Utunk Ultrába

Négy elszánt futó nekivág, hogy 4*53 kilométerben fussa le az Ultrabalatont. 2012. június 30.

Friss topikok

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • gigabursch: Sose felejtem el! Az Újpest-öbölben készültünk az ifi OB-re, amikor az MTK-s öregfiúk betétdeltek ... (2020.02.15. 10:22) Tamás
  • Zsalapa: @Zsalapa: mármint Verigának gratulálok :D (2019.06.20. 13:53) A Jedi visszatér - Veri rögös útja az UTH-ig

Utolsó kommentek

  • iramszarvas: A heti 60–70 km szerintem teljesen jó. Mint fejtegetem, függő szerintem sosem voltam, max. tényl... (2020.11.11. 19:37) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: @iramszarvas: én még maratont sem futottam, max 30 km, heti 60-70, ha van társaság. vagy leszoktun... (2020.11.10. 18:39) Kis magyar addiktológia
  • iramszarvas: "Nem is értem, hogyan juthat eszébe egy filozófiai doktornak az a képtelenség, hogy ezen a napon m... (2020.11.02. 06:29) Koló forever
  • iramszarvas: @rrroka: Köszi a kérdést. Legutóbb Spar Bp Maraton óvatos, pulzuskontrollos futással, a végén kil... (2020.10.30. 20:55) Kis magyar addiktológia
  • rrroka: Hogy állsz most? (2020.10.02. 21:03) Kis magyar addiktológia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nyelv és sport

Nincs megjeleníthető elem

Saucony Hattori – olcsón jót

2015.12.20. 19:00 iramszarvas

Tavaly a frankfurti maratonhoz egy remek vásár kapcsolódott. Bár éppen nem volt szükségem cipőre, gondoltam, nem árt, ha bespájzolok magamnak valamit, ha sikerül jó áron találni valamit. Elsősorban könnyű minimalista edzőcipőt kerestem, és erre kitűnő megoldásnak tűn a Saucony Hattori, melyet 80€ helyett 30€-ért kínáltak (mai árfolyamon 25e helyett 9 és fél ezer forintért). A Sauconyról sok jót hallottam, de még sosem volt, gondoltam, egy próbát megér. Igaz, eléggé elüt a többi Sauconytól, ahogyan ez a minimalista modelleknél szokás is, ha a cég egyébként a párnázott vonalban nyomul.

cam00770.jpg

A cipőnek elég vékony a tapla, oldalt felhajolva védi a lábat, a teteje viszont egy egyszerű, vékony légáteresztő szövet, melynek ruganyossága eleve jól tartja a lábat, de a tartást egy tépőzár teszi egészen stabillá. Ez az egyszerű szerkezet igen könnyű. Természetesen elsősorban aszfaltra való, terepre senkinek nem ajánlanám: sárban nem igazán tapadhat, és az sem lehet kellemes, ha kőbe rúgunk benne (ráadásul a felsőrész sem túl strapabíró). Én használtam rövidebb erdei ösvényeken is, ha köre lép az ember, az kellemetlenül megnyomhatja a talpat.

Felépítésének köszönhetően rendkívül könnyű, és nagyon jólesik benne a futás. Ha valaki nincs minimalista cipőkhöz szokva, akkor persze jól teszi, ha fokozatosan szoktatja magát hozzá. Én júniustól rendzseresen ebben edzettem, és a nyáron hosszabb távokat is futottam benne, pl. egy maratont a S!6-on, 81 km-t a Korinthosz.hu-n, és több félmaratont is, pl. a Budapest Night Runt, szeptemberben pedig több félmaratont is.12052628_1068761779802885_2124292043759292754_o_1.jpg

Mint a képen is látszik, a felső rész több helyen is műanyag csíkkal van megerősítve. Mindenhol azonban nem lehet, így előbb-utóbb kibukkan a szövetnek a gyenge pontja: nélam ez az öregujjaknál jelentkezett, mindkét oldalon 800 km után. Sajnos ezután az állapota gyorsan romlott: egy edzésre még úgy mentem el, hogy két kicsi lyuk volt az ujjaknál, és úgy jöttem vissza, hogy kilógtak az ujjaim a cipőből. Ráadásul a hiba nem is esztétikai volt, mert így már nem tartotta a lábam rendesen, így aztán 883 km után végleg visszavonult. Ennél azért többet várnék, ha eredeti árán vettem volna, bosszankodnék is, de kedvezményes áron teljesen elégedett vagyok ezzel az élettartammal.

Amikor Vitya Frankfurtban járt, kértem, hogy nézze meg, hátha lehet még kapni, de sajnos nem talált. Ha lenne, 30€-t nem haboznék adni egy hasonlóért.

1 komment

Címkék: edzés cipő maraton ultra félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://utunkultraba.blog.hu/api/trackback/id/tr838186708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása