként továbbra is megmaradt az igényünk az új célok elérése és a régi csúcsok megdöntése iránt. Az 1 éves évfordulóról megemlékezvén SÖR elnevezésű, kiváló izotóniás ital fogyasztása közben értékeltük közös évünket és egyikünkben sem merült fel kérdésként, hogy jövőre ne együtt vágjunk neki a Balaton körbefutásának.

Nézzük sorjában a mérlegbeszámolókat; kinek, mit jelentett ez az első év:

Iramszarvas: Komolyan készültem az UB-re, és úgy érzem, fel is voltam rá készülve, de a hőség csúnyán keresztbe tett a tervnek. Ez csalódás volt, de nem akkora, hogy bármitől is elvegye a kedvem, sőt. A lelkesedés aztán nyár végére némi túledzettségbe futott ki, ezért aztán most nagyon észnél kell lennem, hogy nyárra legalább a tavalyihoz hasonló legyen a felkészültségem. Bízom abban, hogy a korai időpont kedvezőbb időjárással is jár majd, és különösebb problémák nélkül megvalósíthatjuk terveinket.

Pannonfunk: Nem sikerült tökéletesen felkészülnöm az UB-re. Valószínűleg a 6 perces tempót tartani 48 km-en keresztül irreális kihívás volt tavalyra. Csúcsformámat az UB előtt pár héttel értem el, valószínűleg az UB-re már kissé túledzve érkeztem, utána meg teljesen maga alá temetett a túledzettség, amiből mostanában kászálódom ki. A pozitívuma ennek a történetnek, hogy elkezdtem pulzuskontrollal edzeni, így most látom, hogy mi az, amit elbír a szervezetem, és mi az, ami már túlzás lenne. Remélem, ez elősegíti a jövő évi jobb felkészülést.

Ulrik: A többiekhez hasonlóan én is nagy tervekkel vágtam neki a 2012-nek. De az UB szempontjából cseppet sem volt jól sikerült a felkészülés. Csalódott nem vagyok, mert a futás "csak" hobbi, így igyekszem nem pusztán számértékben mérni az itteni teljesítményt. Ami persze nem mindig egyszerű. Májusig tartott egy felívelő szakaszom, de ott valami megtört. Talán a meleg, vagy fejben túl sok lett, de utána hónapokig nem találtam magamra. Most már újra nagyobb a kedv, a lendület. Pulzuskontrollra és hegyi futásokra váltottam. Megyek az úton tovább, júniusban futunk egy jót. 

Vitja: Nagy célokkal és nem kevesebb izgalommal vártam erre az évre. Iramszarvast leszámítva, szerzőtársaimat sokáig csak virtuálisan ismertem, Ulrikkal február legelején Kaposvárra menet, míg Pannonfunkkal áprilisban a Velencei tó mellett futottam össze először. Ennek ellenére az UB-n nagyon jól működött minden, sikerült a nagy meleg okozta krízishelyzetet remekül megoldani, valóban csapatként támogattuk egymást. Sokáig úgy gondoltam, hogy a futás egyéni sport, azonban pont ez a blog remek példa arra, hogy a sporttársak segítségével sokkal könnyebben lendülhetünk át a holtpontokon. Nekem hatalmas motivációt jelent, hogy a nyár közepén vár minket a Balaton és ott bizony nem csak magamért futok. Drezdában októberben sikerült felülmúlnom 1996-ban futott maratoni rekordomat és szinte biztos vagyok abban, hogy ezt ennek a blognak is köszönhetem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr164942863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása