Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Prague Volkswagen Marathon, 2012. 5. 13.

2012.05.17. 08:00 iramszarvas

Prága az egyik második otthonom, úgyhogy nehéz lesz elfogulatlanul értékelni ezt az egyébként is remek versenyt, de igyekszem.

1. Helyszín (-1 – +2)

Bár az útvonal jelentős része külvárosban, nem igazán festői vidéken vezet, ezért szerintem nem illik reklamálni, ha az ember közben átfut a Károly-hídon. Persze az se lenne rossz, ha a nuslei hídon is átmenne, de ez valószínűleg tényleg indokolatlanul nagy forgalmi akadályt jelentene, így érthető, ha kimarad. Mivel azonban a cél és a befutó is az Óváros téren van, és egyszer át is futunk rajta, keresztül a városon, szerintem igazán nem illik fanyalogni. 2 pont

2. Útvonal (-1 – +2)

Remekül ki volt jelölve, eltévedni szándékosan sem lehetett volna, viszont a kijelölése nem is okoz különösebb nehézséget, így szabályaink szerint 1 pont.

3. Frissítés (-1 – +2 pont)

Kb. öt kilométerenként volt frissítés, ahol víz, iso, gyümölcsök, mazsola, mondhatni, minden volt, amit ilyenkor az ember kívánhat. Ezen kívül voltak kisebb köztes frissítőállomások csak vízzel. Talán az első állomások kivételével mindenhol volt szivacs is, hogy kívülről is frissíthessünk. Több nem is kell. 2 pont

4. Csomag (-1 – +2)

Az indulócsomag nagy tétele egy hátizsák volt, mely alig marad el a rómaitól. Tágas, kétszer él fakkos, a rómait annyival tartom többre, hogy annak külön cipőtároló fakkja van, ami azért mégiscsak igaz futóstáskává teszi. Ami viszont extra volt, hogy kb. hat színből lehetett választani, így nem állt fenn annak a veszélye, hogy az ember az ötödik fekete táskát viszi haza. A táskán kívül kaptunk valami kencét, ami valóban nagyon jól esett a vádlinak a futás után. Volt továbbá egy olyasmi karkötő, amit nálunk a Nike-n osztogattak: ez viszont adidasos volt, és egy közeli Adidas-boltban a verseny után ingyen be is égették az eredményt.

A befutó csomagban ásványvíz és iso volt, meg valami rágcsa, kaptunk termofóliát is, szóval nem érheti szó a ház elejét. 2 pont

5. Póló (-1 – +2) 

Ugyanolyan kiváló Adidas technikai pólót kaptunk, mint előző évben a félmaratonon. Az az egyik kedvenc pólóm, rengeteg versenyt futottam benne. (Pl. a 2011-es Borvidéken). Az egyedüli különbség az, hogy míg az zöld volt (ami egyébként is az egyik kedvenc színem, bár ez nem a legjobb árnyalat), ez majdnem piros. A pirossal még nem lenne baj, azt szeretem, de ez olyan, mint aki félúton megállta narancs és a piros között, és nem tud dönteni. Ráadásul ehhez sárga csíkok! Na nem mondom, hogy csúnya, de nem is igazán szép. Mindenesetre 2 pont.

6. Öltözködés és higiénia (-1 – +2) 

Öltözősátrak voltak, sőt, zuhany is, sátor átlátszó falakkal, talán ha 4-8 zuhanyrózsával, elválasztás, fogas stb. nélkül. Nem tudom, meleg víz volt-e, de ha igen, ez akkor sem érdemel maximális pontszámot. 1 pont

7. Ár (-1 – +2)

Előnevezéssel pólóval együtt 72 euróba került, anélkül 50 lett volna. Mivel viszont a pólóért járt a pont, ezt is számolom. A római 50 euróra azt mondtam, mindenképp megérte. Most is úgy érzem, hogy megérte, de akárhogy is, ez sok. 1 pont

8. Extrák (-1 – +2)

A csomagmegőrzés rendkívül gördülékenyen működött. Érem volt, de ez nem annyira extra. SMS-ben elküldték a végeredményt, de csak a bruttó időt, holott a nettó az, ami igazán számít. A honlapon már másnap megjelentek a képek (ezek illusztrálják a posztot), de egy képért 20 eurót kérnek (igaz, az összeset egyben meg lehet kapni harmincért). Szerintem ez azért valóságos rablás. Lehet, hogy egy nyugati versenyen megéri ilyen árakkal dolgozni, de azért itt a részvevők jelentős része helyi volt, a magyaroknál nem sokkal jobb anyagi körülményekkel. Ha egy-egy képet akár 4 euróért (ami több, mint egy ezres) adnának, esetleg megfontolnám, hogy a jobbakért fizessek, de így... Az meg a kisszerűség netovábbja, hogy még a lekicsinyített képekre is rányomnak ilyen rondaságokat, plusz még nem is lehet jobbgombozással letölteni, szkrínsotot kell csinálni. Szégyen arra, aki kitalálta. 1 pont

9. Hangulat (-1 – +2)

Fergetegesen jó volt a hangulat, a frissítőknél lelkesek és segítőkészek voltak, rengeteg volt a drukker, és a versenyt egy zenei fesztivállal kötötték össze, így aztán sűrűn követték egymást a zenés színpadok. Azt külön kiemelném, hogy kivetítőn láttam egy videót, melyet valószínűleg tévékben is vetítettek, és mindenkit arra biztattak, hogy jöjjön szurkolni, mert az jólesik a versenyzőknek... Na, ez az, ami nálunk nincs. 2 pont

10. Szubjektív értékelés (-1 – +2)

Erről nincs mit mondanom, csak ajánlani tudom. 2 pont

Összegzés

Végül 16 pont jött össze. Ahogy a római maratonra adott értékelésemmel összevetem, úgy látom, ott kettővel kevesebbet adtam. Így végiggondolva azonban azt kell mondanom, a két verseny között nem volt jelentős különbség, mindkettő fantasztikus helyeken vezet, és még a nehézségei is hasonlóak (túl sok macskakő). Ha valaki a kettő között szeretne dönteni, hát én meg nem mondom, melyiket válassza, de azt hiszem, egyikkel sem hibázhat nagyot.

Értékeljétek Ti is! Előre is köszönjük a válaszokat! Előtte olvassátok el kérlek az értékelési szabályokat is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr344521069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása