Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Breaking ευαγγέλιον

2013.10.01. 08:00 iramszarvas

Erre a hétre nem terveztem posztot, mert csak az esztergomi félmaraton volt betervezve. Ráadásul a múlt heti maraton eredménye elmaradt a várakozásaimtól, így nem éreztem magam túl motiváltnak – ennek következtében a hét közbeni edzéseket továbbá sem tudtam napi rutinom részévé tenni. Egy nem várt esemény miatt azonban ennek a posztnak mégis meg kell születnie.

Fotó: Lovász ZoltánSzóval reméltem, hogy a múlt heti Karva–Lábatlan eredménye valahol a radenci eredmény környékén lesz, de messze elmaradt tőle, és ami lett, az is többek közt annak köszönhető, hogy lemerült az órám, így nem figyeltem a pulzusra. Mivel szerettem volna az ősszel már valami értékelhető eredményt elérni, és ez Lábatlanban elúszni látszott, kissé el is ment a kedvem a futkosástól. (Nyilván benne van az is, hogy sem a S!6-on, sem a velencei 12 óráson nem úgy sikerültek a dolgok, ahogy terveztem.) Így aztán, mint fent írtam, egész héten nem volt kedvem futni – sőt, bár készültem a szombati S!-edzésre, végül oda sem indultam el: egyszerűen semmi nem motivált rá. 

Vasárnap azért az esztergomi félmaratonra elmentem. Elegem volt már a pulzusozásból, úgy gondoltam, most elengedem magam, lesz, ami lesz, fogom tolni, ahogy a csövön kifér, amíg bírom. Persze azért ésszel, nem direkt úgy, hogy a harmadik kilométeren összeessek, de igyekszem tartani azt a maximális sebességet, amiről úgy érzem, hogy tartósan képes vagyok fenntartani.Tulajdonképpen azt akartam tesztelni, hogy ha teljes erőbedobással megyek, meddig bírom, ill. meddig megy fel a pulzusom.

Az első két kilométeren a tempó 4:2x volt, a harmadiktól a hatodikig 4:3x. Mivel az utóbbi időben legfeljebb 4-5 kilométert futottam öt perc alatt (ráadásul ebben volt egy elég kemény emelkedő is), vártam, hogy bármikor eljöhet az összeomlás – függetlenül attól, hogy úgy éreztem, hogy nem bírom rosszul. A hetedik 4:42 lett, a nyolcadik 4:52. Itt már fel voltam arra készülve, hogy nemsokára 5 fölé megyek. Ennek ellenére a kilencediktől a 13.-ig megint 4:4x-eseket nyomtam.

esztergomi félmaraton.pngA verseny két körből állt, így pontosan tudom, hogy a féltávnál az 50. percben jártam. Akkor azzal számoltam, hogy ha összeomlok, a negyedmaraton egy órán belül akkor is meglesz, így az 1:50-es eredményben már biztos lehetek. A 14. kilométer során eljött ismét az emelkedő, ezt ekkor már jobban éreztem: a kilométer 5:05 lett. Tudtam, hogy túl vagyok a nehezén, nem nagyon merevedtem el az emelkedőn, így kissé felszabadultabban mentem: a 15.-től a 18.-ig megint csak 4:4x-es volt a tempóm. A tizenkilencediktől már kezdtem fáradni, de tudtam, hogy innen már nem fogok összeomlani: lett két 4:5x-es, majd az utolsó megint 4:42. 

201309291345.jpgHivatalos eredményt egyelőre nem találtam, az órám szerint 1:39:40, de ez valószínűleg néhány másodperccel több a hivatalosnál (update: a hivatalos eredmény 1:39:37). Akárhogy nézzük, ez bizony PB – az eddigi legjobb 1:42:31 volt Trentinoban (még a blog előtti időkben, szóval jócskán megérett már a cserére), és a tavalyi húsvéti PDF-en ugyan minden bizonnyal megdöntöttem volna, ha nem jön közbe a annyi minden a hasra esésig bezárólag) – de közel sem biztos, hogy ennyivel. Ráadásul most, bár az időjárás kitűnő volt (napos, de hűvös, és az út nagyrészt árnyékos helyeken vezetett), de az útvonal nem volt könnyű a bazilikánál levő emelkedő, a néhol foghíjas kockakő (erre utaltak a helyezettek díjai is) és a az erdei ösvények miatt. (Ott időnként keréknyomokat, pocsolyákat kellett kerülgetni, esetenként számolva a szembe jövő futókkal is – abba bele sem merek gondolni, esős időben milyen lehet.)

A pulzus maximuma 178, de ez rögtön az indulásnál jelentkezik egy rövid ideig – minden bizonnyal félremérés. Egyébként a pulzus a 2.-3- kilométeren beáll valamivel 160 alá, majd 160 körül stabilizálódik, bár vannak enyhébb kilengései mindkét irányban. Az átlag 158 – sokkal alacsonyabb, mint vártam. Ami a legmeglepőbb, hogy a pulzus nem tart folyamatosan felfelé, mint mondjuk egy éve, ha hasonlót futottam. Most aztán azt kell mondanom, hogy van visszaigazolás, hogy érdemes csinálnom – a következő hetekben tehát meg kell mutatnom, hogy a maratonon is fel tudok valamit mutatni.

Összegzés

Csupán a rend kedvéért: 1590+21km, 1611 km. Megint egy dekoratív szám, ráadásul „rímel” a rajtszámomra (l. fent).

Szólj hozzá!

Címkék: verseny pb félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr455539836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása